اپلموبایل

بهترین پارت نامبر آیفون ۱۳؛ کدامیک را بخریم؟

بهترین پارت نامبر آیفون ۱۳ کدام است؟ علت تفاوت قیمت پارت نامبر گوشی‌های ایفون ۱۳ در چیست؟ نکته‌ای که در مورد گوشی آیفون باید بدانید این است که تمامی مدل‌های آیفون با کیفیت یکسانی ساخته می‌شوند و علت وجود پارت نامبرهای مختلف نیز در این است که اپل برای هر کشوری گوشی‌هایی متناسب با قوانین و نیازهای جامعه آن کشور را تولید می‌کند.  

این قضیه در کشور ما فرق می‌کند و به دلیل اینکه برای بازار ایران هیچ آیفونی تولید نمی‌شود، واردکنندگان از طریق کشورهای واسطه همچون سنگاپور و امارات اقدام به تامین گوشی می‌کنند. به همین دلیل نیز پارت نامبرهای مختلفی با قیمت‌های متفاوت در بازار ایران وجود دارد که باعث شده کاربران نتوانند به درستی تصمیم بگیرند و مدل مناسب را انتخاب کنند. در ادامه این مقاله در مورد نحوه تشخیص پارت نامبر گوشی آیفون ۱۳ و علت تفاوت قیمت آنها توضیح می‌دهیم و همچنین به شما خواهیم گفت که بهترین پارت نامبر آیفون ۱۳ در بازار ایران کدام است.

نحوه تشخیص پارت نامبر گوشی آیفون ۱۳

دو راه برای تشخیص پارت نامبر گوشی آیفون ۱۳ وجود دارد یکی از تریق برچسب مشخصات و دیگری از طریق تنظیمات گوشی. در روش اول شما می‌توانید قبل از بازگشایی گوشی و از طریق برچسب مشخصاتی که بر روی جعبه وجود دارد می‌توانید تشخیص دهید که پارت نامبر آیفون شما برای کجا است. اما اگر جعبه گوشی در دسترس نیست و یا یک ایفون استوک تهیه کرده‌اید با مراجعه به آدرس زیر در قسمت تنظیمات گوشی می‌توانید بفهمید که دستگاه شما چه پارت نامبری دارد و از صحت آن مطمئن شوید.

Settings – General – About – Model Number

انواع پارت نامبر گوشی آیفون ۱۳ 

شرکت اپل برای هر کشوری گوشی مناسب با بازار و سیاست‌های همان کشور را تولید می‌کند و یک پارت نامبر مخصوص را برای آن اختصاص داده است. اپل پارت نامبر مخصوص به هر کشور را با کد خاصی مشخص می‌کند، مثلا برای آمریکا کد LL و برای چین CH را در نظر گرفته است که در جدول زیر می‌توانید پارت نامبرهای ایفون ۱۳ برای هر کشور را مشاهده کنید.

کد

کشور

کد

کشور

A

کانادا

LE

آرژانتین

AB

امارات، عربستان سعودی

LL

ایالات متحده آمریکا

AE

امارات، بحرین، کویت، قطر، عربستان سعودی

LP

لهستان

AH

بحرین، کویت

MG

مجارستان

B

بریتانیای کبیر یا ایرلند

MY

مالزی

BZ

برزیل

PL

لهستان

C

کانادا

PO

پرتغال

CH

چین

PP

فیلیپین

CN

جمهوری چک

RO

رومانی

D

آلمان

RU

روسیه

DN

هلند، اتریش، آلمان

SL

اسلواکی

E

مکزیک

SO

آفریقای جنوبی

F

فرانسه

T

ایتالیا

FS

فنلاند

TA

تایوان

GR

یونان

TU

ترکیه

HN

هند

X

استرالیا، نیوزیلند

J

ژاپن

Y

اسپانیا

KH

چین، کره جنوبی

ZA

سنگاپور

KN

دانمارک یا نروژ

ZD

آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه، سوئیس، موناکو

KS

فنلاند یا سوئد

ZP

هنگ کنگ، ماکائو

تفاوت قیمت پارت نامبر گوشی‌های ایفون ۱۳

گفتیم که گوشی آیفون ۱۳ با پارت نامبرهای مختلف از نظر کیفیت ساخت هیچ تفاوتی با هم ندارند اما تفاوت قیمت بین پارت نامبرهای مختلف در چیست؟ در واقع تفاوت قیمت پارت نامبر گوشی‌های ایفون ۱۳ به دلیل برخی تفاوت‌هایی است که وجود دارد و همچنین میزان تقاضای کاربران و گاها سود بیشتر از طرف فروشنده‌ها نیز باعث این اختلاف قیمت می‌شود.  

بنابراین وجود محدودیت‌ها و همچنین قابلیت‌های مختلف باعث شده تا آیفون ۱۳ با قیمت‌های مختلفی در بازار وجود داشته باشد. به عنوان مثال پارت نامبر CH/A که قابلیت تماس صوتی در فیس تایم را ندارد از پارت نامبر ZA/A ارازن‌تر است و به دلیل محدود بودن پارت نامبر LL/A در بازار ایران نیز قیمت ایفون ۱۳ با پارت نامبر این کشور بالاتر از حد معمول است.  

بهترین پارت نامبر آیفون 13؛ کدامیک را بخریم؟

بهترین پارت نامبر گوشی‌های آیفون ۱۳

حالا که با پارت نامبرهای مختلف ایفون آشنا شدید بد نیست بهترین پارت نامبر گوشی‌های ایفون ۱۳ را نیز بشناسید. در ادامه چند تا از پارت نامبرهای موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم و با بررسی معایب و مزایای آنها به شما خواهیم گفت که کدام یک بهتر است.

پارت نامبر CH/A با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت

پارت نامبر CH/A مربوط به گوشی‌های آیفونی است که با سفارش چین ساخته می‌شوند. ایفون‌هایی با پارت نامبر CH/A از دو سیم کارت به صورت فیزیکی پشتیبانی می‌کنند اما تنها محدودیتی که دارند این است که امکان برقراری تماس صوتی در فیس تایم وجود ندارد. این سری با قیمت کمتری در بازار به فروش می‌رسند و اگر قابلیت Face Time برای شما اهمیت ندارد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

LL/A، پارت نامبر تک سیم کارت USA

پارت نامبر LL/A برای گوشی‌های بازار آمریکا است. گوشی آیفون ۱۳ با پارت نامبر LL/A به صورت فیزیکی تنها از یک سیم کارت پشتیبانی می‌کند و سیم کارت دوم به صورت eSIM است. این پارت نامبر برای کسانی که می‌خواهند همزمان دو سیم کارت فیزیکی داشته باشند مناسب نیست و از طرفی نیز به دلیل اینکه آیفون‌های آمریکا خواهان زیادی دارند و موجودی بازار نیز کمتر است، در نتیجه با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند.  

پارت نامبر ژاپن و کره جنوبی

آیفون‌هایی با پارت نامبر ژاپن نیز مانند LL/A در بازار ایران به صورت تک سیم کارت به فروش می‌رسند و علاوه براین دارای محدودیت قطع نشدن صدای شاتر دوربین نیز است. در کشورهای ژاپن و کره جنوبی نیز که حریم خصوصی کاربران مهم است، گوشی‌هایی با پارت نامبر این دو کشور در هنگام گرفتن عکس حتی در حالت سایلنت بودن گوشی، صدای شاتل دوربین قطع نمی‌شود.  

ZA/A، بهترین پارت نامبر بازار ایران

آیفون‌های سنگاپور دقیقا متناسب با بازار ایران ساخته می‌شوند، به این منظور که هیچ محدودیتی ندارند و همچنین از دو سیم کارت فیزیکی نیز پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت ZA/A بهترین پارت نامبر آیفون ۱۳ برای بازار ایران است و اگر می‌خواهید یک گوشی بدون محدودیت را داشته باشید، پارت نامبر سنگاپور را انتخاب کنید.

قابل ذکر است که پارت نامبر ZA/A به دلیل تقاضای بیشتر نسبت به سایر پارت نامبرها با قیمت بالاتری عرضه می‌شود. به عنوان مثال قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۵۶ با پارت سنگاپور حدود ۳ میلیون تومان از پارت نامبر کشور چین گرانتر است. البته شما می‌توانید آیفون ۱۳ و سایر گوشی‌های اپل را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی آترین کالا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

‫778 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا