اپل

قابلیت اتصال ماهواره‌ای آیفون ۱۴ جان سه دانشجو را نجات داد

آیفون ۱۴ جان سه دانشجو را نجات داد

قابلیت Emergency SOS در آیفون ۱۴که مبتنی بر ارتباطات ماهواره‌ای است توانسته طی ماه‌های اخیر و در موقعیت‌های حساس، به کمک دارندگان این گوشی‌ها بیاید و جان آنها را نجات دهد.

تا به امروز نیز اخبار پیرامون نجات‌بخش بودن این قابلیت کم نبوده و در همین رابطه، اخیرا سه دانشجوی دانشگاه Brigham Young هنگام گشت‌وگذار و کاوش در دره‌های سان رافائل سول در ایالت یوتا گیر افتاندند و با استفاده از قابلیت Emergency SOS درخواست کمک کردند.

بر اساس گزارش‌ها، این دانشجویان در مدت زمانی که در این دره حضور داشتند، در آب‌های عمیق گیر افتاده بودند و نتوانستند تا چند ساعت از آن خارج شوند. از آنجایی که موقعیت آنها در یک منطقه روستایی بود نتوانستند برای درخواست کمک، از سیم‌‎‌‎‌کارت خود تماس بگیرند.

خوشبختانه یکی از دانشجویان، آیفون ۱۴ داشت و توانست با قابلیت Emergency SOS و از طریق ارتباط ماهواره‌ای، پیام درخواست کمک ارسال کند و موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارد.

یکی از این دانشجویان در این خصوص گفت: عمق دره زیاد بود و تقریبا هر ۲۰ دقیقه، یک ماهواره در جایی که ما حضور داشتیم، پدیدار می‌شد و با بالا نگه داشتن گوشی توانستیم سیگنالی را دریافت کنیم و با استفاده از آن، نیروهای امداد را فراخوانی کنیم.

اگر این ارتباط از طریق آیفون ۱۴ برقرار نمی‌شود، این سه دانشجو احتمالا برای چندین ساعت در آب بسیار سرد و یخ‌زده گیر می‌افتادند. همچنین بدون این گوشی، احتمالا تیم نجات نمی‌توانست به موقع آنها را ردیابی کرده و نجات دهد و دیر به موقعیت دانشجویان می‌رسیدند.

ماجرای این دانشجویان و مواردی مشابه که نشان از حیاتی بودن قابلیت Emergency SOS دارد، این موضوع را نشان می‌دهد که استفاده از به‌روزترین ابزارها و فناوری‌های موجود می‌تواند در مواقعی این چنینی، نقش تعیین‌کننده‌ای را در نجات جان‌ها ایفا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا