گوناگون

از ۲ نوع چرخ صندلی اداری پیمی و پیچی کدام بهتر است؟

چرخ صندلی یکی از مهم‌ترین قطعات صندلی اداری می‌باشد و کاربرد اصلی آن جابه جایی شما هنگامی که روی صندلی نشستید را به عهده دارد و دیگر کاربرد آن جابه جایی آسان صندلی بر روی زمین هست. اما در صندلی از دو نوع چرخ استفاده می‌شود چرخ‌های پیمی چرخ‌هایی هستند که تحت فشار بر روی پایه جایگذاری می‌شود و بیشتر در صندلی‌های قدیمی از این نوع چرخ بهره می‌بردند اما چرخ‌های پیچی به راحتی بر روی پایه سوار می‌شوند و تعویض آن‌ها هم بسیار آسان می‌باشد که پر کاربرد‌ترین نوع چرخ در صندلی اداری چرخ‌های پیچی هستند که اکثر صندلی‌های جدید از این نوع چرخ بهره می‌برند که در سایز‌های مختلف حتی برای صندلی ازمایشگاهی و صندلی‌هایی که از چرخ‌های ریز و درشت استفاده می‌کنند تولید می‌شود و از متریال‌های مختلفی در چرخ استفاده می‌شود که بهترین آن ژله‌ای هستند که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

آموزش تعویض چرخ پیچی با آچار و پیمی با پیچ گوشتی

اما مهم‌ترین دغدغه همه ما در هنگام کار کردن این است که چرخ‌های صندلی به درسی کار کند تا بتوانیم وقتی روی صندلی نشستیم به راحتی دسترسی به کشو و یا همکار کنار دستمان داشته باشیم و یا وقتی چرخ صندلی می‌شکند و صندلی از بالانس در می‌آید بتوانیم خودمان چرخ صندلیمان را در همان لحظه تعویض کنیم و به کار خود ادامه دهیم در این مطلب قصد داریم شما را یا نحوه تعویض چرخ صندلی آشنا کنیم.

اول از همه شما باید بدانید که چرخ صندلیتان پیچی هست یا پیمی برای این کار صندلی را برعکس کنید جوری که سر صندلی روی زمین و چرخ‌ها رو به هوا باشد و بین پایه و چرخ پلاستیکی را نگاه کنید اگر بین این دو مهره‌ای دیدید که آچار به آن می‌خورد چرخ شما پیچی است اما آگر این جای آچار را مشاهده نکردید چرخ شما پیمی است.

نحوه تعویض چرخ پیچی بسیار آسان هست و شما می‌توانید به راحتی با یک آچار ۱۳ در خلاف جهت عقربه‌های ساعت چرخ را دربیاورد و در جهت موافق چرخ جدید را جایگزین کنید ولی نحوه تعویض چرخ پیمی به همین راحتی نیست و نیاز به دست به آچار بودن شما هست، برای تعویض آن اول وسط پیچ گوشتی را بین قسمت پلاستیکی چرخ و پایه انداخته و چرخ را از پیم در می‌آوریم دقت داشته باشید در این روش پیم فلزی روی پایه باقی می‌ماند و چرخ جدید را با همین روش از پیم در میاوریم دقت داشته باشید که چرخ جدید را با دست چپ بگیرید و با نوک پیچ گوشتی دو سو پیم را در بیاورید و چرخ جدید را با چکش به پیم قدیمی که روی پایه هست متصل می‌کنیم.

تمیز کردن دوره‌ای چرخ‌ها به دلیل پرز و مو

شاید برای شما هم پیش امده باشد که چرخ‌های صندلیتان روان نباشد و به راحتی به روی زمین جابه جا نشود بهترین راه حل برای این موضوع تعویض چرخ‌های صندلی می‌باشد اما یک راه حل پر دردسر هم وجد دارد و آن هم این است که شما لابه لای چرخ صندلی را تمیز کنید که به احتمال زیاد مو و پرز لابه لای چرخ گیر کرده همون طور که گفتیم این کار بسیار زمان بر است و چون چرخ صندلی قیمت بالایی ندارد بهتر است آن را با روش‌هایی که گفته شد تعویض کنید اما می‌توانید با چاقو و یا یک شیء نوک تیز مو و پرز‌ها را در بیاورید و از اسپری روان کننده به چرخ بزنید تا چرخ به درستی کار کند.

هزینه تعویض چرخ صندلی اداری در تهران

تعمیر صندلی اداری امروزه به امر مهمی تبدیل شده با گستردگی ادارات و شرکت‌ها ممکن است صندلی اداری را در روز چند بار مشاهده کنیم و یا ۸ ساعت از آن استفاده کنیم و خرابی آن باعث اذیت شدن کمر و گردن ما در طول روز می‌شود برای تعمیر صندلی در تهران می‌توانید به مراکز تعمیرات مراجعه و با شرکت‌های تعمیر صندلی که خدمات خود را در اینترنت ارائه می‌دهند تماس بگیرید.

هزینه تعویض چرخ صندلی اداری با توجه به جنس چرخ و سایز آن متفاوت است اما می‌توانید با تماس از شرکت نوین فیکس قیمت تعویض چرخ صندلی اداری در محل را استعلام بگیرید و حتی اگر صندلی شما مشکلات دیگری داشته باشد کارشناسان ما از طریق پیام رسان‌ها عکس صندلی شما را دریافت و برای شما برآورد درستی از هزینه تعمیرات انجام می‌دهند.

در شرایط کنونی تعمیر صندلی خیلی به صرفه‌تر از این است که شما بخواهید صندلیتان را با یک صندلی جدید جایگزین کنید و قیمت‌های یک صندلی ارگونومی بسیار بالا است اما شما می‌توانید همین صندلی که دارید را چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ فنی تعمیر کنید و مثل یک صندلی نو از آن بهره ببرید تعویض روکش و فوم و اسفنج و تمامی قطعات صندلی امکان پذیر می‌باشد.

چرخ ژله‌ای بهتر است یا طرح ژله ای

تعمیرکاران سودجو برای اینکه قیمت چرخ طرح ژله از چرخ‌های ژله‌ای ارزان‌تر است، از طرح چرخ ژله‌ای استفاده می‌کنند و از آن سو به عنوان چرخ ژله‌ای از طرح آن در تعمیرات صندلی اداری بهره می‌برند تا به سود بیشتری برسند.

اما فرق این دو در چیست؟ چرخ صندلی فلزی این عهده را دارد که برای جا به جایی صندلی در حین کار شما مجبور به بلند شدن ازجای خود نشوید و به راحتی صندلی را به حرکت در بیاورید و از همه مهم‌تر این است که هنگام حرکت صندلی تمام وزن شما و خود صندلی به دوش چرخ صندلی هست که بهتر است در صندلی از چرخ ژله‌ای استفاده شود تا چرخ به راحتی و به زودی نشکند و به کرات مجبور نشویم صندلیمان را به تعمیرکاران صندلی اداری بسپاریم. پس بهتر است از صندلی‌هایی بهره ببریم که از چرخ‌های ژله‌ای در آن استفاده شده.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا