موبایل

با گوشی‌های گلکسی اس۲۳ و گلکسی اس۲۳ پلاس سامسونگ آشنا شوید

رویداد Unpacked سامسونگ از راه رسید و این  شرکت کره‌ای از جدیدترین کهکشانی‌های خود به نام‌های گلکسی اس۲۳ و گلکسی اس۲۳ پلاس پرده برداشت.

دو اسمارت‌فونی که از لحاظ ظاهری و برخی مشخصات فنی، شباهت‌های زیادی به مدل اولترا دارند و از طراحی دوربین به اصطلاح شناور که مختص مدل اولترا بود، بهره می‌برند.  

مشخصات فنی نیز مطابق با انتظارات و شایعاتی که طی هفته‌های اخیر منتشر شده، ارتقا یافته و شاهد به‌کارگیری باتری‌های بزرگ‌تر و دوربین سلفی بهره هستیم. هر دو مدل به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مچهز شده‌اند که بنابر اعلام سامسونگ، برای مدل‌های گلکسی توسعه یافته‌اند و از گرافیک ارتقایافته به همراه فرکانس اوورکلاک ۳.۳۶ گیگاهرتزی بهره می‌برند.  

در خصوص اندازه نمایشگر باید گفت گلکسی اس۲۳ به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و گلکسی اس۲۳ پلاس به صفحه نمایش ۶.۶ اینچی مجهز شده است. همچنین از پنل‌های OLED با رزولوشن ۱۰۸۰p به همراه نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی استفاده شده است.  

گلکسی اس۲۳ سامسونگ

سامسونگ، حداکثر روشنایی این نمایشگرها را برابر با ۱۷۵۰ نیت عنوان کرده که می‌تواند خیال کاربر را از وضوح و رویت‌پذیری محتوای صفحه نمایش حتی در زیر نور مستقیم خورشید راحت می‌کند.

باتری این دو دستگاه ۲۰۰ میلی‌آمپر بیشتر شده به طوری که گلکسی اس۲۳ از باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپری و گلکسی اس۲۳ پلاس از باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. به گفته سامسونگ، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مصرف انرژی پایینی دارد و لوله‌های خنک‌کننده گوشی‌ها نیز به نسبت مدل‌های قبلی، دو برابر بزرگ‌تر شده‌اند.

با این حال، تغییری در دوربین‌های اصلی گوشی اعمال نشده؛ این یعنی همچنان از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی به همراه دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری استفاده شده است.

گلکسی اس۲۳ سامسونگ

اگرچه این دوربین تغییری را به خود ندیده اما سامسونگ مدعی شده که پردازنده اسنپدارگون ۸ نسل ۲ این گوشی‌ها می‌تواند عملکرد پردازشی سیگنال تصویری را بهبود ببخشد و تصاویری با کیفیت بالاتری را ثبت کند.

با این حال، دوربین سلفی ارتقا یافته و در این دو گوشی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فیلمبرداری HDR با نرخ ۶۰ فریم برثانیه استفاده شده است.

در قسمت بیرونی، سامسونگ از پوشش محافظتی گوریلا گلس ویکتوس ۲ برای افزایش دوام دستگاه استفاده کرده است. لبه‌های کناری بدنه همانند مدل‌های قبلی، اندکی انحنا را نشان می‌دهند و باعث می‌شوند تا دستگاه، راحت‌تر در دست جای گیرد.

به گفته سامسونگ، گلکسی اس۲۳ و گلکسی اس۲۳ پلاس در سه رنگ سبز، کرمی‌و بنفش کمرنگ وارد بازار خواهند شد. در خصوص قیمت نیز باید گفت گلکسی اس۲۳ با قیمت پایه ۷۹۹ دلار و گلکسی اس۲۳ پلاس با قیمت پایه ۹۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

مدل پایه گلکسی اس۲۳ از رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد و این مشخصات در گلکسی اس۲۳ پلاس به ترتیب برابر با ۸ و ۲۵۶ گیگابایت عنوان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا