شبکه‌های اجتماعیمتا

کاربران فیسبوک و اینستاگرام تیک آبی می‌گیرند

متا در حال تست قابلیتی جدید در پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام است که همانند توییتر، تیک آبی به پروفایل کاربران اضافه می‌شود.

بر اساس این طرح که با نام Meta Verified معرفی شده، تیک آبی متا در ازای پرداخت ۱۱.۹۹ دلار در ماه برای کاربران وب و ۱۴.۹۹ دلار در ماه برای کاربران موبایلی فعال خواهد شد.

به گفته متا، کاربران که نشان تاییدشده این شرکت را دریافت کنند از خدماتی همچون افزایش میزان دیده‌شدن در پلتفرم‌ها، اولویت در دریافت خدمات پشتیبانی و… بهره‌مند خواهند بود.

این قابلیت در هفته جاری در کشورهای استرالیا و نیوزیلند عرضه می‌شود و قرار است طی هفته آینده کابران سایر کشورهای جهان نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در خصوص این قابلیت نوشت ما هفته، عرضه ویژگی Meta Verified را آغاز کردیم. این امکان جدید، یک سرویس اشتراکی است که به شما اجازه می‌دهد اکانت خود را با کارت شناسایی، تایید و نشان آبی دریافت کنید.

به گفته زاکربرگ، افراد دارای تیک آبی متا، از محافظت‌های بیشتری در برابر جعل هویت در برابر افراد سوءاستفاده‌گیر برخوردار خواهد بود. مدیرعامل متا گفت که قابلیت مذکور، افزایش امنیت و اعتبار را در این پلتفرم‌ها به دنبال خواهد داشت.

برای ثبت‌نام دریافت این تیک آبی، کاربران می‌بایست شرایط حداقلی مدنظر متا را داشته باشند که شامل سن حداقل ۱۸سال و داشتن کارت شناسایی ملی می‌شود. این اطلاعات می‌بایست با نام و تصویری که فرد در پروفایل فیسبوک و یا اینستاگرام دارد، مطابقت داشته باشد.

این طرح جدید متا بسیار شبیه به طرح ۸ دلاری توییتر بلو ایلان ماسک است. ناگفته نماند کاربرانی که برای دریافت این نشان اقدام می‌کنند، استیکرهای اختصاصی یا انحصاری برای استوری و ریلز خود دریافت خواهند کرد.

همچنین متا اعلام کرد ۱۰۰ ستاره رایگان در هر ماه که پول دیجیتال این شرکت است، به این کاربران اعطا می‌شود تا بتوانند از آن برای تخصیص پاداش یا همان انعام به تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک استفاده کنند.

به گفته متا، در حال حاضر امکان استفاده از این نشان آبی برای کسب‌وکارها فراهم نشده است. این شرکت با انتشار پستی در فضای وب نوشت: ما می‌خواهیم در طولانی‌مدت، یک طرح اشتراکی را ایجاد کنیم که برای همه افراد اعم از تولیدکنندگان محتوا، کسب‌وکارها و کاربران به طور کل، قابل استفاده و کاربردی باشد. به عنوان بخشی از این طرح، ما در حال اعمال تغییراتی هستیم تا افراد بیشتری بتوانند به اکانت‌هایی که با آنها در تعامل هستند، اعتماد کنند.

خبر عرضه این سرویس از سوی متا در حالی منتشر شد که اوایل ماه جاری میلادی، وب‌سایت تک‌کرانچ گزارشی را در خصوص قابلیت تایید هویت اشتراکی و پولی در کدمنبع اینستاگرام منتشر کرد. طولی نکشید که مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی متا نیز تصویری را منتشر کرد که مربوط به صفحه پشتیبانی این قابلیت بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا