ارز دیجیتال

رابرت کیوساکی قیمت آینده رمز ارزها را چگونه پیش‌بینی می‌کند؟

یکی از مسائل مهمی که تریدرها و کسانی که در بازار ارز دیجیتال فعال هستند باید برای سرمایه‌گذاری بدانند قیمت ارز دیجیتال است. در جدول ارز دیجیتال همواره نوسانات زیادی وجود دارد و باعث می‌شود این تردید برای سرمایه‌گذار پیش بیاید که آیا خرید و فروش کریپتوکارنسی می‌تواند ارزشمند باشد؟ اگر شما نیز این شک و تردیدها را دارید می‌توانید سراغ تحلیل‌گران، متخصصین، تاجران و سرمایه‌گذارانی بروید که عمری را در این راه سپری کرده‌اند. رابرت کیوساکی یک از آن افراد است.

کیوساکی از جمله مهم‌ترین تاجران و نویسندگان در حوزه بازارهای سرمایه است. نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر» که در ایران نیز هواداران زیادی دارد، پیش‌بینی خاصی نسبت به آینده ارزهای دیجیتال داشته که قصد داریم در این مقاله آن را بررسی کنیم. چرا این پیش‌بینی‌ها مهم هستند؟ یکی از عوامل تغییر قیمت ارز دیجیتال در لیست ارز دیجیتال همین پیش‌بینی‌ها و نظرات افراد مشهور پیرامون دنیای رمزارزهاست.

نظر کیوساکی درباره آینده ارز دیجیتال

طبق پیش‌بینی رابرت کیوساکی بر اساس مصاحبه‌اش با وب‌سایت Kitco قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به ۱.۲ میلیون دلار در پنج سال آینده خواهد رسید. زمانی که در سال ۲۰۲۰ بیماری کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرد، رابرت کیوساکی بیت کوین با قیمت ۹۰۰۰ دلار برای سرمایه‌گذاری خریداری کرد. او از اینکه در زمان ارزان بودن قیمت بیت کوین اقدام به خرید این ارز دیجیتال نکرده است، اظهار پشیمانی کرد با این وجود کیوساکی باور دارد که حتی همین حالا نیز سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتال خصوصاً بیت کوین می‌تواند سودمند باشد.

چرا کیوساکی به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار است؟

اگر نگاهی به قیمت ارز دیجیتال بیاندازیم و جدول ارز دیجیتال را در صرافی‌های معتبری مثل صرافی ایرانی والکس دنبال کنیم خواهیم دید که قیمت ارزهای دیجیتال همیشه دچار نوسان بوده‌اند. پس چرا کیوساکی تصور می‌کند که خرید ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار سودمند باشد؟ یکی از اصلی‌ترین علت‌ها این است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و تکنولوژی مثل اسکوئر و تسلا، ارز دیجیتال بیت کوین یا حتی اتریوم را به عنوان ارزهای رسمی شناسایی می‌کنند.

چرا کیوساکی به آینده ارز‌های دیجیتال امیدوار است؟
چرا کیوساکی به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار است؟

برای این‌که در سرمایه‌گذاری در دنیای ارز دیجیتال موفق شوید باید به صورت لحظه‌ای از طریق صرافی‌های معتبر قیمت ارز دیجیتال و لیست ارز دیجیتال را دنبال و مشاهده کنید زیرا نوسانات بازار بسیار زیاد هستند. به نظر کیوساکی طبق پیش‌بینی اقتصاددان‌ها رشد قیمت بیت کوین به صورت سالیانه ۹۷ درصد خواهد بود و این رقمی است که نسبت به طلا و نقره بسیار بالاتر است به همین دلیل کیوساکی تصور می‌کند که بهتر است به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال نیز فکر کنیم.

چه عواملی بر قیمت ارز دیجیتال اثر می‌گذارند؟

اگر لیست ارز دیجیتال را مشاهده کنید قطعاً می‌بینید که قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کنند. این موضوع می‌تواند عوامل متعدد و مختلفی داشته باشد از جمله این‌که بسیاری از افراد فعال در حوزه بلاک چین در شبکه تغییراتی ایجاد می‌کنند و این تغییرات مثل آنچه نظریه پروانه‌ای می‌گوید، روی قیمت ارز دیجیتال اثر می‌گذارند. علاوه بر این عرضه و تقاضا از جمله عوامل مهمی است که باعث تغییر قیمت کریپتوکارنسی می‌شود. هرچه عرضه یک ارز دیجیتال کمتر از تقاضایی باشد که برای آن وجود دارد قیمت ارز دیجیتال و ارزش آن در جدول ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌کند.

به علاوه این دو موردی که گفتیم یک سری تغییرات در قوانین و مقررات بازارهای مالی و مخصوصاً بازار کریپتوکارنسی می‌تواند بر قیمت آن اثرگذار باشد. چون این بازاری جدید است هنوز قوانین خاصی برای خرید و فروش آن وضع می‌شود که این قوانین می‌توانند به راحتی باعث تغییر قیمت ارز دیجیتال گردند. ولی موضوع دیگری که روی قیمت ارز دیجیتال اثر می‌گذارد صرافی‌هایی است که از آن‌ها خرید و فروش انجام می‌دهید. صرافی‌ها به دو شکل بر قیمت ارز دیجیتال اثر می‌گذارند. وقتی یک ارز در جدول ارز دیجیتال برخی صرافی‌ها قرار می‌گیرد تعداد کسانی که علاقه به ترید کردن آن ارز پیدا می‌کنند بیشتر می‌شود به همین شکل می‌توان گفت که صرافی‌های معتبری مثل والکس بر جریان بازار کریپتوکارنسی نیز اثر می‌گذارند.

آیا باید ارز دیجیتال بخریم؟

سرمایه‌گذاری بر کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای تولید ثروت باشد. بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان بازارهای مالی معتقدند که استفاده از ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کند که در آینده‌ای نزدیک سرمایه زیادی کسب کنید. رابرت کیوساکی از جمله تاجران معروفی است که بیت کوین را حتی بالاتر از طلا در سود بردن در سال آینده قرار می‌دهد و معتقد است که قیمت بیت کوین تا پنج سال آینده به شکل نجومی افزایش پیدا می‌کند. این پیش‌بینی‌ها ما را ترغیب می‌کنند بگوییم که سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتوکارنسی سودمند است ولی در عین حال باید توجه داشته باشید که ترید کردن ارز دیجیتال نیازمند آگاهی و دانش است و نباید بدون دلیل و به سادگی دست به خرید و فروش بزنید چون ممکن است با ضرر و زیان نیز مواجه شوید.

منبع: https://farnet.io/2023/01/329874/robert-kiyosaki-crypto-predictions/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا