ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال دائو میکر، سیویک و نومریر به نوبیتکس اضافه شدند

دائو میکر، سیویک و نومریر ارزهای دیجیتال جدیدی هستند که در دو بازار ریالی و تتری صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس لیست شده و قابل معامله هستند. 

دائو میکر 

دائو میکر (DAO Maker) در واقع یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر است که با هدف ایجاد چارچوب هایی برای جذب سرمایه های خرد، در استارتاپ های حوزه ارزهای دیجیتال شکل گرفت. 

در زمان تامین مالی از طریق پلتفرم دائو میکر برای کسب و کارها و استارتاپ‌ها، خطرات برای هر دو طرف سرمایه گذاران و استارتاپ‌ها، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

ارز دائو میکر، توکن بومی پلتفرم دائو میکر است و محصول اصلی این پلتفرم نیز، دائو پد  (Dao Pad)  بوده که یک پلتفرم سرمایه‌گذاری است. دائو پد به دارندگان توکن دائو این قابلیت را می‌دهد که در مراحل اولیه تامین سرمایه و عرضه اولیه پروژه‌های پیشرو سرمایه‌گذاری کنند. 

دائو پد پیش از آنکه از یک پروژه برای تامین سرمایه پشتیبانی کند، از طریق فناوری‌های مقیاس‌پذیر به خوبی مراحل توسعه و پتانسیل پروژه و همچنین ریسک‌های مختلف مانند کلاهبرداری و ناامن بودن آن را بررسی می‌کند تا سرمایه‌گذاران با خیال آسوده‌تری در پروژه سرمایه‌گذاری کنند. دائو پد به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد که در دورهای اولیه تأمین مالی استارتاپ‌ها مشارکت کنند.

دائو میکر برای خدمت به سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی ساخته شده که به دنبال افزایش سرمایه خود هستند، اما نمی‌توانند بخش زیادی از پول خود را به خطر بیندازند. این پلتفرم همچنین سطوح ریسک مختلفی را برای پاسخگویی به طیف گسترده‌ای از ریسک‌پذیری ارائه می‌دهد و در نتیجه، به‌طور قابل توجهی طیف مخاطبان را گسترش می‌دهد.

ازسوی دیگر، دائو میکر خدمات مختلفی مثل مراکز رشد یا انکوباتور (حمایت از کارآفرینان تحصیلکرده و کمک به رشد اقتصادی آنها)، خدمات مشاوره، اینفلوئنسر مارکتینگ، سئو، بازاریابی آنلاین و… در اختیار استارتاپ‌ها و پروژه‌های نوپای رمزارزی قرار می‌دهد. 

ارز دیجیتال دائو میکر یک توکن اتریومی است؛ بنابراین هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، برای دائو میکر هم قابل‌ استفاده است. 

کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند تراست والت، اکسودوس و مای‌سلیوم و همچنین کیف پول های سخت افزاری مانند لجر نانون اس می‌توانند کیف پول‌های قابل‌اتکایی برای نگهداری دائو میکر باشند. 

این رمزارز در حال حاضر در محدوده قیمتی 1.45 دلار معامله می‌شود، اما در اوج بازار صعودی ارزهای دیجیتال، قیمت 8.25 دلار را نیز به خود دیده است و با توجه به پشتوانه قوی آن، برخی کاربران امیدوارند که در آینده بار دیگر شاهد صعود قیمت این رمزارز باشند. 

برای خرید ارز دیجیتال دائو میکر می‌توانید از طریق سفارش سریع یا سفارش معین در دو بازار ریالی و تتری صرافی نوبیتکس اقدام کنید. 

سیویک 

پلتفرم سیویک، بر پایه بلاکچین راهکاری ارائه می دهد که کاربران به طیف گسترده ای از خدمات دسترسی داشته باشند، بدون اینکه نیازی به انشعاب بیش از حد اطلاعات شخصی داشته باشند. 

سیویک از طریق فناوری بلاکچین تنها با مجوز کاربر، اجازه استفاده از مدارک هویتی او را به سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌دهد. 

معمولا افراد برای استفاده از خدمات مختلف مانند بانکداری، رزرو سفر و هتل، فعالیت در بازارهای سهام و صرافی‌های مختلف، باید فرآیند «احراز هویت» را طی کنند و اطلاعات هویتی مانند نام، آدرس، تحصیلات و شماره‌های هویتیشان را طی پروسه‌ای نسبتا پیچیده و زمان‌بر، در اختیار نهادها و سازمان‌های مختلف قرار دهند. 

سیویک راهکاری بر پایهٔ بلاکچین برای حل این موضوع است. با استفاده از پلتفرم سیویک، کاربر فقط یک بار در این پلتفرم احراز هویت می‌کند و سپس اطلاعات حساب خود در سیویک را در اختیار نهادهای مختلفی که الزام به احراز هویت دارند قرار می‌دهد و تنها با امضای الکترونیک او، آن سازمان می تواند از این اطلاعات استفاده کند. به این ترتیب کاربر تنها با یک بار احراز هویت در سیویک، می‌تواند از خدمات تمام سازمان‌های گفته‌شده استفاده کند.

پلتفرم سیویک علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌ها و کارمزدها، روند پیچیده احراز هویت را نیز کاهش می‌دهد و می‌تواند سرویس مفیدی برای نهادها و سازمان‌ها باشد.

استفاده از فناوری بلاکچین برای این کار، به سیویک کمک می‌کند تا اطلاعات کاربران را به‌صورت رمزنگاری شده ذخیره کند. این موضوع کمک بزرگی برای کاربران است تا از حریم خصوصی و امنیت اطلاعات هویتی خود مطمئن باشند.

توکن بومی پلتفرم سیویک، CVC است که در سال ۲۰۱۷ در قالب عرضه اولیه (ICO) وارد بازار رمزارزها شد. 

تعداد کل توکن‌های ارز سیویک یک میلیارد واحد است که تمام این توکن‌ها وارد بازار شده و در گردش هستند. 

سیویک یک توکن اتریومی است و امکان نگهداری آن در در کیف پول هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند وجود دارد. مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم و افزایش نیاز به خدمات احراز هویت، می تواند آینده روشنی را پیش پای این ارز دیجیتال قرار دهد اما باید دقت داشت که باید از ورود بخش عمده سرمایه به هر بازاری از جمله بازار ارزهای دیجیتال خودداری کرده و همواره بخشی از سرمایه‌تان را وارد بازارهای مالی کنید که در صورت ریزش احتمالی بازار، متحمل ضرر سنگین نشوید. 

در حال حاضر امکان خرید ارز دیجیتال سیویک و فروش آن، در دو بازار ریالی و تتری صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس وجود دارد. قیمت این رمزارز هم اکنون در محدوده 0.12 دلار است اما در سال 2017، قیمت 1.35 دلار و در سال 2021 قیمت 0.66 دلار را نیز تجربه کرده است. 

ارز دیجیتال نومریر 

نومریر (NUMERAIRE) یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که به‌عنوان یک «صندوق پوشش ریسک» عمل می‌کند و از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علم داده و رمزنگاری استفاده می‌کند تا آینده قیمتی سهم‌ها در بازار سهام را پیش‌بینی کند. همچنین نومریر این قابلیت را به کاربران خود می‌دهد که سهم‌های موجود در بازار سهام را در قالب توکن‌ خرید و فروش کنند. علاوه بر این، پلتفرم نومریر دو کاربرد مهم دیگر در نرم‌افزار خود دارد؛ مسابقات نومریر و سیگنال‌های نومریر. 

در بخش مسابقات، کاربران در قالب تورنومنت‌های هفتگی، الگوریتم‌های معاملاتی خود را در پلتفرم نومریز بارگذاری می‌کنند. توکن بومی نومریر (NMR) به دانشمندانی پاداش داده می‌شود که مدل‌های آنها در مسابقات نومریر عملکرد خوبی دارند. به این ترتیب با ورود افرادی بیشتری به مسابقات و شروع رقابت، توکن NMR  ارزش بیشتری پیدا می‌کند. 

بر خلاف صندوق‌های تامینی سنتی، نومریر برای شرکت در بازار سهام، به داده‌ها و پیش‌بینی‌های تولیدشده توسط شرکت‌کنندگان در مسابقات متکی است؛ چراکه این پلتفرم به شکل قابل توجهی به داده‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای معاملات سهام وابستگی دارد. 

در بخش سیگنال‌ها، استراتژی‌های مختلف مربوط به بازارهای سهام بارگذاری می‌شود تا با استفاده از آن، سبک‌های مختلف معاملاتی و سهم‌های خاص بررسی شوند. 

توکن بومی پلتفرم نومریر، NMR  است. این توکن‌ برای پرداخت‌ها در سیستم ارز نومریر و همچنین برای سهام‌گذاری در شبکه استفاده می‌شود. علاوه بر این، برای ایجاد انگیزه در کاربران برای شرکت در مسابقات هفتگی، پاداش‌هایی در قالب ارز NMR پرداخت می‌شود. ارز دیجیتال NMR  یک توکن ERC-20 است و پلتفرم این ارز بر بستر بلاک چین اتریوم توسعه داده شده است. در حال حاضر نومریر در محدوده 19.8 دلار خرید و فروش می‌شود اما در سال 2021، در قیمت 76.7 دلار نیز معامله شده است. 

برای خرید ارز دیجیتال نومریر و سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و… در صرافی نوبیتکس ثبت نام کنید.  

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا