تکنولوژی

بهترین روش‌های یادگیری برنامه‌نویسی اندروید

بهترین روش یادگیری برنامه‌نویسی اندروید می‌تواند با توجه به شرایط هر فردی متفاوت باشد. منظور از متفاوت بودن بهترین روش این است که هر کدام از روش‌های آموزش برنامه‌نویسی اندروید شرایط خاص خود را دارند. به طور مثال کلاس‌های آموزش برنامه‌نویسی اندروید نیازمند صرف هزینه است. با این حال افرادی که توانایی مالی شرکت در این کلاس‌ها را ندارند، می‌توانند از طریق آموزش‌های مجازی رایگان موجود در یوتیوب آموزش برنامه‌نویسی اندروید ببینند؛ در نتیجه هر فردی باید بر اساس شرایطی که دارد یکی از روش‌های آموزشی را انتخاب کند. در ادامه در مورد بهترین روش‌هایی که می‌تواند برای هر داوطلبی مفید واقع شود، صحبت خواهیم کرد.

بهترین روش‌ها برای یادگیری برنامه‌نویسی اندروید

برنامه‌نویسی اندروید کاربرد بسیار مهمی در زندگی انسان امروزی دارد؛ به همین دلیل بسیاری از افراد با استفاده از ابزار‌های مختلف مانند کتاب، ویدئو آموزشی و کارگاه آموزشی، برنامه‌نویسی اندروید را آموزش می‌دهند. هر فردی می‌تواند یکی از روش‌ها را برای یادگیری این مهارت انتخاب کند.

ویدیو آموزشی

یادگیری از طریق ویدئو‌های آموزش برنامه‌نویسی اندروید، روشی است که اکثر افراد از آن برای فراگیری این علم استفاده می‌کنند. مؤسسات آموزشی معتبری مانند لیندا، ‌تری اسکول از طریق ویدئو اطلاعات مورد نیاز برای یادگیری برنامه‌نویسی اندروید را در اختیار افراد قرار می‌دهند. یوتیوب نیز منبع جامع و مهم دیگری است که برنامه‌نویسان سراسر دنیا ویدئو‌های آموزشی خود را در آن آپلود می‌کنند. بعضی از این ویدئو‌ها کاملاً رایگان هستند. برنامه‌نویسی اندروید در این ویدئو‌ها با زبان ساده از آغاز تا انجام پروژه‌های مهم آموزش داده می‌شوند.

مقالات و کتاب‌ها

بسیاری از برنامه‌نویسان و مراکز برنامه‌نویسی ا اطلاعات خود را در قالب یک کتاب در آورده‌اند. افرادی که توانایی یادگیری، از طریق مطالعه کتاب‌ها را دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند. این کتاب‌ها را می‌توان به صورت دست دوم نیز تهیه کرد؛ در نتیجه آموزش از این طریق نیز خیلی پرهزینه نخواهد بود.

کلاس‌های برنامه‌نویسی اندروید
کلاس‌های برنامه‌نویسی اندروید

کلاس‌های برنامه‌نویسی اندروید

بسیاری از افراد معتقد هستند بهترین روش برای یادگیری برنامه‌نویسی اندروید شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های برنامه‌نویسی اندروید است. به نظر می‌رسد علت محبوبیت این روش، به چالش کشیده شدن علم‌آموز به موجب ارائه تکالیف و پروژه محور بودن آن باشد. شما می توانید به صورت حضوری از طریق آموزشگاه های معتبر یا به صورت غیر حضوری و در قالب کلاس خصوصی آنلاین اندروید شروع به یادگیری کنید.

کارآموزی

بسیاری از استارت آپ‌ها برنامه‌ای به نام کارآموزی دارند. در این بخش، برنامه‌نویسان تازه کار برای مدتی کوتاه در این شرکت‌ها تحت آموزش قرار می‌گیرند؛ سپس در صورت مشاهده پیشرفت به استخدام شرکت درمی آیند.

وب‌گردی

اینترنت تقریباً بزرگترین و جامع‌ترین مکان برای کسب اطلاعات است. وب سایت‌ها به روش‌های مختلف از جمله آموزش پروژه محور اندروید مباحث برنامه‌نویسی اندروید را آموزش می‌دهند.

کدام روش یادگیری برنامه‌نویسی اندروید برای من بهتر است؟

برای انتخاب بهترین‌ها نکته‌ای وجود دارد که با کمک آن به راحتی می‌توان به هدف رسید. آن نکته این است که عمدتاً یک بهترین جامع وجود ندارد. هر فردی با توجه به شرایطی که دارد، دارای یک بهترین متفاوت است. این مسأله در مورد روش یادگیری برنامه‌نویسی اندروید نیز صدق می‌کند. به طور مثال افرادی که از نظر مالی توانایی شرکت در کلاس‌های برنامه‌نویسی اندروید را ندارند باید از ویدئو‌های موجود در یوتیوب استفاده کنند. به همین ترتیب افرادی که اراده کافی برای تنظیم خود با ویدئو‌ها را ندارند باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند تا با اجبار تکالیف در برنامه‌نویسی اندروید پیشرفت کنند.

شرایط یادگیری برنامه‌نویسی اندروید با ویدئو آموزشی

مباحث برنامه‌نویسی اندروید در ویدئو‌های آموزشی به ساده‌ترین شکل ممکن آموزش داده می‌شود؛ همچنین افرادی که تمرکز کافی ندارند می‌توانند ویدئو را چند بار تماشا کنند تا مطلب کاملاً برایشان جا بیفتد. افرادی که توانایی مالی برای شرکت در کلاس‌های برنامه‌نویسی اندروید را ندارند بهتر است از این روش استفاده کنند. با این حال این روش در صورتی بهترین روش به حساب می‌آید که فرد به زبان انگلیسی مسلط باشد؛ زیرا اکثر این ویدئو‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

کلاس برنامه‌نویسی اندروید برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند و برای پرداخت شهریه مشکل ندارند بهترین گزینه برایشان شرکت در کلاس‌های برنامه‌نویسی اندروید است. در این کلاس‌ها پروژه‌های حضوری انجام می‌شود و امکان رفع اشکال وجود دارد. افرادی که اراده کافی ندارند می‌توانند با اجبار تکالیف کلاس، در برنامه‌نویسی اندروید پیشرفت کنند. در صورتی که این شرایط را دارید، کلاس برنامه‌نویسی اندروید بهترین روش از میان تمام روش‌ها خواهد بود.

شرایط یادگیری برنامه‌نویسی اندروید با ویدئو آموزشی
شرایط یادگیری برنامه‌نویسی اندروید با ویدئو آموزشی

آموزش از طریق وبگردی مناسب چه افرادی است؟

وب‌ها اطلاعات آموزشی بی‌نهایی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. برای دسترسی به این مطالب فقط کافی است به شبکه اینترنت متصل شوید. با این حال این روش آموزشی بیشتر مناسب افرادی است که پیش زمینه‌ای در برنامه‌نویسی اندروید دارند؛ زیرا مواجه با این حجم از اطلاعات گسترده و نامنظم می‌تواند گیج‌کننده باشد؛ به همین دلیل یادگیری برنامه‌نویسی اندروید از طریق وب‌گری بهترین روش برای افراد مبتدی نیست. اما افرادی که آموزش‌های اولیه را فراگرفته اند با یک سرچ ساده می‌توانند به پاسخ سوال خود برسند؛ همچنین امکان مقایسه پاسخ های مختلف از منابع متفاوت وجود دارد.

چه کسانی باید کارآموزی را برای یادگیری انتخاب کنند؟

بهترین کار برای برنامه‌نویسان تازه کار این است که در یک دوره کارآموزی شرکت کنند. در این دوره‌ها می‌توان به صورت رایگان یا در عوض پرداخت هزینه ناچیزی از مهارت‌های متخصصان بهره‌مند شد. به علاوه آموزش از ابتدا به صورت پروژه محور آغاز می‌شود. این مسئله از نکاتی است که می‌تواند به شکل قابل توجهی مهارت فرد را در زمان کوتاهی افزایش دهد.  همچنان حضوری بودن آموزش امکان رفع اشکال را نیز به وجود می آورد.

با این حال کارآموزی بهترین روش برای همه افراد نیست. برنامه‌نویسانی که تازه کار به حساب نمی‌آیند بهتر است از کلاس‌های آموزشی یا ویدئو‌های آموزشی و سایر روش‌ها استفاده کنند؛ زیرا در کارآموزی معمولاً فقط روی مباحثی تمرکز می‌شود که خدمات شرکت به آن مربوط می‌شود.

با کمک سایت جاواپرو  یک برنامه‌نویس اندروید حرفه‌ای شوید

اگر قصد دارید از طریق دوره‌های مجازی برنامه‌نویسی اندروید را فرا بگیرید، انتخاب منبع مناسب اهمیت زیادی دارد. همه منابع آموزش با کیفیتی را ارائه نمی‌کنند. سایت جاواپرو منبعی است که مباحث اندروید را به صورت پروژه محور و کاملاً رایگان آموزش می‌دهد؛ همچین افرادی که علاقه دارند مباحث اندروید را فرا بگیرند و ترجیح می‌دهند در کوتاه‌ترین زمین این اتفاق بیفتند، می‌توانند در کلاس‌های خصوصی جاواپرو شرکت کنند. برنامه‌نویسی اندروید که به هر دلیلی نمی‌توانند پروژه‌های اندروید خود را انجام دهند و به دنبال متخصصان معتبر هستند، می‌توانند انجام پروژه‌ اندروید خود را به جاواپرو بسپارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا