تجارت

اهمیت جمع آوری شماره موبایل مشتریان

در هر کسب‌وکاری که فعالیت داشته باشید، افزایش فروش از مهم‌ترین اهدافی است که دنبال می‌کنید اما موضوع دارای اهمیت این است که بسیاری از مدیران مراکز و مجموعه‌ها از روش‌های ارتباط با مشتری که به فروش بیشتر محصولات منجر می‌شود، بی‌اطلاع هستند. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم دربارهٔ دستگاه ذخیره شماره که با استفاده از آن امکان جمع‌آوری شماره موبایل مشتریان فراهم می‌شود صحبت کنیم.

البته شاید در این خصوص دید مثبتی وجود نداشته باشد، زیرا اکثر مدیران این روش را بسیار پیشِپاافتاده می‌دانند اما در ادامه به شما عزیزان ثابت می‌کنیم که استفادهٔ صحیح از این روش، چقدر می‌تواند شانس فروش محصولات را افزایش دهد. حال توصیه می‌کنیم که اگر در حال حاضر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار مدنظرتان را دارید، حتماً دربارهٔ اهمیت اجرای روش جمع‌آوری شماره موبایل مشتریان اطلاعات بیشتری کسب کنید که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

دستگاه ذخیره شماره چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، در گذشته‌های نچندان دور، برقراری ارتباط و جذب دوبارهٔ مشتری با استفاده از روش‌های غیراصولی (کم بازده) انجام می‌شده که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، استفاده از کارت ویزیت بوده است. پرواضح است که این روش با تغییر شماره، آدرس و حتی خدمات یک شرکت کاملاً بی‌اثر شده که درنتیجه ممکن است مشتریان را به اشتباه بیندازد. اما استفاده از روش شماره موبایل مشتریان که با دستگاه ذخیره موبایل جمع‌آوری می‌شود، هرگونه اطلاع‌رسانی به مشتریان اعم از تغییر شماره تماس، تغییر آدرس، بروزرسانی خدمات و… با ارسال پیامک و با هزینهٔ بسیار پایین انجام می‌شود، ازاین‌رو به‌کارگیری از این روش، فوق‌العاده عملکرد عالی‌ای داشته که اکثر مدیران کسب‌وکارها روی به استفاده از آن آورده‌اند.

درواقع این دستگاه توانایی ثبت شماره مشتریان را دارد که ممکن است شماره همراه آن‌ها به روش‌های مختلف از مشتریان دریافت شود. درواقع در بهترین حالت که سختی آن‌چنانی هم برای فروشنده نخواهد داشت، مشتریان در زمان خروج از فروشگاه یا به‌طورکلی محل کسب‌وکارتان، شماره موبایل‌شان را در دستگاه وارد خواهند کرد. گفتنی است که این ایده بهترین روش برای در ارتباط بودن با مشتریان است، بدون این‌که زحمت خاصی کشیده باشید و یا حتی ملزم به پرداخت هزینه‌های آن‌چنانی باشید.

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از دستگاه جمع‌آوری شماره موبایل مشتریان

این‌که به‌کارگیری از این روش دارای چه مزایایی برای کسب‌وکارها است را در ادامه می‌آوریم:

      • بهبود روابط با مشتریان

با استفاده از این روش، به سادگی می‌توان به مشتریان پیام ارسال کرد. درواقع مدیران مشاغل به بهانه‌های مختلف امکان ارتباط با مشتریان را خواهند داشت. حتی ممکن است به‌منظور ارسال پیام خوش‌آمدگویی و تبریک تولد نیز استفاده شود. گفتنی است که این روش ارتباط، تلنگر فوق‌العاده عالی برای جذب دوبارهٔ مشتری است که می‌تواند منجر به افزایش فروش شود.

      • استفادهٔ آسان

دستگاه ذخیره شماره بسیار کوچک است؛ شاید اندازهٔ یک دستگاه کارت‌خوان باشد که به‌راحتی و بدون این‌که فضای خاصی را اشغال کند، قابل استفاده خواهد بود. ضمن این‌که به‌کارگیری از دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان آنقدر ساده است که حتی افراد غیرحرفه‌ای نیز پس از چند بار استفاده روش کار را متوجه می‌شوند. به‌طورکلی روش ثبت شماره به این صورت است که پس از وارد کردن شماره همراه، کافی است که دکمهٔ ثبت فشار داده شود.

      • صرفه‌جویی در زمان

همان‌طور که می‌دانید، بازاریابی بسیار پرهزینه و صدالبته زمان‌بر است. اما استفاده از دستگاه معرفی‌شده امکان تبلیغات را با هزینه‌ٔ کمتر و با سرعت بیشتر در اختیار مدیران مجموعه‌ها قرار می‌دهد. این مزیت سبب شده‌است که در حال حاضر، حتی کسب‌وکارهای بزرگ مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز به دنبال به‌کارگیری از دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان باشند.

      • ارسال بدون محدودیت پیام

از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه، ارسال پیام به همهٔ شماره‌ها بخصوص شماره‌هایی که امکان لیست سیاه را فعال کرده‌اند. درواقع شما مدیران کسب‌وکارها به همهٔ مشتریان دسترسی کامل دارید و فقط کافی است پیام مدنظرتان را برای ارسال به مشتری آماده کرده و سپس در وقت مناسب ارسال کنید. همچنین گفتنی است که این نوع دستگاه‌ها قابلیت دریافت پیامک را نیز دارند.

      • گارانتی دستگاه ذخیره شماره

معمولاً این دستگاه شامل گارانتی و خدمات پس از فروش است که صاحبان کسب‌وکارها بتوانند بدون کمترین دغدغه به خرید آن اقدام کنند. در حال حاضر اگر از مراکز معتبر برای خرید چنین دستگاهی استفاده کنید، حداقل ۱۲ ماه گارانتی شامل حال خریدتان خواهد شد. در این خصوص توصیه می‌کنیم قبل از خرید، با مشاوران مرکز مدنظرتان گفتگو کنید.

اهمیت جمع‌آوری شماره موبایل مشتریان

امروزه اگر کسب‌وکارها بازاریابی درستی انجام ندهند، بدون شک در ادارهٔ کسب‌وکارشان با شکست روبه‌رو می‌شوند. اما همان‌طور که می‌دانید، بازاریابی بخشی از فروش محصولات است؛ درواقع اگر تلاش بر وفاداری مشتریان سهل گرفته شود، به‌طور حتم رفته‌رفته کاهش مشتریان قدیمی رخ می‌دهد که این موضوع می‌تواند منجر به ورشکستی کسب‌وکارها شود، بنابراین به‌کارگیری از دستگاه معرفی‌شده، نه تنها به‌منظور بازاریابی صحیح، بلکه به جهت جذب دوبارهٔ مشتریان استفاده می‌شود.

ضمناً ناگفته نماند که استفاده از این دستگاه، بسیار راحت است و شاید در زمان خرید با این دغدغه مواجه شده باشید که آیا امکان به‌کارگیری بدون دغدغه از این دستگاه وجود دارد؟ که باید اعلام کنیم که همهٔ افراد حتی میانسالان، به‌راحتی می‌توانند از دستگاه ذخیره شماره استفاده کنند. با این حال در زمان ثبت سفارش، می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای مراکز مدنظرتان نیز درخواست راهنمایی کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا دربارهٔ اهمیت جمع‌آوری شماره موبایل مشتریان صحبت کنیم و اطمینان داریم که اگر به‌خوبی مقالهٔ امروز را درک کرده باشید حتماً برای راه‌اندازی کسب‌وکاری که در سر دارید، استفاده از این روش بازاریابی و جذب مشتری را انجام می‌دهید. از مهم‌ترین تأثیرات این روش، افزایش فروش است که حتی در چند ماه ابتدایی به‌کارگیری از این دستگاه نیز نتایج آن را احساس خواهید کرد. حال برای این‌که بتوانید به خرید این دستگاه اقدام کنید، توصیه می‌کنیم که فقط از مراکز معتبر که دارای مشاوره‌های تخصصی است استفاده کنید تا یک خرید مناسب داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا