خودرو

رونمایی از خودروی مفهومی‌ جدید آئودی مجهز به فناوری واقعیت افزوده

تابستان گذشته بود که آئودی از رونمایی یک خودروی الکتریکی جدید و مدرن خبر داده بود که حالا این محصول مفهومی با نام Activesphere رسما معرفی شد.  

کراس‌اوری آفرود که از بدنه‌ای مقاوم، سیستم تعلیقی با قابلیت تنظیم ارتفاع و فضایی کافی برای حمل کالاها و تجهیزات ورزشی سرنشینان بهره می‌برد به طوری که می‌توان در قسمت پشتی آن، یک دوچرخه الکتریکی را جای داد.

 خودروی Activesphere از لحاظ ظاهری، شبیه به یک سدان به نظر می‌رسد و فضای جادار داخل کابین، احساس آرامش را به سرنشینان در حین حرکت و استفاده از حالت رانندگی خودران القا می‌کند.  

همچنین می‌توان فناوری واقعیت افزوده را در فضای داخل کابین مشاهده کرد. آئودی در این خودرو، عینک‌های واقعیت افزوده را تعبیه کرده که قادر است اطلاعات عملکردی خودرو را برای راننده نمایش دهد و حتی امکان کنترل برخی بخش‌های خودرو نیز از طریق این عینک فراهم شده است.

در واقع، خبری از نمایشگرهای متداولی که این روزها در خودروها استفاده می‌شود، نیست و Activesphere یک تجربه متفاوت از رانندگی با یک خودروی الکتریکی را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.  

به گفته آئودی، این عینک حتی می‌تواند وضعیت سلامتی کاربر را در حین دوچرخه‌سواری ردیابی کند. داشبورد و فرمان خودرو نیز پس از سوار شدن کاربر و آماده شدن وی برای حرکت، سر جای خود قرار می‌گیرند.

از آنجایی که Activesphere فعلا در حد یک مدل مفهومی‌است، هنوز جزییاتی در خصوص مشخصات فنی آن منتشر نشده است. با این حال، آئودی تابستان گذشته ادعا کرد این خودروی الکتریکی می‌تواند با یک بار شارژ تا ۳۷۲ مایل (حدود ۶۰۰ کیلومتر) مسافت را طی کند.

همچنین گفته شده از فناوری شارژ سریع ۲۷۰ کیلوواتی با معماری ۸۰۰ ولت در این خودرو استفاده خواهد شد. باتری Activesphere از ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که طبق اعلام آئودی، شارژ آن در ۲۵ دقیقه از ۵ به ۸۰ درصد خواهد رسید.

بدین ترتیب، Activesphere چهارمین مدل از خودروهای الکتریکی سری Sphere است. عضو نخست این خانواده در آگوست ۲۰۲۱ و با نام Skysphere معرفی شد و یک ماه بعد، مدل دوم تحت عنوان Grandsphere رونمایی شد. سال گذشته نیز Urbansphere در قالب یک خودروی شاسی‌بلند معرفی شد.

با این حال، Activesphere نمایی از برنامه‌های آئودی برای توسعه خودروهای آینده این شرکت را نشان می‌دهد. این شرکت امیدوار است که تا سال ۲۰۲۶ بتواند خط تولید خودروهای الکتریکی خود را توسعه دهد و احتمالا تا این سال، مدل‌های با الهام از این خودروی مفهومی‌تولید و روانه بازار خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا