کتاب

کتاب صوتی کلیدر، بزرگترین کتاب صوتی ایران منتشر شد

فیدیبو ارائه می‌کند: «کتاب صوتی کلیدر، کاری از نشر صوتی آوانامه و رادیو .

کتاب صوتی کلیدر بلندترین رمان ایرانی اثر ماندگار محمود دولت آبادی، ۱۵ اسفندماه به صورت اختصاصی توسط فیدیبو منتشر می‌شود. این کتاب صوتی با حضور بیش از ۱۰۰ گوینده، آرمان سلطان‌زاده (سرپرست گویندگان) و قطعاتی از آلبوم‌ها و اجراهای کیهان کلهر تهیه شده و از تاریخ ۱۵ اسفندماه در پلتفرم فیدیبو به صورت اختصاصی قابل پیش‌خرید است.  

کتاب صوتی کلیدر دارای ویژگی‌های منحصربفردی چون حضور بیش از ۱۰۰ گوینده زبده و باسابقه رادیویی، همکاری دو ناشر بزرگ صوتی ایران؛ نشر صوتی آوانامه و رادیو گوشه، قطعات و اجراهایی از کیهان کلهر و با گویندگی افتخاری محمود دولت آبادی است.  

این پروژه با توجه به این ویژگی‌های منحصربفرد و همچنین ویژگی‌های خاص رمانِ کلیدر، بی‌شک بزرگترین پروژه کتاب صوتی ایران خواهد بود. همانطور که اشاره شد در ضبط این اثر سترگ بیش از ۱۰۰ گوینده برتر حضور داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به؛ آرمان سلطانزاده، فریبا متخصص، مهبد قناعت پیشه، محسن بهرامی، شیما درخشش، بیوک میرزایی، محسن زرآبادی، تایماز رضوانی، نورالدین جوادیان، مهدی صفری، ارشیا شریعتی و. . اشاره کرد. آرمان سلطانزاده در کنار گویندگی در این اثر، کار سرپرستی گویندگان را نیز برعهده داشته است.  

از دیگر نکات قابل توجه کتاب صوتی کلیدر این است که برای نزدیک‌تر شدن به فضای داستان، تعیین تلفظ دقیق واژگان به کار رفته در این اثر و رعایت سایر نکات ادبی، و هنری آن علاوه بر مشاوره با محمود دولت‌آبادی از مشاوران بومی آن منطقه نیز بهره برده شده است.  

کتاب صوتی کلیدر دقیقا به سیاق مجموعه چاپی آن و به صورت دوجلد همزمان در یک کتاب منتشر می‌شود. این کتاب از تاریخ ۱۵ اسفندماه به صورت اختصاصی در پلتفرم و سایت فیدیبو منتشر شده و تا ۲۵ اسفندماه امکان پیش خرید آن با تخفیف ویژه برای علاقه‌مندان وجود  دارد.  

بلندترین رمان ایرانی، کلیدر که در سه هزار صفحه و ده جلد به چاپ رسیده است داستانِ زندگی یک خانواده کرد ایرانی است که به خراسان و سبزوار کوچانده شده‌اند. این داستان متاثر از التهابات و اتفاقات پس از جنگ‌جهانی دوم و در سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۲۷ می‌گذرد. محمود دولت‌آبادی نام این بلندترین رمان خود را از کوهی به همان نام وام گرفته است. کِلیدر Kelidar نام کوه و روستایی در شمال شرقی ایران است که بخش قابل توجهی از ساکنانش را کردها تشکیل می‌دهند و به همین دلیل گویش این کتاب به کرمانجی است.  

نام کِلیدر Kelidar وام گرفته از نام کوهی است که بین سبزوار، قوچان و نیشابور قرار دارد و تلفظ آن نیز به کسر کاف است.  

کلیدر بازگو کننده رنج‌ها، مبارزات، آلام و زندگی پرفراز و نشیب رعایا و ظلمی است که در دوران ارباب رعیتی به این مردم رفته است. در کلیدر با روایت زندگی گل‌محمد یکی از قهرمانان روستایی نیز آشنا می‌شویم. گل محمد یکی از نام‌های آشنا در منطقه خراسان است که شرح مقاومت‌ها و دلاوری او در قالب قصه‌های شفاهی بین مردمان آن منطقه نقل می‌شود.  

محمود دولت‌آبادی این اثر را بزرگترین کارِ خود در ادبیات می‌داند، او در این اثر از تمام تجربیات زیستی خود در آن منطقه و تسلط‌اش به زبان فارسی، ادبیات کهن، قصه‌های شفاهی و روایت‌های تاریخی بهره برده است. او دغدغه‌های سیاسی، اجتماعی‌اش را با ماجرایی عاشقانه درهم آمیخته و نهایتا اثر ماندگار خلق کرده که برای همیشه در حافظه ایرانیان خواهد ماند.  

علاقه‌مندان به خرید و دانلود کلیدر می‌توانند به سایت فیدیبو و آدرس https://www.fidibo.com/landings/kelidar مراجعه کنند.  

نوشته های مشابه

‫46 دیدگاه ها

  1. 프라그마틱 게임은 iGaming 업계의 리더로, 모바일 중심의 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 전 세계 고객에게 제공합니다.
    http://www.pragmatic-game.net

    프라그마틱과 관련된 이 글 정말 잘 읽었어요! 더불어 저도 제 사이트에서 프라그마틱에 대한 새로운 정보를 공유 중이에요. 함께 나누면 더 좋을 것 같아요!

    https://accountantslink.net/link/
    https://www.eco2home.com
    https://www.12315xa.cn/

  2. 프라그마틱 플레이의 무료 슬롯으로 즐거운 게임을 경험하세요.
    프라그마틱슬롯

    프라그마틱에 대한 글 읽는 것이 흥미로웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 제공하고 있어요. 함께 발전하며 지식을 나눠봐요!

    https://henakeah.com/link/
    https://sabfaro.com/link/
    https://www.12315om.cn/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا