اپل

کاهش ۴۰ درصدی درآمد تیم کوک در سال ۲۰۲۳

اسناد حاکی از آن است که دریافتی تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل، در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ درصد کمتر از سال قبل یعنی ۲۰۲۲ خواهد بود.

اپل ساعاتی پیش با انتشار اسنادی، جزییاتی را در خصوص دریافتی‌های مدیران، پیشنهادات سهامداران و مواردی از این قبیل منتشر کرد که نشان می‌دهد مجموع درآمد تیم کوک در سال ۲۰۲۳ در کسوت مدیرعاملی این شرکت، کاهش خواهد یافت.

تصمیمی‌که گفته می‌شود به پیشنهاد شخص تیم کوک اتخاذ شده است. اپل همچنین تعداد سهام‌هایی را که تیم کوک در صورت بازنشستگی قبل از سال ۲۰۲۶ دریافت خواهد کرد، کاهش داد.

آمارها نشان می‌دهد که مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۲ درآمدی حدود ۸۳ ملیون دلار از طریق سهام، ۱۲ میلیون دلار از طریق پاداش و ۳ میلیون دلار نیز از طریق حقوق سمت خود به دست آورده است.

حال کمیته پرداخت در اپل اعلام کرد که این تصمیم در پی رای‌گیری از سوی سهامداران برای پرداخت این هزینه‌ها صورت گرفته است. با این حال، هیئت مدیره اپل، ضمن تحسین عملکرد مدیریت تیم کوک، اعلام کردند که به تصمیمات استراتژیک بلندمدت مدیرعامل شرکت اعتماد دارند.

گفته می‌شود که پرداختی‌های اخیر به کوک، با واکنش‌های جدی از سوی سهامداران مواجه بوده به طوری که آنها در جلسه سالانه سال گذشته، به پرداخت بسته مالی پیشنهادی به تیم کوک مخالفت کردند.

با این حال، حقوق پایه کوک همچنان بدون تغییر مانده و روی ۳ میلیون دلار ایستاده است. دریافتی مدیرعامل اپل در سال جاری میلادی، حدود ۴۹ میلیون دلار عنوان شده که البته این رقم با توجه به پاداش‌ها و… بیش از این خواهد بود.

ناگفته نماند که تیم کوک در سال ۲۰۱۵ و در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قصد دارد سرمایه خود را از طریق یک «روش نظام‌مند» به مراکز خیریه اهدا کند. او گفت که پرداخت به خیریه‌ها را آغاز کرده اما این کار در سکوت خبری صورت می‌گیرد و جزییات بیشتری را در خصوص رقم این کمک‌ها، منتشر نکرد.

اپل در گزارش سال ۲۰۲۲ خود نوشت که در این سال، برای تامین امنیت تیم کوک حدود ۵۹۱ هزار دلار هزینه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا