ایراناینترنت

درخواست سازمان نصر از وزیر ارتباطات برای اعلام نام شرکت‌های دارای اینترنت بدون محدودیت

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در نامه‌ای به وزارت ارتباطات خواستار شفاف‌سازی در خصوص سطوح مختلف دسترسی به اینترنت و لیست شرکت‌های حوزه ICT شده که دارای دسترسی بدون محدودیت به اینترنت هستند.

شب گذشته نامه‌ای از طرف سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران که به امضاء حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره نصر تهران رسیده منتشر شد که او از وزیر ارتباطات خواستار اعلام شرایط دسترسی به اینترنت بدون محدودیت، به منظور اطلاع‌رسانی به اعضای سازمان خود شده است. 

در این نامه اسلامی با ایجاد محدودیت‌های اعلام شده روی اینترنت مخالفت کرده و آن را به ضرر کسب‌وکارها دانسته، اما گفته است از آنجا که این سازمان در قبال اعضای خود باید پاسخگو است «میزان و شرایط دسترسی به اینترنت بدون محدودیت را به منظور اطلاع‌رسانی به اعضا» از سمت وزارت ارتباطات به این سازمان اعلام شود.

انتشار همین خبر کافی بود تا مخالفت سازمان نصر در مورد اینترنت طبقاتی زیر سوال قرار بگیرد. برخی مدیران و فعالان اینترنتی در توییتر و گروه‌های تلگرامی، نصر تهران را متهم به درویی کرده و اعلام کردند که در حالی که این سازمان در ظاهر با اینترنت طبقاتی مخالف است در پشت پرده از وزارت ارتباطات پیگیر اینترنت طبقاتی است. 

به دنبال بالا گرفتن این اعتراض‌ها ساعاتی پیش نصر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این نامه مورد تایید سازمان نظام صنفی رایانه‌‎ای استان تهران نیست.

دقایقی پیش هم این سازمان با انتشار نامه‌ای در سایت خود اعلام کرد که نصر تهران پیگیر در مورد شفاف‌سازی دسترسی به اینترنت بدون فیلتر است. 

در این نامه تاکید شده که سازمان، مخالف محدودیت‌های اعمال شده چند ماه اخیر است و آن را به نفع کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نمی‌داند. به باور این سازمان بهم خوردن بی‌طرفی شبکه و وجود سطوح دسترسی مختلف کسب‌وکارها به اینترنت، برهم زننده تعادل بازار است. 

در همین راستا سازمان اعلام کرده که حق اعضای خود می‌داند که اطلاعات دقیقی در مورد اینترنت بدون محدودیت داشته باشد تا بتواند براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای کسب‌وکار خود انجام دهد.

در پایان این نامه حسین اسلامی به عنوان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات خواسته است تا در مورد «صحت وجود یا عدم وجود چنین رویه‌ای اعلام نظر کرده و در صورت تایید، دستور داده شود تا لیست شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای این دسترسی هستند، به این سازمان اعلام شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا