ارز دیجیتال

توکن TWT یا تراست ولت توکن چیست؟

تراست ولت یک کیف پول رمزنگاری موبایل است که از ده‌ها دارایی بومی محبوب، علاوه بر توکن‌های محبوب در بلاکچین‌های اتریوم، بایننس و TRON پشتیبانی می‌کند. تراست ولت توکن یا TWT نیز توکن بومی این کیف پول است که در استاندارد BEP-2 و BEP-20 وجود دارد. تراست ولت توکن امکان دسترسی بهتر به ارزهای دیجیتال و برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) را فراهم می‌کند. در ادامه مقاله به معرفی بیشتر تراست ولت توکن می‌پردازیم.

تراست ولت توکن چیست؟

بایننس در سال ۲۰۱۷ کیف پول رسمی خود یعنی تراست ولت را معرفی کرد. این کیف پول در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین‌ها و پرطرفدارترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است و بسیاری از معامله‌گران و فعالان بازار کریپتو از آن استفاده می‌کنند. تراست ولت امکان خرید و فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند و در حال حاضر از بیش از ۴۰ بلاک چین و ۱۶۰ هزار دارایی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امکان دسترسی کاربران به انواع برنامه‌های غیرمتمرکز را نیز فراهم کرده است.

تراست ولت توکن یا TWT توکن بومی این کیف پول است و مسئولیت مدیریت داخلی تراست ولت را با دو استاندارد BEP-2 و BEP-20 دارد. در بایننس اسمارت چین هزینه تراکنش‌ها و همچنین مدت زمان انجام آن‌ها بسیار کمتر از سایر پلتفرم‌ها است. توکن TWT نیز به عنوان ابزاری برای تشویق کاربران کیف پول تراست ولت استفاده می‌شود. در واقع تراست ولت توکن در خارج از این اکوسیستم هیچ ارزشی ندارد و تنها برای کاربران در تراست ولت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند از آن برای پرداخت‌های درون برنامه استفاده کنند. دارندگان توکن‌ TWT هنگام استفاده از Trust Wallet، از مزایای مختلفی برخوردار می‌شوند؛ از جمله تخفیف در خرید ارزهای دیجیتال درون برنامه‌ای و استفاده از خدمات صرافی غیرمتمرکز (DEX). دارندگان تراست ولت توکن همچنین می‌توانند در مدیریت تراست ولت شرکت کنند و به پیشنهادات به‌روزرسانی آن رأی دهند و به به توسعه برنامه کمک کنند.

تراست ولت توکن چگونه کار می کند؟

تراست ولت توکن با اجازه دادن به دارندگان TWT برای شرکت در فرآیند رای‌گیری در مورد پیشرفت‌های مهم در برنامه تراست ولت، حاکمیت را گسترش می‌دهد. این پیشرفت‌ها شامل به روز رسانی نرم افزار و ویژگی‌های جدید است. کاربران می‌توانند توکن TWT را با انجام کارهایی که ممکن است شامل آزمون‌ها، کمپین‌های ارجاع، تجارت دارایی‌های ارز دیجیتال و سایر وظایف درون برنامه‌ای باشد، به دست آورند. تراست ولت توکن با مکانیزم اجماع اثبات سهام ایمن شده است. PoS توکن‌ها را از حمله ۵۱ درصدی و سایر حملات جلوگیری می‌کند.

۹۹ درصد از عرضه اولیه توکن TWT به عنوان بخشی از انتقال به زنجیره هوشمند بایننس سوزانده شد و حداکثر عرضه جدید ۱ میلیارد TWT تعیین شده است. عرضه در گردش تراست ولت توکن به تدریج افزایش خواهد یافت؛ زیرا توکن‌های TWT توسط کاربران Trust Wallet برای تکمیل وظایف مختلف مانند شرکت در کمپین‌های ارجاع، شرکت در آزمون‌ها و انجام وظایف درون برنامه مانند استیکینگ و معامله ارزهای دیجیتال به دست می‌آیند.

چه چیزی تراست ولت توکن را منحصر به فرد می‌کند؟

تراست ولت توکن یک توکن ابزاری است که برای ارائه ارزش اضافی به کاربران کیف پول Trust Wallet طراحی شده است و همان طور که گفتیم، هیچ ارزشی خارج از اکوسیستم تراست ولت ندارد. با وجود این، به عنوان یک دارایی BEP-20، توکن TWT را می‌توان به هر کیف پولی که از دارایی‌های زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی می‌کند، منتقل کرد و می‌توان آن را در برابر سایر دارایی‌ها و یا به عنوان پرداخت برای خدمات استفاده کرد. تراست ولت توکن همچنین یکی از اولین توکن‌هایی بود که روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) راه اندازی شد. این شبکه یک بلاک چین با کارایی بالا است که برای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) طراحی شده است. در نتیجه، توکن TWT را می‌توان با کارمزدهای بسیار کم و زمان تأیید تراکنش تقریباً فوری منتقل کرد.

شبکه تراست ولت توکن چگونه امنیت خود را تامین می‌کند؟

بر اساس زنجیره هوشمند بایننس، تراست ولت توکن توسط مکانیزم اجماع اثبات سهام (POS) به طور دقیق آزمایش شده و پشتیبانی می‌شود. این برای محافظت از شبکه در برابر طیف وسیعی از تهدیدات بالقوه، از جمله حملات ۵۱ درصد و Sybil استفاده می‌شود. همچنین یک برنامه پاداش توسط بایننس اجرا می‌شود که در آن به هر کسی که آسیب‌پذیری در زنجیره بایننس و قراردادهای هوشمند اصلی آن را کشف کند، تا ۱۰۰۰۰ دلار به صورت BNB پرداخت می‌شود.

شبکه تراست ولت توکن چگونه امنیت خود را تامین می‌کند؟
شبکه تراست ولت توکن چگونه امنیت خود را تامین می‌کند؟

علاوه بر این، امنیت توکن TWT به عنوان یک دارایی BEP-20 توسط خود نرم افزار مدیریت آن یعنی تراست ولت نیز تامین می‌شود؛ مثلاً در این کیف پول یک قفل امنیتی رمز عبور و یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای وجود دارد.

از کجا می توانیم تراست ول توکن (TWT) بخریم؟

تراست ولت توکن برای خرید و فروش در پلتفرم‌های مختلف از جمله صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز در دسترس است و از اینجا نیز امکان خرید تراست ول توکن وجود دارد. MXC و Binance DEX جزو پر طرفدارترین صرافی‌ها برای توکن TWT هستند. این توکن در حال حاضر با طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال دیگر از جمله تتر (USDT)، بیت کوین (BTC) و بایننس کوین (BNB) قابل معامله است.

تراست ولت توکن را در چه کیف پول‌هایی می‌توان ذخیره کرد؟

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، توکن TWT یک توکن BEP2 و BEP20 است؛ بنابراین برای ذخیره آن می‌توان از تمامی کیف پول‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرد. برای مثال در دسته کیف پول‌های نرم افزاری می‌توان از خود تراست ولت یا متامسک برای ذخیره تراست ولت توکن استفاده کرد. در مورد کیف پول‌های سخت افزاری مناسب برای نگهداری تراست ولت توکن می‌توان به لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) اشاره کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا