لپ‌تاپ

مقایسه لپ تاپ‌های دارای صفحه نمایش لمسی و عادی

برای افرادی که با لپ تاپ زیاد کار می‌کنند و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند، خیلی مهم است که در مورد لپ تاپ‌ها بدانند. لپ تاپ‌ها با صفحه نمایش عادی و صفحه نمایش لمسی، تفاوت‌های زیادی دارند که برای راهنمایی بیشتر  و انتخاب بهتر شما در خرید لپ تاپ، در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت و مزایا و معایب لپ تاپ لمسی را توضیح می‌دهیم.

تفاوت لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی و عادی

وقتی به دنبال یک لپ تاپ جدید هستید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. نه تنها باید مشخصات، حافظه، سخت افزار و قیمت لپ تاپ را ارزیابی کنید، بلکه باید تعیین کنید که آیا به یک لپ تاپ معمولی غیر لمسی، یک مدل گیمینگ با عملکرد بالا، یا یک مدل جدیدتر با صفحه نمایش لمسی نیاز دارید. لپ تاپ‌های لمسی مانند هر ویژگی لپ تاپ دیگری مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین مهم است که آنها را با دقت انتخاب کنید. در این مقاله، مزایا و معایب لپ‌تاپ‌های لمسی را بررسی می‌کنیم و توصیه‌هایی برای لپ‌تاپ‌های لمسی و غیر لمسی ارائه می‌کنیم. در واقع صفحه نمایش لمسی (دیجیتایزر AKA) یک لایه نازک پلاستیکی شفاف است که سیگنال را از لمس می‌خواند و به واحد پردازش منتقل می‌کند. این قسمتی است که، می‌توانید بدون جدا کردن دستگاه آن را لمس کنید. صفحه نمایش LCD پنلی است که در داخل دستگاه قرار دارد و تصویر را نمایش می‌دهد.

نکات مثبت در مورد لپ تاپ صفحه لمسی

لپ تاپ‌های لمسی، می‌توانند مزایای کلیدی بسیاری را ارائه دهند. بیایید بررسی کنیم که چه چیزی لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی را از بقیه متمایز و آن را به انتخابی خوب جهت خرید لپ تاپ تبدیل کرده است.

  • ناوبری آسان و سریع

هدف اصلی از داشتن یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی، ساده کردن مسیریابی است. در مقایسه با ترک‌پد و دستگاه‌های ماوس، کاربران می‌توانند وظایف خود را در لپ‌تاپ با کارایی بیشتری انجام دهند و راه‌اندازی و جابجایی بین برنامه‌ها ساده‌تر است. علاوه بر این، می‌توانید از ویژگی صفحه لمسی برای انجام کار خود در صورت توقف کار کردن صفحه‌کلید یا صفحه نمایش استفاده کنید.

  • ایده آل برای طراحی و یادداشت برداری

طراحان گرافیک و هنرمندان اغلب ویژگی صفحه نمایش لمسی را ترجیح می‌دهند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های لمسی به گزینه‌های قلم نیز مجهز هستند، بنابراین کاربران خلاق می‌توانند روی دستگاه خود نقاشی و نقاشی کنند و به احساس قلم به کاغذ نزدیک‌تر شوند. ترکیب صفحه نمایش لمسی و قلم می‌تواند یک بسته ویژگی بسیار راحت برای دانشجویان باشد، زیرا نیاز به حمل چندین نوت بوک سنگین را برای کلاس‌ها از بین می‌برد. همچنین هنرمندان را قادر می‌سازد تا در حال حرکت، هر زمان و هر کجا که بعداً الهام گرفته می‌شود، کار کنند. پیشنهاد ما به شما در این مورد، لگر برای طراحی و گرافیک و نقاشی، به دنبال لپ تاپ لمسی مناسب هستید، خرید لپ تاپ ایسوس می‌باشد.

تفاوت لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی و عادی
تفاوت لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی و عادی
  • نمایشگرهای رسا و با کیفیت

لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی در مقایسه با نمایشگرهای غیر لمسی، دارای روشنایی فوق‌العاده و شادابی، دقت و بازتولید رنگ عالی هستند. اکثر مدل‌های صفحه لمسی دارای نمایشگرهایی با وضوح بالاتر هستند.

نکته مهم: نمایشگرهای لمسی براق، بهتر از نمایشگرهای مات به لمس پاسخ می‌دهند. چه هنرمندی باشید که نقاشی‌های پرجنب‌وجوشی خلق می‌کند یا یک مدیر پروژه در ساخت عرشه‌های اسلاید، با یک لپ‌تاپ صفحه لمسی می‌توانید روشنایی رنگ و دقت مورد نیاز برای مبهوت کردن مخاطبان خود را بیابید.

معایب لپ تاپ صفحه لمسی

در حالی که داشتن یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی مزایای زیادی دارد، اما همیشه یک تجربه راحت نیست. فناوری به سرعت پیشرفت می‌کند، اما هنوز هم برخی از ایرادات در سیستم‌هایی که ما استفاده می‌کنیم وجود دارد. در اینجا برخی از معایب داشتن لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

  • باتری‌های لپ تاپ به سرعت خالی می‌شوند

ویژگی‌های لپ تاپ صفحه لمسی به یک پنل لمسی نیاز دارند، به این معنی که سخت‌افزار رایانه دارای مجموعه دیگری از وظایف پردازشی است که باید از آنها مراقبت کند. اگر قصد دارید مکررا از ویژگی صفحه لمسی استفاده کنید، ممکن است به باتری یدکی نیاز داشته باشید یا مجبور باشید دستگاه خود را بیشتر شارژ کنید.

  • گران‌تر از مدل‌های معمولی

وجود ویژگی صفحه نمایش لمسی به قیمت لپ تاپ اضافه می‌کند. برخی از تولیدکنندگان صفحه نمایش‌های لمسی با وضوح بالاتر را ارائه می‌دهند، که می‌تواند هزینه را بیشتر افزایش دهد، البته مدل‌هایی از لپ تاپ‌های لمسی هم هستند که قیمتی اقتصادی‌تر در مقایسه با مدل‌های گران قیمت دارند، فقط کافیست سرچ کرده و مدل‌های متفاوت لپ تاپ لمسی و قیمت‌های آن را با هم مقایسه کنید، می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، مثل کالاوما نیز مراجعه کرده و مدل‌های متفاوت را مشاهده و مقایسه کنید.

  • وزن اضافه می‌کند | سنگین است

افزودن فناوری اضافی به رایانه به این معنی است که حجم و فضای بیشتری را اشغال می‌کند و لپ تاپ را سنگین‌تر می‌کند. با وجود اینکه تفاوت در گرم است، وزن کمی در لپ تاپ‌ها قابل مشاهده است.

  • مشاهده صفحه، در نور مستقیم سخت است

لپ‌تاپ‌های دارای، صفحه نمایش لمسی برای مناطق کم نور عالی هستند، اما استفاده از آنها در نور مستقیم دشوار است. روکش‌های براق در مدل‌های صفحه‌نمایش لمسی سریع‌تر به لمس پاسخ می‌دهند، اما این نوع روکش به راحتی اثر انگشت، لکه‌ها و موارد مشابه را جذب می‌کند.

کدام نوع لپ تاپ برای خرید بهتر است؟ لمسی یا عادی؟

اکثر کاربران لپ‌تاپ صفحه لمسی، معتقدند که ویژگی صفحه لمسی باعث بهبود بهره‌وری می‌شود؛ زیرا به آنها کمک می‌کند روان‌تر کار کنند و وظایف را ساده‌تر کنند. مدل‌های صفحه لمسی همچنین به شما کمک می‌کنند، خلاقانه‌تر فکر کنید و طبیعی‌تر کار کنید. یادداشت برداری از جلسه و طراحی بیشتر شبیه طراحی روی تخته سفید است و کمتر شبیه به جنگیدن با یک صفحه لمسی عقب مانده یا صفحه کلید بداخلاق است. استفاده از انگشتان برای پیمایش صفحه نمایش بصری و تعاملی است. علاوه بر این، مدل‌های صفحه نمایش لمسی از نظر زیبایی‌شناسی دلپذیر هستند و روشنایی و دقت رنگ استثنایی را ارائه می‌دهند که برای همه نوع کاربران عالی است.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، این مدل‌ها دارای معایب خاصی نیز هستند. نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی سنگین‌تر، گران‌تر هستند و از باتری بیشتری استفاده می‌کنند. وقتی نوبت به خرید یک لپ‌تاپ جدید می‌رسد، باید نیازها و اولویت‌های شخصی خود را در یک فضای کاری در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که لپ‌تاپ صفحه لمسی این نیازها را برآورده می‌کند.

معایب لپ تاپ صفحه لمسی
معایب لپ تاپ صفحه لمسی

آیا صفحه نمایش لمسی در لپ تاپ خوب است؟

در عمل، یک دستگاه صفحه لمسی یک انتخاب شگفت انگیز برای هنرمندان، متخصصان کار و دانشجویان است. بنابراین، اگر از برنامه‌های طراحی گرافیکی یا وایت برد استفاده می‌کنید، خرید لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی کار هوشمندانه‌ای است. همچنین، دستگاه‌هایی مانند سرفیس پرو ۷ به طور کلی برای ناوبری بسیار آسان و بسیار قابل حمل هستند.

نمایشگرهای لمسی چقدر عمر می‌کنند؟

این بستگی به نوع صفحه نمایش لمسی دارد. صفحه نمایش‌ای لمسی مادون قرمز و خازنی به طور چشمگیری دوام بالایی دارند، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که، هر دو به خوبی بیش از ۵ سال دوام داشته باشند (که بسیاری از آن‌ها بیش از ۱۰ سال عمر می‌کنند، البته به شرطی که از آن‌ها مراقبت شود و تحت شرایط خاص سخت قرار نگیرند).

کلام آخر

در این مطلب، به صورت کلی به مقایسه لپ تاپ‌های دارای صفحه نمایش لمسی و عادی پرداختیم و معایب و مزایای لپ تاپ‌های لمسی را به شما کاربران عزیز گفتیم، تا در انتخاب و خرید لپ تاپ راحت‌تر باشید، می‌توانید برای خرید لپ تاپ و مشاهده مدل‌های لپ تاپ‌های لمسی و غیر لمسی، به فروشگاه اینترنتی کالاوما مراجعه کرده و مدل‌ها و قیمت‌ها را نیز مقایسه و مشاهده کرده و در صورت تمایل خرید کنید.

 

سایت: www. kalaoma. com

آدرس دفتر مرکزی: تهران، چهارراه ولی‌عصر، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه ۸ واحد ۸۰۶

شماره تماس: ۶۲۹۹۹۸۱۹ -۰۲۱

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا