ارز دیجیتال

چهار ارز دیجیتال جدید در نوبیتکس لیست شد

ارزهای دیجیتال مولتی ورس ایکس (EGLD)، ایموتیبل ایکس (IMX)، بلر (BLUR) و فلوکی اینو (FLOKI) در دو بازار ریالی و تتری صرافی نوبیتکس لیست شدند. 

ارز دیجیتال مولتی ورس ایکس 

مولتی ورس ایکس (EGLD) که سابقا با نام الروند یا ELROND شناخته می‌شد، آبان سال پیش بود که اعلام کرد خود را به‌عنوان یک برند جدید با تمرکز بر متاورس بازتعریف خواهد کرد. 

به این ترتیب الروند که تا پیش از این بر روی یک بلاکچین امن با بازدهی بالا در پردازش تراکنش‌ها و همچنین پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز با اتکا به قراردادهای هوشمند متمرکز بود، با نام جدید مولتی ورس ایکس و با سه محصول جدیدِ متاورس‌محور به فعالیت خود ادامه داد. 

مولتی ورس ایکس با بهره‌مندی از سه ابزار جدید به نام‌های  xFabric، xPortal  و xWorlds به کمک سازندگان و کاربران متاورس رفته است. پورتال متاورس، نگهدارنده دارایی‌های دیجیتال، ابزارهای توسعه‌دهنده و یک ماژول بلاکچین قابل استقرار، ابزارهایی است که مولتی ورس ایکس در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان متاورس قرار می‌دهد. 

اوایل سار 2021، موسسه ملی تحقیق و توسعه انفورماتیک در بخارست رومانی، اعلام کرد که از این بلاکچین برای توسعه یک سامانه دامنه غیرمتمرکز و یک بازار توکن‌های NFT استفاده خواهد کرد. 

 ارز دیجیتال مولتی ورس ایکس که با علامت EGLD شناخته می‌شود، در سال 2019 ایجاد شده و نقشی اساسی در امور MultiversX ایفا می‌کند که برای ایجاد برنامه در بلاکچین مولتی ورس ایکس (الروند سابق) و همین‌طور امور حاکمیتی استفاده می‌شود. حداکثر عرضه برای ارز مولتی ورس ایکس 31 میلیون و 415 هزار واحد در نظر گرفته شده که 25 میلیون و 219 هزار واحد آن در گردش است. 

این رمزارز در حال حاضر در رتبه 51 کوین مارکت کپ قرار دارد و در حالیکه در اوج روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال در سال 2021 قیمت 490 دلار را تجربه کرده، در حال حاضر در محدوده قیمتی 40 دلار معامله می‌شود. 

امکان خرید ارز دیجیتال مولتی ورس ایکس (EGLD) در دو بازار ریالی و تتری صرافی نوبیتکس وجود دارد. 

ارز دیجیتال ایموتیبل ایکس 

با توسعه صنعت بازی‌های غیرمتمرکز و متاورس  و صنعت بازی‌های غیرمتمرکز و متاورس و با در نظر گرفتن نقشی که درون اکوسیستم وب 3.0 ایفا می‌کنند، نیاز به وجود بستری که نیازهای این بخش را پوشش بدهد احساس می‌شد. 

ایموتیبل ایکس (Immutable) به‎عنوان اولین راه حل لایه 2 برای NFT ها در اتریوم مطرح شد؛ بستری که محدودیت‌های اتریوم مانند مقیاس پذیری کم، رابط کاربری سخت، نقدینگی پایین و… را برطرف می‌کند. 

در گذشته پلتفرمی وجود نداشت که تمامی امور مربوط به ساخت و خرید و فروش توکن‌های NFT را به‌ شکل ساده، ارزان و سریع انجام دهد، بنابراین توسعه‌دهندگان بازی‌های کریپتویی برای ایجاد و پیاده‌سازی میلیون‌ها توکن NFT درون بازی‌ها، همواره با مشکل مواجه می‌شدند.

ایمیوتیبل ایکس راهکاری است که با بهره‌مندی از رول آپ لایه دو (zk-Rollup) شبکه اتریوم به حل مشکلات این حوزه می‌پردازد. از جمله ویژگی‌های  ImmutableX، هزینه کارمزد نزدیک به صفر برای ایجاد توکن‌های  NFT، تراکنش‌های آنی و بالاترین سطح امنیت هستند. 

ارز دیجیتال ایموتبل ایکس (IMX) در واقع یک توکن بر بستر بلاکچین اتریوم است و از جمله کاربردهای آن می‌توان به مهیا کردن امکان مشارکت کاربران در فرایند تصمیم‌گیری‌های شبکه، سهام‌گذاری یا استیکینگ در ایموتیبل ایکس و پرداخت هزینه کارمزد درون شبکه اشاره کرد.

برای خرید ارز دیجیتال ایموتیبل ایکس می‌توانید از طریق دو بازار ریالی و تتری صرافی نوبیتکس اقدام کنید. این رمزارز که در رتبه 56 کوین مارکت کپ قرار دارد در حال حاضر در محدوده قیمتی 1.05 دلار معامله می شود در سال 2021 قیمت 9.5 دلار را نیز تجربه کرده است و پیش‌بینی می‌شود با صعودی شدن بازار شاهد رشد قیمت این رمزارز باشیم. 

ارز دیجیتال بلر 

پلتفرم بلر (BLUR) یک بازار و پلتفرم جمع‌آوری توکن غیرقابل تعویض (NFT) است که ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند فید قیمت در زمان واقعی، مدیریت پورتفولیو و مقایسه NFT چند بازاری را ارائه می‌دهد. بلر نسبت به دیگر رقبا محیط کاربری ساده‌تر دارد و از نظر خرید و فروش برای معامله گران مقرون‌به‌صرفه است. در این پلتفرم امکان جست و جوی توکن های غیرقابل تعویض((NFT از بازارهای رقیب و مقایسه قیمت آنها وجود دارد. نابراین پلتفرم بلر یک تجمیع کننده قیمتی در حوزه NFT و به پلتفرم‌های OpenSea، X2Y2 وLooksRare  متصل است. توسعه‌دهندگان بلر می‌گویند این پلتفرم سریع‌ترین بستر خرید و فروش NFT است. 

با وجود اینکه این پلتفرم برای معامله‌گران حرفه‌ای طراحی شده است، اما تازه‌واردان به بازار NFT نیز می‌توانند با کمی تلاش برای یادگیری نحوه استفاده از پلتفرم بلر، از ویژگی‌های مختلف آن بهره‌مند شوند.

توکن بومی پلتفرم بلر، ارز دیجیتال بلر با علامت اختصاصی (BLUR) است. بلر بر روی بلاکچین اتریوم توسعه‌ یافته و از استاندارد ERC-20 استفاده می‌کند و نقش توکن حاکمیتی را در این پلتفرم ایفا می‌کند. 

ارز بلر در سال 2022 راه‌اندازی شد و در آن زمان خیلی سریع توانست در رتبه یک بازارهای NFT از نظر حجم بازار قرار بگیرد. این ارز دیجیتال هم اکنون در رتبه 138 کوین مارکت کپ قرار دارد و در محدوده قیمتی 0.603 دلار معامله می شود و با توجه به توسعه توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT ها در جهان، می‌تواند آینده روشنی پیش روی خود داشته باشد. 

برای خرید ارز دیجیتال بلر (BLUR) از طریق صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس به عنوان نخستین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران اقدام کنید. 

ارز دیجیتال فلوکی اینو 

فلوکی (FLOKI) یک ارز مردمی است که که توسط طرفداران و اعضای انجمن شیبا اینو (SHIB) اسجاد شده و از شیبا اینو الهام گرفته است. گرچه ایلان ماسک مالکیت شیبا اینو را تایید نکرده، اما نام فلوکی اینو نیز مانند شیبا با این میلیاردر مشهور گره خورده است. 

به‌طور کلی برنامه‌ای پشت پروژه‌های میم‌کوین مثل دوج کوین، شیبا و… نیست؛ البته در مورد ارز فلوکی اینو یا FLOKI کمی اوضاع متفاوت است و بخش‌هایی که ارز دیجیتال فلوکی در آن به فعالیت می‌پردازد در نوع خود جالب و قابل تأمل است.

ارز دیجیتال قلوکی (FLOKI) یک توکن اتریومی با استاندارد ERC-20 است که در سال 2021 به وجود آمد و پروژه‌های مختلفی را معرفی کرده و در حال پیشبرد آن‌ها است. از جمله پروژه‌های فلوکی می‌توان به متاورس والهالا که یک بازی NFT است اشاره کرد؛ علاوه بر این فلوکی یک پروژه جداگانه با عنوان بازار خرید و فروش توکن‌های NFT به نام FlokiPlaces هم در حال توسعه دارد. دیگر پروژه فلوکی اینو یک محصول مالی غیرمتمرکز با نام فلوکی فای (FlokiFi) است، یک پلتفرم محتوا و آموزش نیز در کارنامه فعالیت ارز فلوکی مشاهده می‌شود که دانشگاه فلوکی (University of Floki) نام دارد.

جامعه فلوکی به افتخار فلوکی (سگ ایلان ماسک) که نام یک شخصیت وایکینگ نیز هست، خود را «وایکینگ‌های فلوکی» می‌نامد. فلوکی متعهد شده است که تلاش‌های اجتماعی خود را جدی بگیرد و چندین‌بار در لیست 10 تابلوی برتر مشارکت اجتماعی LunarCrush قرار گرفته است. این رمزارز همچنین با پروژه‌های رمزنگاری پیشرو مثل  Chainlink،Trader Joe  و ApeSwap شریک شده است. 

فلوکی در ابتدا توسط یک برنامه‌نویس ناشناس راه‌اندازی شد که مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی، آن پروژه را رها کرد. پس از آن جامعه فلوکی جمع شد، پروژه را در دست گرفت و دوباره راه انداخت و آن را به یک برند شناخته‌شده جهانی با بیش از چهارصد هزار دارنده در سال اول تبدیل کرد. 

این ارز دیجیتال در حال حاضر در رتبه 119 کوین مارکت کپ قرار دارد و هر صدهزار فلوکی در قیمت 3.524 دلار معامله می‌شود. با توجه به قیمت پایین این ارز دیجیتال، واحد خرید و فروش آن صد هزار فلوکی است. خرید ارز دیجیتال فلوکی (FLOKI) در دو بازار ریالی و تتری نوبیتکس امکانپذیر شده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا