شبکه‌های اجتماعی

قابلیت خرید زنده در اینستاگرام غیرفعال می‌شود

اینستاگرام اخیرا با ارسال پیامی‌به کاربران خود اعلام کرد که از ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) قابلیت خرید زنده (Live Shopping) را غیرفعال خواهد کرد.  

به گفته این شرکت، پس از تاریخ اعلام‌شده، فروشگاه‌ها نمی‌توانند در لایو استریم‌های خود، محصولاتشان را تگ کنند. اقدامی‌که بنابر اعلام اینستاگرام، با هدف متمرکز شدن کاربران به قابلیت‌های اصلی این شبکه اجتماعی عملی خواهد شد.  

این شرکت چندی پیش نیز تب خرید را از هوم اسکرین اپلیکیشن اینستاگرام حذف کرد. همچنین شرکت مادر یعنی فیسبوک نیز چند ماه پیش، قابلیت Live Shopping را غیرفعال و فروشگاه‌ها را به استفاده از ریلز برای محصولاتشان هدایت کرد.  

با این حال، فروش محصولات علاوه بر ریلز، از طریق پست‌ها و استوری نیز برای فروشندگان امکان‌پذیر است. اگر خاطرتان باشد فروش زنده برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به اینستاگرام اضافه شد؛ برهه‌ای از زمان که به دلیل همه‌گیری کرونا، افراد مجبور به خرید غیرحضوری بودند.  

البته سیاست متا و اینستاگرام در این حوزه چندان هم عجیب نبود چرا که شرایط نامساعد اقتصادی و هزینه‌های سنگین این شرکت در حوزه متاورس، متا را به اتخاذ روش‌هایی برای کاهش هزینه سوق داده است.  

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در سال ۲۰۲۲ خرید و فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی، تنها ۵ درصد از تجارت الکترونیک آمریکا را تشکیل داده و این یعنی، درآمدهایی که از این طریق نصیب متا شده، بسیار ناچیز بوده است.

نوشته های مشابه

‫422 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا