تجارت

۷ مزیت تبلیغات پیامکی نسبت به ایمیلی

چکیده : دو روش بسیار رایجی که شرکت‌ها برای معرفی خدمات و محصولاتشان استفاده می‌کنند، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) و بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) است. بر اساس تجربه کسب‌وکارها نرخ کلیک روی تبلیغات پیامکی بسیار بالاتر از ایمیل است؛ همین دلیل بازاریابی و تبلیغات پیامکی را برای اطلاع رسانی و تخفیفات لحظه‌ای مناسب می‌کند.

دو روش بسیار رایجی که شرکت‌ها برای معرفی خدمات و محصولاتشان استفاده می‌کنند، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) و بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) است. بر اساس تجربه کسب‌وکارها، نرخ کلیک روی تبلیغات پیامکی بسیار بالاتر از ایمیل است؛ همین دلیل بازاریابی و تبلیغات پیامکی را برای اطلاع رسانی و تخفیفات لحظه‌ای مناسب می‌کند.

پیامک سریعترین وسیله‌ی ارتباطی در جهان است. معمولاً افراد به‌سرعت پیامک‌هایشان را باز می‌کنند و می‌خوانند، اما ممکن است گاهی تا یک هفته، به صندوق پست الکترونیک (میل باکس) خود، سر نزنند. تخمین زده می‌شود که اکثر پیامک‌ها معمولاً تا 3 ثانیه پس از دریافت، باز و خوانده می‌شوند. این مسئله به این معنا است که استفاده از تبلیغات پیامکی می‌تواند برای شما، یکی از بهترین روش‌های معرفی محصولات و خدماتتان باشد. بازاریابی پیامکی یکی از شیوه های مهم در تبلیغات است که انتقال پیام کسب و کارها را از طریق ارسال پیامک فراهم می کند. این کانال یک ابزار هوشمند و کامل برای کسب و کارهاست که امکان جذب، حفظ و تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار را فراهم می کند.

اس‌ام‌اس مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

اس‌ام‌اس مارکتینگ چه مزایایی دارد؟ 
اس‌ام‌اس مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

در جهان روزانه ۷.۵ میلیارد پیامک تبلیغاتی ارسال می‌شود و چیزی حدود ۶ میلیارد آن‌ها توسط دریافت‌کنندگان خوانده می‌شود. این تعداد پیامک خوانده‌شده آمار خیره‌کننده‌ای است و نشان می‌دهد که پیامک‌های تبلیغاتی نقش مهمی را در معرفی محصولات و خدمات در سطح جهان ایفا می‌کنند. برای اینکه شما بتوانید از همه‌ی امکانات بازاریابی پیامکی به‌خوبی استفاده کنید، انتخاب یک پنل پیامکی خوب که گزینه‌های گوناگونی را به شما ارائه کند اهمیت زیادی دارد. بیایید با هم مزایای یک پنل پیامکی خوب و کارآمد را بررسی کنیم:

به‌سرعت ارتباط برقرار کنید

۹۰ درصد پیامک‌های تبلیغاتی جهان، در مدت زمانی کمتر از ۳ ثانیه خوانده می‌شوند. این مسئله نشان می‌دهد که در تبلیغات پیامکی می‌توانید محصولات و خدماتتان را در بازه زمانی که درنظر گرفته‌اید، به مشتریان خود معرفی کنید.

به‌راحتی ارتباط داشته باشید

برای مشتریان، خواندن یک متن پیامک بسیار راحت‌تر از مراجعه به ایمیل یا پاسخ دادن به تماس تلفنی است. بنابراین در تبلیغات پیامکی می‌توانید از این مسئله مطمئن باشید که مشتریان در هر شرایطی امکان خواندن تبلیغ شما را خواهند داشت.

مستقیماً ارتباط برقرار کنید

اگر بخواهید از ایمیل استفاده کنید، ممکن است آن‌قدر خواندن آن طول بکشد که عملاً تعامل شما با مشتری از دست برود. در اس‌ام‌اس مارکتینگ شما می‌توانید متن موردنظرتان را آماده کرده و مستقیماً به افراد مد نظرتان ارسال کنید.

متن خودکار داشته باشید

زمانی که یک متن را برای تبلیغات پیامکی آماده کرده و به مشتریان هدف ارسال می‌کنید، آن‌ها احساس می‌کنند که در حال مکالمه با یکدیگر هستید. اما اگر همین کار توسط یک متن طولانی ایمیلی یا تماس تلفنی گویا انجام شود، کم‌کم مشتری به خودکار بودن متن پی می‌برد و نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. همیشه در متن‌هایتان، مزایایی مثل تخفیف را برای مشتری در نظر بگیرید. این مسئله باعث می‌شود که در یک متن کوتاه توجه مشتریان به این ویژگی جذب شده و احساس نکنند شما متن آماده‌ای را برای آن ارسال کرده‌اید.

در معرض دید باشید

پیامک ساده‌ترین راه ارتباطی شما با مخاطبانتان است. این روش نیازی به اینترنت ندارد و باعث می‌شود مخاطبان شما، در هر کجا و با ساده‌ترین تلفن‌های همراه نیز با شما در ارتباط باشند.

پاسخ دریافت کنید

بسیاری از پیامک‌های تبلیغاتی طوری طراحی می‌شوند که از مشتریان پاسخ دریافت کنند. مثلاً می‌توانید بگویید که با ارسال عدد 2 این محصول را سفارش دهید. این کار باعث می‌شود که ارتباطی دو طرفه بین شما و مشتریان ایجاد شود. برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید حتماً سعی کنید که لحنی صمیمی و دوستانه داشته باشید.

هزینه‌ها را کاهش دهید

یکی از مزایای اس‌ام‌اس مارکتینگ این است که هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. این روش نسبت به تبلیغات ایمیلی یا تماس تلفنی از هزینه پایین‌تری برخوردار است. وقتی از پنل پیامکی برای معرفی محصول خود استفاده کنید، علاوه بر پایین بودن نرخ تبلیغات، به‌خاطر بازخوردی که می‌گیرید، مطمئن خواهید بود که هزینۀ تبلیغات شما نتیجه‌بخش بوده است. یکی از کامل‌ترین پنل‌های پیامکی حال حاضر ایران، سامانه پیامکی مدیانا است.

تعرفه خرید سامانه پیامکی از ملاک‌های مهم در انتخاب پنل اس ام اس است. در هنگام خرید پنل اس ام اس توجه به تعرفه ارسال کمک می کند تا با کاهش هزینه ارسال پیامک انبوه، تعداد بیشتری از مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. مدیانا در کنار ارائه سایر خدمات با کیفیت مانند پشتیبانی 24 ساعته، تیم فنی تخصصی و… با کاهش تعرفه خرید سامانه پیامکی در تلاش است تا بازاریابی پیامکی را برای شما ساده و کم هزینه تر کند.

سامانه پیامکی مدیانا

هزینه و تعرفه پنل پیامکی مدیانا را می‌توانید در صفحۀ https://mediana.ir/sms/pricing/ مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به مزیت‌های مختلفی که بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی ایمیلی دارد، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که بازاریابی پیامکی بهتر از بازاریابی ایمیلی است. یکی از مزیت‌های اصلی بازاریابی پیامکی، سرعت ارسال و دریافت پیام است. علاوه بر این، از آنجایی که اکثر کاربران از گوشی همراه استفاده می‌کنند، پیامک‌ها به راحتی قابل خواندن و درک هستند و کمتر از پیام‌های ایمیلی خوانده نشده باقی می‌مانند. همچنین، بازاریابی پیامکی به دلیل کوتاه و مختصر بودن پیام، به کاربران اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن، مفهوم پیام را درک کنند.

با این حال، بازاریابی ایمیلی همچنان یک ابزار موثر برای بازاریابی است و در بسیاری از موارد، می‌تواند به دلیل قابلیت های خاص خود، بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهای مختلف باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ پنل پیامکی، تعرفه و انواع خدمات پیامک‌ تبلیغاتی می‌توانید به وبسایت مدیانا (https://mediana.ir/) مراجعه کنید و یا از راه‌های زیر با مشاوران پنل پیامکی مدیانا در ارتباط باشید:

شماره تلفن: ۰۲۱۵۴۹۶۸۰۰۰

ایمیل: info[@]mediana.ir

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به توانیر، مجتمع افق، پلاک ۲۳۱۳، طبقه ۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا