تکنولوژی

کاربرد سوئیچ سیسکو و معرفی مدل‌های پرفروش

سیسکو از کمپانی‌های معتبر و مشهور عرصه قطعات مورد استفاده شبکه بوده و سوئیچ شبکه سیسکو جزو با اهمیت‌ترین محصولات این مجموعه در زمینه شبکه می‌باشد. سوئیچ جهت اتصال چند دستگاه در یک شبکه که در محدوده یک ساختمان باشند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

برای مثال در اتصال کامپیوتر و پرینتر و سرور به یکدیگر و ساخت شبکه‌ای با منابع مشترک، سوئیچ به عنوان کنترلر شبکه اجازه رد و بدل اطلاعات و ارتباط دستگاه‌ها را با یکدیگر می‌دهد.

نحوه کار کردن سوئیچ سیسکو به چه شکل است؟

وقتی دستگاهی به سوئیچ سیسکو اتصال پیدا می‌کند، سوئیچ آدرس MAC آن را یادداشت و با کمک کد کارت رابط شبکه اتصال دستگاه از طریق سوئیچ به کابل امکان برقراری اترنت را فراهم می‌کند. بعد از برقراری ارتباط سوئیچ سیسکو با کمک آدرس MAC داده خروجی دستگاه متصل به خود و محل تحویل داده‌ها را شناسایی می‌نماید.

آدرس MAC دستگاه فیزیکی موجب شناسایی سوئیچ آدرس IP شبکه شده و به شکل مستقلی به عنوان یک مقصد برای آن دستگاه یک آدرس اختصاصی می‌سازد. البته این آدرس در مدت زمانی معین قابل تغییرات می‌باشد.

وقتی دستگاهی به سوئیچ وصل می‌گردد، سوئیچ با کمک هدر اطلاعات آن را می‌خواند و تعیین می‌کند اطلاعاتی که آیا دستگاهی که قصد ارسال آن را دارد با آدرس مقصد مطابقت دارد یا خیر؟ بعد از آن با کمک پورت مناسب منتهی شده به دستگاه مقصد، اطلاعات را انتقال می‌دهد.

برای این که احتمال برخورد در ترافیک شبکه میان دستگاه و سوئیچ که به صورت هم زمان اطلاعات را انتقال می‌دهندکاهش پیدا کند، اکثریت سوئیچ‌های سیسکو را با توجه به عملکرد دو طرفه می‌سازند. با استفاده از داده‌های یک دستگاه در حال رفت و آمد، به پهنای باند کامل سوئیچ دسترسی خواهند داشت.

نحوه کار کردن سوئیچ سیسکو به چه شکل است؟
نحوه کار کردن سوئیچ سیسکو به چه شکل است؟

با این که بیشتر اوقات سوئیچ‌ها در لایه ۲ فعالیت می‌کنند، اما می‌توانند در لایه ۳ هم به انتقال اطلاعات بپردازند. یعنی لایه ۳ جهت پشتیبانی از شبکه محلی مجازی و قسمت‌های منطقی شبکه که زیر شبکه‌ها را پوشش می‌دهد، دارای اهمیت بسیاری می‌باشد. قیمت سوئیچ سیسکو با توجه به تعداد پورت‌های به کار رفته، کاربرد و مدل تعیین می‌گردد.

معرفی انواع سوئیچ سیسکو

سوئیچ های سیسکو در انواع متنوعی تولید می شوند تا بتوانند به نیازهای افراد پاسخ دهند. به عنوان مثال سوئیچ کاتالیست مخصوص شبکه های محلی و سوییچ های Nexus مورد استفاده دیتاسنترها قرار می گیرند.

سوئیچ‌های سیسکو به همراه امکانات به روز، کارایی بالا، Density بیشتر و قیمتی بسیار مناسب به بازار عرضه می‌گردند. سوئیچ‌های سیسکو با خصوصیاتی مثل کارایی عالی، امنیت، دسترس پذیر و قابل توسعه بودن، سوییچ‌های پرطرفدار در بازار جهانی می‌باشند. در ادامه شما را با انواع سوئیچ‌های سیسکو آشنا می‌کنیم.

سوئیچ ماژولار سیسکو

سوئیچ ماژولار با اضافه کردن ماژول، قابلیت افزودن تعداد پورت سوئیچ را دارد، از این رو جهت توسعه و ارتقای شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، آن‌ها بییشتر در شبکه‌های سازمانی و انترپرایزها و دیتاسنترها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سوئیچ سیسکو با پیکربندی ثابت

سوییچ‌های fixed سوییچ‌های پرطرفدار در بازار می‌باشند. انواع سوئیچ‌ها در دسته فیکس، با داشتن تعداد پورت ثابت مثلا ۸ پورت، ۱۶ پورت و ۲۴ پورت و … در انواع شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سوئیچ های سیسکو صنعتی

سوییچ های صنعتی سیسکو نوعی سوییچ های ماژولار هستند و در صنعت و محیط های نیاز به مقاومت بالا، کاربرد دارند. از مزایای این نوع سوئیچ عمر بالا، امنیت، کم بودن هزینه های عملیاتی می باشد.

سوئیچ سیسکو غیرمدیریتی

سوئیچ های مدیریتی قابل کانفیگ هستند و روی عملکرد شبکه تاثیرگذار هستند. سوئیچ مدیریتی در شبکه های بزرگ و شبکه های برنامه های حساس و حیاتی کاربرد دارند.

این دسته از سوئیچ‌های سیسکو قابلیت تنظیم پورت جهت منظور خاص را دارند. می‌توانید این سوئیچ‌ها را مدیریت و پیکربندی کنید و روی شبکه نظارت پیدا کنید. همینطور می‌توانید کنترل بهتری روی چگونگی انتقال دیتا روی شبکه داشته باشید و تعیین کنید چه کسی این دیتا را دریافت و به آن دسترسی پیدا کند.

سوئیچ سیسکو مدیریتی

سوئیچ‌های غیر مدیریتی به شکلی طراحی شده‌اند که به محض زدن به برق و روشن شدن، کارشان را شروع می‌کنند و نیازی به انجام فعالیت خاصی نخواهد بود و نیازی به تنظیمات برای کانفیگ سوئیچ ندارند. این مزیت بزرگی برای شبکه‌های کوچک است که فقط جهت رفع نیازهای اساسی به سوئیچ نیاز دارند. عموما این دسته از سوئیچ‌ها مصرف برق پایینی دارند و امکان نصب در رک را دارا می‌باشند.

تفاوت سوئیچ های سیسکو

تفاوت سوئیچ های سیسکو در تکنولوژی هایی است که هر کدام پشتیبانی می کنند. مثلا:

  • Fast Ethernet یا Gigabit Ethernet بودن
  • LANLite یا LANBase بودن
  • پشتیبانی از فیبر نوری
  • پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از PoE و +PoE
  • دسکتاپی یا رک مونت بودن
  • سرعت و تعداد پورت ها
  • ماژولار یا مستقل یا Stackable بودن
  • مدیریتی یا غیرمدیریتی یا اسمارت بودن

با توجه به فناوری های استفاده شده در هر سوئیچ سیسکو و مقایسه آن ها می توانید مناسب ترین سوئیچ را خریداری کنید.

مزایای سوئیچ های سیسکو نسبت به سوئیچ های دیگر برندها

سوئیچ‌های سیسکو مزیت و ویژگی‌هایی دارند که در برند‌های دیگر کمتر دیده می‌شود. همین نکته باعث شده که سوئیچ سیسکو جزو کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین سوئیچ‌های جهان شناخته شوند. دقت کنید که سوئیچ سیسکو برای همه کسب و کارها مناسب می‌باشد. تنوع سوئیچ‌های این شرکت بسیار بالاست بو از این رو به خوبی پاسخگوی نیاز‌های شرکت‌های کوچک و بزرگ می‌باشد.

پایداری سوئیچ‌های شرکت سیسکو بسیار مناسب است و قابلیت‌های منحصر به فرد آن‌ها برای مدیریت شبکه باعث شده فروش بسیاری داشته باشند. در نهایت باید اشاره کنیم که شرکت سیسکو در سوئیچ‌های خود جهت مدیریت و اجرای اصولی شبکه، شبکه را به سه لایه تقسیم می‌کند.

پرفروش‌ترین سوئیچ‌های سیسکو سری ۲۹۶۰

سوئیچ ۲۹۶۰ سیسکو، جزو پراستفاده‌ترین سوئیچ‌های لایه دو سیسکو در سازمان و شرکت هاست. کاربردی‌ترین سوئیچ‌های لایه دو سیسکو در سازمان‌ها و شرکت‌ها همین سوئیچ است که در مدل ۳ لایه‌ای سیسکو در لایه Access مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم‌های کاربران، دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌هایی که نیاز به برقراری ارتباط با شبکه را دارند به این نوع سوئیچ متصل می‌شوند، در حقیقیت نقطه اتصال کاربران به شبکه همین سوئیچ ۲۹۶۰ سیسکو است. این سوئیچ‌ها به پورت گیگابیت مجهز است و stackable هستند.

سوئیچ ۲۹۶۰ سیسکو در مدل‌هایی مختلف عرضه می‌گردند که اختلاف مدل‌های مختلف آن در تعداد پورت‌های سوئیچ، تعداد و نوع پورتهای uplink، ورژن IOS و پشتیبانی از استاندارد POE خلاصه می‌گردد. سوئیچ‌های سیسکو سری ۲۹۶۰ در پورت ۲۴ – ۴۸ تولید می‌گردند.

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-48LPS-L

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-48LPS-L
سوئیچ سیسکو WS-C2960S-48LPS-L

سوئیچ شبکه سیسکو ۴۸ پورت WS-C2960S-48LPS-L یکی از سوئیچ‌های شبکه کاربردی است که دارای ابعاد ۴.۵ در ۳۸.۶ در ۴۴.۵ سانتی متر با وزن ۵.۷۷ کیلوگرم است که ۱ یونیت از فضای رک شما را اشغال می‌کند.

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-48LPS-L از جمله سوئیچ‌های سری ۲۹۶۰S سیسکو است و در لایه ۲ مورد استفاده قرار می‌گیرد که موجب بهبود سهولت استفاده، امنیت بالا و بهبود پایداری می‌گردد. همینطور این سوئیچ سیسکو ۴۸ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ است.

سوئیچ شبکه WS-C2960S-48LPS-L سیسکو مجهز به ۴۸ پورت گیگابیت اترنت با سرعت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ با قابلیت PoE و ۴ پورت SFP است. از طریق این سوئیچ شبکه می‌توانید اطلاعات مورد نظر خود را با سرعت 176Gbps سوئیچ کنید و از پرفورمنس فورواردینگ 77.4Mpps در پکت 64-byte بهره مند شوید.

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960S-48FPS-L

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960S-48FPS-L
سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960S-48FPS-L

سوئیچ‌های سری Cisco Catalyst 2960-S یک سوئیچ شبکه اترنت غیر ماژولار هستند که سوئیچینگ Layer ۲ از نوع کلاس سازمانی را برای برنامه‌های کاربردی دسترسی به دانشگاه و شاخه‌ها فراهم می‌کند.

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-48FPS-L از سیستم عامل Image IOS LAN Base پشتیبانی می‌کند و دارای ۴۸ پورت گیگابیت اترنت با قابلیت +PoE و ۴ اسلات SFP در قسمت Uplink است.

آن‌ها عملیات تجاری مطمئن و ایمن را با کمترین هزینه مالکیت از طریق طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید مثل FlexStack، Power over Ethernet Plus  و Cisco Catalyst SmartOperations فعال می‌کنند. از نظر فیزیکی این سری از سوئیچ‌های شبکه از ابعاد ۴۴۵×۳۸۶×۴۵ میلیمتر با وزن ۵.۹ کیلوگرم استفاده می‌کند.

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960S-24PS-L

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960S-24PS-L
سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960S-24PS-L

سوئیچ سیسکو پردازنده دو هسته‌ای APM86392 دارد که می‌تواند با سرعتی ۶۰۰ مگاهرتزی، تبادلات میان شبکه را پردازش نماید. این سوئیچ یکی از قطعات مهم تجهیزات شبکه بوده و برقراری ارتباط بین تجهیزات شبکه را ممکن می‌سازد. این محصول در ابعاد ۴۵*۴۴۵*۳۸۶ میلیمتر و با وزن ۵.۷۴ کیلوگرم تولید شده است. همینطور این سوئیچ سیسکو ۲۸ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ است.

همینطور جهت ذخیره موقت داده‌ها برای پردازش از یک حافظه فلش با ظرفیت ۶۴MB استفاده می‌کند که عملکرد بهتر CPU را به دنبال دارد. سوئیچ سیسکو قابلیت پشتیبانی از ۲۵۵ شبکه مجازی VLANs با حداکثر آیدی ۴۰۰۰ و قابلیت پشتیبانی از ۲۵۵ گروه IPv4 IGMP را داراست.

پردازنده استفاده شده در این سوئیچ به کمک حافظه DRAM که ظرفیتی برابر با ۱۲۸ مگابایت دارد، می‌تواند داده‌ها را مطابق با اولویت، با سرعت مناسبی پردازش کند.

بهترین مرکز فروش انواع سوئیچ سیسکو

نت یک، مرکز بزرگ فروش سوئیچ های سیسکو در کنار شماست تا بتوانید محصولات با کیفیت را در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. جهت دریافت مشاوره خرید سوئیچ های برند سیسکو از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت نت یک، با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا