ارز دیجیتال

آیا خرید ارزهای دیجیتال در بازار سرمایه‌گذاری آینده خوبی دارد؟

یکی از بحث‌برانگیزترین و مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه گذاران و افراد علاقه‌مند به کسب درآمد دلاری از بازار سرمایه‌گذاری، خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. بنابراین در این مقاله به بررسی و تحلیل بازار رمز ارزها برای سرمایه گذاری در بلند مدت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بررسی خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در آینده

در سال ۲۰۲۲ به ویژه در نیمه دوم سال، بازار سرمایه گذاری با نوسانات و تغییرات شدیدی همراه بود. اما با توجه به پیشرفت‌های رمز ارزها در سال‌های اخیر و افزایش علاقه کاربران به کسب درآمد دلاری از خرید و فروش ارز دیجیتال، پیش‌بینی می‌شود که این روند در سال‌های آینده نیز ادامه داشته و پذیرش رمز ارزها در میان سرمایه گذاران افزایش پیدا کند. فاکتورهای مهم و تأثیرگذار بر آینده رمز ارزها در بازار سرمایه گذاری عبارتند از:

قوانین حاکم بر رمز ارزها

قانون‌گذاران واشنگتن دی‌سی و مقامات در دنیا، دنبال راهی برای ایجاد قوانین و دستورالعمل‌های جدید هستند تا شرایط سرمایه گذاری با خرید ارز دیجیتال را امن‌تر و میزان جرایم سایبری را کاهش دهند. جفری وانگ (Jeffery Wang)، مدیر شرکت امورمالی کریپتویی کانادایی به نام امبر گروپ (Amber Group)، در این راستا بیان کرده «ما از قوانین شفاف بسیار استقبال می‌کنیم.»

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، آقای گنسلر ابتدا نسبت به آینده بازار رمز ارزها نظر خوشبینانه‌ای داشته اما چندی بعد نظر وی تغییر کرد و اعلام کرده که «در صورت عدم ارائه قوانین سختگیرانه‌تر، سرمایه گذاران احتمالاً ضربه خواهند خورد.» بنابراین ایجاد قوانین جدید برای خرید مطمئن ارز دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و قوانین شفاف موجب حذف موانع برای سرمایه‌گذاری در بازار می‌گردد.

سرمایه گذاری با خرید ارز دیجیتال
سرمایه گذاری با خرید ارز دیجیتال

تأثیر قوانین جدید بر آینده صنعت سرمایه گذاری

لایحه زیرساخت دوحزبی ۲/۱ تریلیون دلاری در ماه نوامبر توسط رئیس جمهور ایالت متحده امضا شد. این لایحه مربوط به مقررات گزارش‌دهی مالیات رمز ارزها است که فرآیند خرید رمز ارز را برای کاربران توسط IRS)) آسان‌تر می‌کند.

بنابراین با وضع قوانین جدید، فرآیند سرمایه‌گذاری و چگونگی کار در این بازار برای کاربران ساده‌تر می‌شود. همچنین به گفته متخصصان این حوزه، قانون‌گذاری در صنعت سرمایه گذاری بسیار مؤثر بوده و موجب جلب اعتماد سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار و خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌شود.

تأیید ETF‌های رمز ارزها

در اکتبر سال ۲۰۲۱ با تأیید اولین صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس نیویورک، اساسی‌ترین قدم برای پیشرفت در بازار ارزهای دیجیتال برداشته شد. این گام راهی جدید و سنتی‌تر برای سرمایه‌گذاری در این بازار بوده و امکان خرید از صرافی آنلاین، بدون هیچ واسطه‌ای را برای کاربران فراهم کرده است.

تأیید ETF‌ها بر آینده برای سرمایه گذاری

پیش‌بینی اینکه چه تعداد کاربر و سرمایه‌گذار در آینده به بازار سرمایه گذاری وارد خواهند شد، دشوار است اما در روزهای اول راه‌اندازی صندوق ETF))، بیت کوین رکورد را شکسته و سرمایه‌های زیادی از کاربران را جذب کرده است.

بنابراین اگر دارایی‌های رمز ارز به میزان بیشتری در دسترس کاربران باشد، سرمایه‌گذاران فراوانی نیز قادر به تأثیرگذاری روی بازار کریپتو خواهند بود. با این حال، سرمایه گذاری در ETF‌های بیت‌کوین، ریسک‌هایی وجود دارد زیرا این بازار دچار نوسانات شدیدی می‌شود.

تأثیر پذیرش ارزهای دیجیتال توسط مؤسسات بر آینده بازار

استفاده از رمز ارزها برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات به‌عنوان یک تصمیم مالی هوشمند، راه طولانی در پیش رو دارد. در صورتی که پذیرش ارزهای دیجیتال توسط مؤسسات بر آینده بازار سرمایه گذاری و قیمت‌ها تأثیر چشم‌گیری می‌گذارد. اما توجه داشته باشید که ضمانت صددرصدی برای تأثیر مؤسسات نیز وجود ندارد اما با خرید رمز ارزها به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند در بلند مدت، تقاضا و ارزش آن‌ها را بیشتر می‌کند.

پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده

پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده
پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده

تحلیل چرخه‌های صعودی و نزولی بیت کوین از ابتدای راه‌اندازی شبکه تا به امروز، تأثیر مستقیم رویداد هاوینگ را روی قیمت اولین رمز ارز دنیا به نمایش می‌گذارد. همچنین شاهد نوسانات بازار و پیشرفت بالا رمز ارزهای مختلف در رویداد دوم هاوینگ نیز بوده‌ایم.

رویداد بعدی هاوینگ، نیمه اول سال ۲۰۲۴ است. این رویداد از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ تأثیر خود را نشان خواهد داد. در مجموع اگرچه پیش‌بینی آینده صنعت سرمایه‌گذاری دشوار است اما بسیاری از تحلیل‌گران منتظر تأثیر مثبت رویداد هاوینگ در نیمه اول سال ۲۰۲۴ هستند.

همچنین برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ توجه به وضعیت ماینرها نیز ضروری است. در سه ماه سوم آخر سال میلادی ۲۰۲۲ ماینرها در وضعیت خوبی نبودند. با وجود عدم افزایش قیمت بیت کوین و نوسان آن، به علت ورود مداوم استخراج‌کنندگان جدید هش ریت، شبکه دائماً در حال افزایش و ثبت سقف‌های تاریخی جدید بود.

این موضوع با بالا بردن سختی شبکه، سود رمز ارزها را تحت تأثیر قرار داده است، به این صورت که تعداد بسیار زیادی در حال خاموش کردن مزارع خود و ورشکستگی هستند. همچنین انتشار خبر ورشکستگی بزرگ‌ترین ماینر ارزهای دیجیتال در آبان ماه ۱۴۰۱، تأثیر منفی روی بازار سرمایه‌گذاری داشت. بنابراین با توجه به پیش‌بینی تحلیل‌گران این بازار در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش قابل توجه قیمت و رسیدن ثبت رکوردهای جدید نخواهیم بود.

سخن آخر

با توجه به تحلیل بازار سرمایه‌گذاری، امکان پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال دشوار بوده و کاربران  برای ورود به این صنعت و سرمایه‌گذاری در این بازار، نیاز به آموزش و یادگیری لازم را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر، آموزش در این حوزه و آگاهی از قیمت رمز ارزها می‌توانید با کارشناسان و متخصصین صرافی آنلاین اکسکوینو ارتباط برقرار نمایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا