استارتاپ

اولین دوره بوتکمپ کارآفرینی در صنعت سلامت برگزار شد

نشست خبری «اولین دوره بوتکمپ کارآفرینی در صنعت سلامت»، با حضور دکتر عبدالوهاب برادران معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران و آرش برجی‌خانی مدیرعامل استارتاپ استودیو هلثیو در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

آرش برجی خانی هدف از برگزاری این بوت‌کمپ را کمک به افرد علاقه‌مند برای یادگیری و آشنایی جامع با صنعت سلامت٬ فرصت‌ها و چالش‌های کارآفرینی و همچنین تشکیل تیم‌های اولیه برای شکل‌گیری استارتاپ و کسب‌وکارهای حوزه سلامت عنوان کرد.

به گفته مدیرعامل هلثیو صنعت سلامت در حال حاضر جذابیت زیادی برای شکل‌گیری استارتاپ و کسب‌وکارهای نوپا دارد و از دیگر حوزه‌ها مثل فین‌تک تا حدودی عقب مانده است. از طرفی برای افراد حوزه پزشکی و پیراپزشکی و رشته‌های مرتبط مثل مهندسی پزشکی٬ کارآفرینی در حوزه حذابیت پیدا کرده است.

برجی‌خانی اضافه کرد: مجموع این‌ها علت شکل‌گیری این بوت کمپ بود که شامل ۴۰ ساعت آموزش و انتفال تجربه شد. در مرحله اول این دوره مباحثی مثل آشنایی با صنعت سلامت و آشنایی با اصول کسب‌وکار در مرحله آموزش داده شد و در مرحله بعد به صورت تخصصی در ۴ حوزه سلامت دیجیتال٬ بایوتک٬ دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد.

مدیرعامل استارتاپ استودیو هلثیو در خصوص میزان استقبال از این بوت‌کمپ عنوان کرد: «این دوره با اسقبال خوبی برگزار شد و بیش از ۱۷۰ نفر از ۲۳ استان کشور حضور داشتن و دوره به صورت هیبریدی برگزار شد. همچنین نفراتی که به عنوان منتور در این بوت کمپ بودند همگی افراد فعال اکوسیستم کارآفرینی در حوزه سلامت بودند.»

برجی‌خانی همچنین در خصوص خروجی این بوت‌کمپ عنوان کرد: «خروحی بوت‌کمپ این بود که افراد با صنعت سلامت آشنا شدند و ایده‌های اولیه برای تشکیل کسب‌وکار شکل گرفت. همچنین کاهش ریسک ورود به کسب و کار به حوزه سلامت یکی دیگر از خروجی‌های این دوره بود چرا که بسیاری از افرادی که وارد این صنعت می‌شوند متاسفانه با پیچیدگی‌ها٬ الزامات و مقررات به خوبی آشنا نیستند و در زمان‌بندی و هم در بحث مالی دچار اشتباه می‌شوند. سعی کردیم با برگزاری بوت‌کمپ این ریسک را تا حد ممکن کاهش دهیم.»

در ادامه نشست نیز دکتر عبدالوهاب برادران در خصوص دانشگاه‌های نسل چهارم و نقش آنها در صنعت با توجه رسالت اجتماعی آنها عنوان کرد: «ادعا می کنیم که دانشگاه علوم پزشکی ایران در بحث رسالت اجتماعی در دنیا بهترین رتبه را دارد. در حال حاضر دانشگاه ما با  داشتن ۵ میلیون نفر تحت پوشش می‌تواند نقش مهمی را در ارتباطات با صنعت و رسالت احتماعی ایفا کند.»

برادران ادامه داد: «معضلی که در حیطه دانشگاهی داریم این است که دانشجویان پس از فارق‌التحصیلی با معضل ورود به بازار کار مواجه هستند که این معضل باید حل شود.  اگر این حجم از پژوهش‌های علمی و دانشگاهی منجر به تولید محصولی نشود٬ ارزشی نخواهند داشت.  خوشبختانه نگاه وزارت علوم نیز در حال حاضر به سمتی رفته که تولید مقاله ارزش چندانی ندارد و حل کردن مشکل در اولویت است.»

در ادامه نیز برجی‌خانی اعلام کرد که در خروجی بوت کمپ در صورتی که ایده‌ها و تیم‌های شکل گرفته قابلیت جذب سرمایه‌ داشته باشند به آنها در این مسیر کمک خواهند کرد و هلثیو قصد دارد این مدل همکاری را که در حال حاضر با دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز کرده‌ با دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور نیز پیش ببریم.

مدیرعامل هلثیو عنوان کرد:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا