اینترنت

رئیس سازمان سنجش: مسئول محدودسازی اینترنت در زمان آزمون، وزارت ارتباطات است

رئیس سازمان سنجش کشور  اعلام کرد که درخواست قطع مطلق اینترنت را ندارند و تنها می‌خواهند وزارت ارتباطات با توجه به مصوبه شورای امنیت کشور، امنیت برگزاری کنکور را برقرار کند. او تاکید کرد نحوه اجرای محدودسازی اینترنت در زمان آزمون، برعهده وزارت ارتباطات است.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری خود آخرین حلقه امنیت و حفاظت این آزمون را بحث اینترنت دانسته و گفته است که در مصوبه‌ای که در دستورالعمل شورای امنیت کشور دارند، قطع سراسری یا نقطه‌ای ارتباطات اینترنتی مطرح شده است.

او در این رابطه گفت: «آخرین حلقه امنیت و حفاظت آزمون ما بحث اینترنت است. در مصوبه‌ای که در دستور کار شورای امنیت کشور قرار گرفته، قطع سراسری یا نقطه‌ای ارتباطات اینترنتی مطرح شده که به درخواست ما باید به دبیرخانه شورای امنیت کشور برود و در صورت تصویب ابلاغ می‌شود. چون در دستورالعمل آمده ما انتظار داریم که ابلاغ شود.»

او در ادامه اعلام کرد که نحوه اجرای محدود کردن اینترنت برعهده وزارت ارتباطات است و آنها باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

پورعباس در این مورد توضیح داد: «نحوه اجرای این بحث با خود وزارت ارتباطات است. ما لیست تمام نقاط موردنظرمان را با امضای وزیر و سازمان ارسال کرده‌ایم و انتظار داریم که رسیدگی شود. این مساله مطالبه مردم و داوطلبان است. بین ۸ تا ۱۶ میلیون نفر درگیر این آزمون هستند.ما همه جوانب را پیش‌بینی کرده‌ایم و نقطه کمال آن، محدود کردن اینترنت است. اینکه محدود کردن به چه شکل باشد بسته به تصمیم وزارت ارتباطات دارد. ما می‌خواهیم عکسی یا فایلی ارسال و دریافت نشود و نمی‌خواهیم اینترنت به طور مطلق قطع شود. این از نظر فنی در اختیار وزارت ارتباطات است. انتظار داریم در حدود سه ساعت آزمون امنیت را به جوانان ما هدیه دهند.»

او اعلام کرد: «تا به امروز تلاش کرده‌ایم که صبح روز آزمون هم عکسی گرفته نشود، ولی تجهیزاتی اکنون در اختیار داوطلبانی است که به قصد تقلب سر جلسه امتحان اجیر می‌شوند و مزدور هستند که سر جلسه امتحان عکس بگیرند. این عکس گرفتن در حد یک ثانیه است و عکس می‌گیرند و با کیفیت خیلی بالا به طور اتوماتیک سوالات را ارسال می‌کند. این وقتی ارسال شد دیگر برگشتش امکان‌پذیر است. هر چند سال گذشته راه برگشتش را مطلق گرفتیم، با اینحال به هر صورت شبکه اینترنت راه ارسالش را باید ببندد.»

پورعباس در انتها با اعلام اینکه تنها لازم است اینترنت همراه محدود شود گفت: «امیدوار هستیم وزارت ارتباطات در این زمینه با ما همکاری کنند. اینترنتی که می‌گوییم باید محدود شود فقط اینترنت همراه است و نیازی به محدودت اینرتنت ثابت نیست. شاید فقط ارسال و دریافت شبکه‌های اجتماعی را هم محدود کنیم، اثرگذاری‌اش بالا باشد.»

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. Современный рынок предлагает нам множество уникальных решений, включая штукатурку механизированную. Проверьте mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru для получения подробной информации.

  2. Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا