گوناگون

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر

این روزها فعال کردن دزدگیر و نصب دوربین مدار بسته در تهران و شهرستان‌ها بسیار پررونق شده است. یکی از مهمترین سوالاتی که در حوزه امنیت همواره مطرح است این می‌باشد که دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟ اگر دغدغه امنیت دارید همراه ما باشید تا پاسخ سوال خود را دریابید.

دوربین مداربسته بخرم یا دزدگیر

در ادامه ما به شما تفاوت‌ها و موارد مصرف دزدگیر و دوربین مداربسته را خواهیم گفت. سپس می‌توانید بر اساس نیاز خود و نوع کاربری که نیاز دارید دزدگیر یا دوربین را انتخاب کنید.

خصوصیات دوربین‌های مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته از به صرفه‌ترین و ساده‌ترین سیستم‌های امنیتی و حفاظتی هستند که در اغلب ساختمان‌های تجاری و مسکونی به راحتی نصب می‌شوند. این دوربین‌ها با هدف پیشگیری از جرایمی که از پیش برنامه ریزی شده‌اند به کار می‌روند. استفاده از دوربین‌های مدار بسته به عنوان یک فاکتور مهم برای جلوگیری از سرقت می‌باشد.

خصوصیات دوربین های مدار بسته
خصوصیات دوربین های مدار بسته

یکی از محبوب‌ترین برندها در میان انواع مارک ها، برند دوربین مدار بسته داهوا است که به علت وضوح و کیفیت بالای تصاویر بسیار محبوب است. بهره گیری از دوربین‌های مدار بسته سبب شده تا نگرانی‌ها در مورد سرقت وسایل در ساختمان‌ها تا حد بسیار زیادی کم شود.

اندازه مناسب دوربین‌های مدار بسته سبب شده تا آن‌ها در نقطه‌های کور و دور تا دور منزل به خوبی قابلیت نصب داشته باشند. در این صورت چنان چه صدایی شنیده شود و یا اشیایی از خانه گم شود به سادگی با کمک این دوربین‌ها می‌توان همه شرایط و رفت و آمدها را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد. همچنین اگر جرمی صوورت گرفته باشد می‌توان با شناسایی مجرم او را به پلیس تحویل داد.

کاربرد دیگر استفاده از دوربین‌های مدار بسته این است که افرادی که در پشت درب منزل هستند را می‌توانید به راحتی ببینید. برای مثال اگر در نیمه شب فردی زنگ در خانه شما را به صدا در بیاورد دچار اضطراب خواهید شد. اما با کمک دوربین مدار بسته می‌توانید فرد را در پشت در شناسایی کنید و اگر آشنا است در را باز نمایید.

دزدگیر چیست

دزدگیرها یکی دیگر از سیستم‌های امنیتی هستند که می‌توانید در ساختمان‌ها از آن‌ها استفاده نمایید. صدای ناشی از دزدگیرها سبب می‌شود تا مجرمان در هنگام ورود به خانه‌ها دچار ترس شوند و از آن جا دور شوند. بنابراین دزدگیرها می‌توانند امنیت خوبی را در ساختمان‌ها برقرار سازند. یکی از معروف‌ترین برند‌های دزدگیر، دزدگیر فایروال است که در ادامه راجع به قیمت دزدگیر فایروال و تکنولوژی آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مالکان شرکت ها، سوپرمارکت‌ها و منازل می‌توانند با نصب دزدگیرها این اطمینان را پیدا کنند که در نبود آن‌ها دارایی و ملکشان در امنیت خواهد بود. دزدگیرها از سیستم‌های هشداردهنده‌ای هستند که به صورت شبانه روزی و بی‌هیچ وقفه‌ای کار می‌کنند. بعضی از این سیستم‌ها دارای هشداردهنده‌های مخصوص به آتش هم هستند.

دزدگیر چیست

با بهره گیری از دزدگیرها می‌توانید حتی فرزندان خود را برای یک شب در منزل تنها بگذارید و خیالتان آسوده باشد. دزدگیرها می‌توانند برای مدت زمان زیادی از ملک و دارایی شما بدون حضورتان در محل نگه داری کنند.

زمانی که شما سیستم‌های هشدار را در منزل یا اماکن تجاری نصب می‌کنید بر روی پنجره‌ها علامت‌های خاصی ارائه می‌شود. این امر سبب می‌شود که مجرمان و سارقان نتوانند به ساختمان شما وارد شوند.

 دزدگیر فایروال

شرکت فایروال از بهترین و به روز‌ترین سازندگان تولیدکننده‌های امنیتی و حفاظتی دزدگیر، هوشمند سازی و دوربین‌های مدار بسته است. لازم است بدانید از محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین محصولات این شرکت، دزدگیر فایروال است.

دزدگیر فایروال در مدل‌های مختلفی در بازار موجود است. با توجه به مدل و قابلیت‌هایی که هر مدل دارد قیمت‌ها فرق دارند. قیمت دزدگیر فایروال با توجه به تکنولوژی خاصی که در آن به کار رفته است بسیار مناسب است. در واقع می‌توان چنین اذعان داشت که بهترین دزدگیر منزل، فایروال است.

تفاوت دزدگیر با دوربین مداربسته

در جواب به این سوال که دوربین مدار بسته بهتر است یا دزدگیر باید بگوییم که بهتر است برای برقراری امنیت از هر دو وسیله در ساختمان استفاده کنید. دراین صورت می‌توانید امنیت را به طور کامل در محل مورد نظرتان برقرار سازید.

دوربین مدار بسته در کم کردن بسیاری از جرائم بسیار کاربردی است. ولی نمی‌تواند به صورت پیشگیرانه وارد عمل شود. سارقان می‌توانند با پوشاندن صورت خود به آسانی از ثبت شدن چهره در دوربین پیشگیری کنند. همچنین بعضی افراد می‌توانند به دوربین‌های مدار بسته صدمه بزنند تا دوربین نتواند فیلم‌ها و تصویرها را رکورد کند.

البته در برخی از دوربین‌های مدار بسته از قابلیت هشدار استفاده شده است. این دوربین‌ها می‌توانند هر گونه حرکت را نیز تشخیص بدهند. اما باید بدانید چنان چه تمام این قابلیت‌ها در یک دوربین باشد احتمال خطا بالا می‌رود. بدین معنی که حرکت هر موجود می‌تواند سبب فعال شدن سنسور آلارم در دوربین مدار بسته شود.

این در حالی است که سنسورهای موجود در دزدگیرها دارای حساسیت بالایی هستند. بدین معنا که اگر موجودات دیگری کوچکتر از انسان در مکان حرکت کند صدای آن‌ها فعال نمی‌گردد.

دزدگیرها دارای انواع سنسورها هستند. در صورتی که به موردی شک کنند از روش‌های مختلف صاحب دزدگیر را آگاه می‌کنند.

این کار از طریق ایمیل، پیامک یا تماس گرفتن با مدیریت منزل یا شرکت انجام می‌شود. همچنین دزدگیرها به هشدارهای صوتی و آژیر کشیدن نیز مجهز هستند. بنابراین با ایجاد صدا در هنگام موارد مشکوک می‌توانند افرادی که در مجاورت آن هستند را باخبر سازند.

اگر شما هم از دزدگیر و هم از دوربین مداربسته استفاده کنید می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید. چون هر گونه سرقت با دوربین مدار بسته شناسایی می‌شود. اگر دزدگیر شما مختل شود یا تصویر اشتباهی برای شما بفرستد شما می‌توانید با بررسی تصاویر در دوربین مدار بسته به بهترین یافته برسید.

 

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. من با خوندن مقاله تون به یک جمع بندی رسیدم میخواستم ببینم بنظر شما درست هست یا نه
    تصمیم بین استفاده از دوربین مداربسته یا دزدگیر به میزان نیازها و شرایط مختلفی که در نظر گرفته می‌شوند، بستگی دارد. هرکدام از این سیستم‌ها ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند:
    دوربین مداربسته:
    مزایا:
    نظارت وثیق: دوربین‌های مداربسته به شما این امکان را می‌دهند که به صورت وثیق و به دقت بر روی مکان‌ها نظارت داشته باشید.
    ثبت تصاویر و ویدئوها: این سیستم از تصاویر و ویدئوهای ضبط شده برای تجزیه و تحلیل بعدی استفاده می‌کند.
    اطلاعات بصری: اطلاعات بصری به شما کمک می‌کند تا به سرعت به هویت افراد یا وقایع شناسایی کنید.
    معایب:

    هزینه بالا: نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته هزینه‌بر است.
    نیاز به نظارت مداوم: نظارت بر تصاویر و ویدئوها به نیاز به زمان و توجه مداوم دارد.
    دزدگیر:
    مزایا:
    هشدار فوری: دزدگیرها به سرعت اعلام حادثه را فراهم می‌کنند و می‌توانند افراد امنیتی یا مراکز مراقبتی را به سرعت به محل اعلام حادثه هدایت کنند.
    نیاز به مداخله انسانی: به‌عنوان یک سیستم هوشمند، دزدگیرها به مداخله انسانی واکنش نشان می‌دهند.
    معایب:
    احتمال ایجاد اشتباهات: دزدگیرها ممکن است به دلیل اشتباهات یا خطاها فرآیند ناخواسته فعال شوند.
    محدودیت در تحلیل بصری: در مقایسه با دوربین‌های مداربسته، دزدگیرها قابلیت تحلیل بصری محدودتری دارند.
    تصمیم به استفاده از یکی از این سیستم‌ها یا ترکیبی از آنها بستگی به نیازها، بودجه، و اهداف شما دارد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از هر دو سیستم استفاده کنند تا به یک پوشش جامع‌تر امنیتی دست یابند.

  2. با تشکر از مقاله خوبتون همانطور که استنباط میشه کرد دزدگیر و دوربین مداربسته هر یک قابلیت های مشخص خود را دارند. قطعا دزدگیر برای پیشگیری از دزدی و سرقت بسیار کارکردی و به درد بخور می باشد. دوربین مداربسته نیز همانند دزدگیر علاوه بر قابلیت بازدارندگی از سرقت، ویژگی ثبت وقایع می کند که در بسیاری موارد همچون ثبت وقایع و حل کردن مسائل مربوط به جرائم و تخلف کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا