سامسونگ

پیش‌بینی سامسونگ از افت محسوس درآمدی در سه ماهه نخست ۲۰۲۳

بر اساس برآوردهای اولیه سامسونگ، عملکرد این شرکت در سه ماهه جاری چنگی به دل نخواهد زد و سود عملیاتی آن، کاهشی ۹۶ درصدی را به خود خواهد دید.
بر اساس گزارش وب‌سایت Korea Herald، سامسونگ نسبت به این وضعیت هشدار داده و اعلام کرده که برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، درآمد ۴۵۵ میلیون دلاری را پیش‌بینی می‌کند.

این میزان درآمد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، کاهشی ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد. به گفته سامسونگ، کاهش تقاضای بازار برای تراشه‌های مموری، دلیل اصلی این عملکرد ضعیف است که نشان‌دهنده شرایط بد برای کل صنعت فناوری باشد.

سامسونگ در بیانیه‌ای عنوان کرد که ما در حال تعدیل شرایط هستیم و تولید تراشه‌های مموری را به طور قابل توجهی کاهش داده‌ایم. همچنین در کنار این موارد، در حال بهبود عملیات‌های خط تولید نیز هستیم.

این شرکت گفت که سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و گسترش بخش تحقیق و توسعه ادامه خواهد داد چرا که انتظار دارد تقاضا برای تراشه‌های مموری در میان‌مدت و بلندمدت افزایش خواهد یافت.

اگرچه سامسونگ در برابر رقیب تایوانی خود TSMC، در برخی بخش‌ها عقب است اما با در دست داشتن سهم ۴۰.۷ و ۳۱.۴ درصدی تراشه‌های DRAM و NAND، حرف اول را در بازار می‌زند.

این تراشه‌ها در دستگاه‌های مختلفی از ساعت هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاهش تقاضا برای این محصول، نشان می‌دهد که تقاضای جهانی برای این دستگاه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جهان، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

این کاهش فروش مموری در حالی افتاق افتاد که در دوران همه‌گیری کرونا، شاهد رشد محسوس فروش این محصول توسط شرکت‌ها بودیم. در این میان، از اواخر سال ۲۰۲۱، قیمت مموری‌ها تا حد زیادی کاهش یافت و تراشه‌های DRAM و NAND نیز به ترتیب با افتی ۲۰ و ۱۵ درصدی مواجه شدند.

انتظار می‌رود که فروش موفق گلکسی اس۲۳ بتواند بخشی از کاهش درآمدهای این شرکت را جبران کند. البته هنوز جزییاتی در این رابطه در دست نیست اما در پایان آوریل و در گزارش عملکرد سه ماهه این شرکت، این اطلاعات منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. Технология штукатурки по маякам стен гарантирует великолепный результат. Узнайте больше на mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru

  2. Нужна машинная штукатурка стен в Москве, но вы не знаете, какой подрядчик лучше выбрать? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предоставляем услуги по механизированной штукатурке стен любой площади и сложности, а также гарантируем качество и надежность.

  3. Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا