ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال شیبا تحت تأثیر چه عواملی است؟

شیبا اینو را باید یکی از جذاب‌ترین رمز ارزهایی دانست که در سال‌های اخیر به بازار کریپتوکارنسی اضافه شده است. رشد قیمت ارز دیجیتال شیبا در چندین ماه ابتدای عرضه آن‌قدر زیاد بود که باعث شد برخی افراد میزان رشد آن را باور نکنند.

تنها بیان این مطلب کافی است که میزان رشد شیبا اینو آن‌قدر زیاد بود که توانست در ۱۵ ماه ابتدایی عرضه، خود را وارد لیست ۱۰ رمز ارز برتر بازار از نظر مارکت کپ کند. در این مطلب قصد داریم در خصوص قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو و عوامل مؤثر بر آن نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید تا با این ارز دیجیتال جذاب و پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

قبل از این که به عوامل تأثیرگذار در قیمت ارز دیجیتال شیبا بپردازیم، لازم است ابتدا نکاتی در خصوص این ارز دیجیتال بیان کنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید. توکن شیبا اینو را باید یک توکن مبتنی بر شبکه و بلاک چین اتریوم دانست. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ توسط شخصی با نام مستعار ریوشی ایجاد شد.

نام و نماد این توکن از یک نژاد سگ ژاپنی الهام گرفته شده است. شباهت بسیار زیاد شیبا اینو به دوج کوین را باید اولین دلیلی دانست که بسیاری از افراد به آن توجه کردند. اما پس از مدتی بسیاری از طرفداران این توکن جذاب، آن را دوج کوین کیلر یا قاتل دوج کوین نامیدند.

رشد قیمت شیبا اینو در ۱۵ ماه ابتدایی عرضه آن‌قدر زیاد بود که اگر کسی تنها ۱۰ دلار شیبا اینو در روزهای ابتدایی عرضه خریداری می‌کرد، پس از پانزده ماه می‌توانست آن‌ها را با قیمتی بیش از ۱ میلیون دلار به فروش برساند. همین رشد قیمت شیبا اینو باعث شد تا توجه بسیاری به آن جلب شود. قیمت لحظه‌ای شیبا اینو در برخی روزها تغییرات بسیاری را شاهد بود. به طوری که بیش از ۵۰۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

عوامل مؤثر روی قیمت ارز دیجیتال شیبا

عوامل مؤثر روی قیمت ارز دیجیتال شیبا
عوامل مؤثر روی قیمت ارز دیجیتال شیبا

پس از این که اندکی با شیبا اینو آشنا شدید، زمان آن رسیده تا با عوامل تأثیرگذار در قیمت ارز دیجیتال شیبا نیز آشنا شوید. از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت ارز شیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- قیمت بین کوین

بیت کوین پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که هر موقع قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند، بازار ارزهای دیجیتال رشد کرده و قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این نکته در زمان کاهش قیمت بیت کوین نیز صادق است و با کاهش قیمت این ارز، بسیاری از ارزها با کاهش قیمت مواجه خواهند شد. پس اولین مورد تأثیرگذار در قیمت (shiba) ، قیمت بیت کوین و روند آن است.

۲- عرضه و تقاضا

همانطور که می‌دانید افزایش و کاهش قیمت‌ها در بازارهای مالی ارتباط مستقیمی با میزان عرضه و تقاضا دارند. یکی از مهم‌ترین موارد تأثیرگذار در قیمت ارز دیجیتال شیبا میزان عرضه و تقاضاست. با توجه به جذابیت و کامیونیتی قوی شیبا، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که قیمت شیبا در سال ۲۰۲۵ بسیار بیشتر از قیمت کنونی خواهد بود.

دلیل این عقیده برنامه‌های توکن سوزی شیبا برای جلوگیری از عرضه بیش از حد است. این کار سبب کاهش عرضه خواهد شد، در حالی که تقاضا برای خرید این توکن رو به افزایش است.

۳- لیست شدن در صرافی‌های معتبر

از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال شیبا، اضافه شدن آن به صرافی‌های معتبر دنیاست. این کار باعث خواهد شد تا افراد بیشتری بتوانند به راحتی اقدام به خریداری توکن شیبا کنند. علاوه بر راحتی در خرید، لیست شدن یک توکن یا کوین در صرافی‌های معتبر باعث افزایش اعتماد عمومی به آن نیز می‌شود.

این دو نکته در کنار هم باعث شده‌اند تا بسیاری از کوین‌ها و توکن‌ها پس از لیست شدن در صرافی‌های معتبر، افزایش قیمت مناسبی را تجربه کنند.

۴- نهنگ‌های شیبا اینو

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در دنیای کریپتوکارنسی، رفتار نهنگ‌های ارزهای دیجیتال مختلف مانند شیباست. هر اقدام نهنگ‌ها می‌تواند روی قیمت لحظه‌ای شیبا تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال زمانی که یکی از نهنگ‌های شیبا اقدام به خرید حجم زیادی شیبا می‌کند، بسیاری افراد با تصور این که قیمت شیبا در روزهای آینده رشد خواهد داشت، اقدام به خرید این ارز دیجیتال می‌کنند. این خریدها باعث افزایش تقاضا خواهد شد و به احتمال زیاد قیمت شیبا پس از این اتفاق رشد خواهد کرد.

۵- جامعه کاربری و طرفداران

جامعه کاربری و طرفداران را باید از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت ارزهای دیجیتال مختلف مانند شیبا دانست. هر چه توکن شیبا در شبکه‌های اجتماعی سلطه بیشتری داشته باشد و افراد بیشتری به آن علاقه داشته باشند، میزان رشد قیمت آن تحت تأثیر این نکته افزایش پیدا خواهد کرد.

۶- حمایت افراد مشهور و سلبریتی‌ها

افراد مشهوری مانند ایلان ماسک روی قیمت ارزهای دیجیتال مختلف مانند شیبا تأثیر بسیاری دارند. ایلان ماسک با حمایت و تبلیغ دوج کوین و شیبا باعث رشد قیمت شدید این دو ارز دیجیتال شد. البته این افراد می‌توانند با عدم حمایت یا تبلیغات منفی نیز سبب کاهش قیمت آن‌ها شوند. به همین دلیل باید به حرف‌های این افراد توجه خاصی داشت تا متضرر نشد.

۷- اخبار و هدف‌های شیبا

تأثیر اخبار متفاوت مثبت و منفی روی بازار ارزهای دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت. این اخبار در صورتی که برای کل بازار یا یک کوین و توکن خاص مانند شیبا مثبت باشند، سبب افزایش تعداد خریداران و رشد قیمت آن خواهد شد. اما برخی اخبار منفی مانند تصویب قوانینی در جهت محدود کردن بازار کریپتوکارنسی یا بسیاری موارد مشابه دیگر سبب افزایش ترس میان افراد خواهند شد.

این اخبار می‌توانند باعث شوند تا برخی از کسانی که ارزهای دیجیتال مختلف مانند شیبا را در گذشته خریداری کرده‌اند بترسند و اقدام به فروش آن‌ها کنند. این اقدام سبب افزایش عرضه و کاهش تقاضا و به موجب آن کاهش قیمت آن ارز دیجیتال خواهد شد.

همچنین علاوه بر اخبار، اهدافی که تیم توسعه دهنده شیبا دارند نیز می‌تواند روی قیمت آن تأثیر بگذارد. توکن سوزی، تغییرات در شبکه، افزایش کارایی و بسیاری موارد دیگر وجود دارند که اعلام و انجام آن‌ها می‌تواند روی قیمت ارزهای دیجیتال مختلف مانند شیبا تأثیر بگذارد.

قیمت شیبا اینو
قیمت شیبا اینو

جمع بندی

  • عوامل مختلفی روی قیمت ارز دیجیتال شیبا تأثیرگذار است. هر کدام از این موارد می‌تواند سبب افزایش یا کاهش قیمت این ارز دیجیتال جذاب و پر سود شود.
  • از مهم‌ترین عواملی که می‌توانند روی قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال شیبا تأثیر بگذارند، می‌توان به قیمت لحظه‌ای بیت کوین، میزان عرضه و تقاضا، فعالیت نهنگ‌ها، اخبار مثبت و منفی و برنامه‌های شیبا برای آینده اشاره کرد.
  • همیشه قبل از خرید ارزهای دیجیتال مختلف، بهتر است قیمت لحظه‌ای و چارت آن را به دقت بررسی کنید تا این کار را در زمان مناسب انجام دهید.
  • بسیاری از کارشناسان با توجه به موارد گفته شده در این مطلب و بسیاری نکات دیگر اعتقاد دارند که قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو در سال‌های آینده رشد خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا