گوگل

پایان پشتیبانی گوگل از عینک واقعیت افزوده Glass AR 

گوگل رسما اعلام کرد که از روز ۱۵ مارس، عرضه عینک‌های هوشمند Glass AR خود با شرکت‌ها را متوقف خواهد کرد.

به گفته این شرکت، پشتیبانی از این عینک‌ها نیز تنها تا ۱۵ سپتامبر ادامه خواهد داشت. این غول فناوری با انتشار پستی در وب‌سایت رس‌می‌این عینک هوشمند، نوشت: ممنون بابت یک دهه نوآوری و همکاری.  

این یعنی، عمر عینک واقعیت افزوده گوگل در تاریخ مذکور به پایان خواهد رسید؛ پروژه‌ای که در ابتدا با استقبال قابل‌توجهی از سوی کاربران مواجه شد اما نتوانست این روند را ادامه دهد و در بازار موفق عمل کند.  

گوگل تقریبا چهار سال پس از عرضه نخستین مدل از Glass AR، نسخه ارتقایافته آن را برای شرکت‌ها معرفی کرد و سعی داشت تا محصولی کاربردی مجهز به فناوری واقعیت افزوده را برای کارکنان به منظور اجرای بهتر کارهایشان عرضه کند.

این نسخه به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر راحتی استفاده، متناسب با برخی محیط‌های کاری بهینه شده تا کمترین آسیب را ببیند. همچنین مدل شرکتی این عینک هوشمند، از نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی تاشو و پردازنده قوی‌تر بهره می‌برد.  

گوگل می‌گوید عینک‌هایی که تاکنون فروخته شده‌اند تا ۱۵ سپتامبر پشتیبانی می‌شوند اما از این تاریخ به بعد، هیچ آپدیت نرم‌افزاری برایشان ارسال نخواهد شد. این شرکت گفت که اپلیکیشن میت در اپلیکیشن این عینک نیز از تاریخ ۱۵ سپتامبر کار نخواهد کرد.  

گوگل سال گذشته، آزمایش نسل جدید عینک‌های واقعیت افزوده خود را که در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت معرفی شده بود، آغاز کرده بود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا آن عینک‌ها روانه بازار شده‌اند یا خیر.  

به هر روی، پاتریک سیبولد، سخنگوی گوگل اعلام کرد که این شرکت همچنان و به صورت عمیق، در حوزه واقعیت افزوده فعالیت می‌کند و این فناوری را در چندین محصول خود جای داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا