اپل

گام‌ بلند اپل در حذف کربن از چرخه تولید محصولات تا سال ۲۰۳۰

اپل ساعاتی پیش اعلام کرد که تمامی‌بیش از ۲۵۰ شرکت تامین‌کننده قطعات محصولات این شرکت متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ میلادی، از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید محصولات این شرکت استفاده کنند.  

به گفته اپل، در حال حاضر مجموعه‌هایی که در حال حاضر با این شرکت همکاری دارند، حدود ۱۳ گیگاوات برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند که در مقایسه با سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد افزایش داشته است.  

اهالی کوپرتینو پیشتر اعلام کرده بودند که تا سال ۲۰۳۰، برای تولید هیچ یک از محصولات این شرکت، کربنی در جو منتشر نخواهد شد. برای دستیابی به مهم، اپل حدود ۴.۷ میلیارد دلاری را در پروژه Green Bonds سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند راهکارهایی را برای استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بیندیشند.  

تیم کوک، مدیرعامل اپل در این رابطه گفت: ما در اپل، سعی داریم تا انتشار گاز کربن ناشی از تولید محصولاتمان را به صفر برسانیم و هر روز به فکر نوآوری و ابتکاری جدید هستیم تا به رفع معضل تغییرات آب و هوایی کمک کنیم.

وی افزود: ما به همراه شرکای خود در سراسر جهان، سعی کردیم تا انرژی‌های تجدیدپذیر بییشتری را به زنجیره تامین محصولات خود اضافه کنیم و توجه خود را روی نسل جدید فناوری‌های سبز معطوف کرده‌ایم. اگرچه ابعاد این چالش گسترده است اما عزم ما برای رویارویی با آن جدی است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در سال گذشته بیش از ۴۰ شرکت تولیدی که با اپل کار می‌کنند، به طرح استفاده از انرژی‌های پاک پیوستند. این شرکت از تامین‌کنندگان قطعات خود خواسته تا کربن را از تمامی‌فعالیت‌های مرتبط با اپل حذف و ۱۰۰ درصد برق مورد نیاز را از این منابع پاک تامین کنند.  

لیزا جکسون مدیر محیط زیست، سیاست‌ها و نوآوری‌های اپل گفت که تعهدات این شرکت نسبت به انرژی‌های پاک، نشان‌دهنده سرعت پیشرفت ما در دستیابی به تولید محصولات بدون انتشار کربن در سال ۲۰۳۰ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا