اینترنت

راهنمای کامل خرید هاست وردپرس از برتینا

گام نخست برای راه‌اندازی وب‌سایت کسب‌وکار خود، انتخاب نام دامنه مناسب با کسب‌وکار شما است. بعد از ثبت دامنه، خرید هاست یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای وب‌سایت است. بدون وجود هاست، وب‌سایت شما قابل نمایش برای کاربران نیست و شما نمی‌توانید محتوای مورد نظر خود را در وب‌سایت، انتشار دهید. برای انتخاب و خرید هاست متناسب با نیاز شما، لازم است ابتدا با انواع سرویس‌های میزبانی وب آشنا شوید تا بتوانید بهترین هاست متناسب با نیاز وب‌سایت خود را خریداری نمایید.

در این مقاله انواع هاست، مزایای هاست وردپرس و راهنمای کامل خرید هاست وردپرس از برتینا را بررسی می‌کنیم.

دامنه چیست؟

دامنه، به آدرسی که کاربران در کادر بالای مرورگر خود تایپ می‌کنند تا وارد وب‌سایت مورد نظر خود شوند، می‌گویند. IP وب‌سایت‌ها به صورت عددی است اما با استفاده از DNS کاربران، می‌توانند نام‌های انتخابی خود را برای دامنه قرار دهند تا کاربران با وارد کردن نام دامنه، به وب‌سایت آن‌ها هدایت شوند.

هاست چیست؟

هاست نوعی از میزبانی وب است که وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مبتنی بر وب را ذخیره و مدیریت می‌کند. در هاست سخت افزار، نرم افزار، ذخیره‌سازی و قابلیت‌های شبکه‌ای برای میزبانی وب‌سایت‌ها فراهم می‌شود. بدون خرید هاست، وب‌سایت شما قابل نمایش در اینترنت نیست و شما نمی‌توانید محتوای مورد نظر خود را انتشار دهید.

شما برای نگهداری از فایل‌های موجود وب‌سایت که شامل محتوا و تصاویر است، نیاز به فضای ذخیره‌سازی دارید که این فضا به نام هارد دیسک شناخته می‌شود. سرور دارای رم، هارد، پردازشگر و دیگر قطعات است که قابلیت ذخیره‌سازی فایل‌های زیادی را دارد. هر سرور تقسیم‌بندی می‌شود که به قسمت‌ها هاست گفته می‌شود.

انواع هاست

سرویس میزبانی وب، برای نمایش و عملکرد وب‌سایت شما، بسیار ضروری است. مهم‌ترین انواع هاست را در ادامه توضیح می‌دهیم:

  •  سرور اختصاصی

سرور اختصاصی (Dedicated Hosting) از وب‌سایت‌ها به صورت خصوصی پشتیبانی می‌کند. در سرور اختصاصی، منابع به یک سرویس تعلق دارد و بهترین سرعت را به کاربران ارائه می‌دهد. با سرور اختصاصی شما می‌توانید به صورت کامل به منابع دسترسی داشته باشید و با پیکربندی سرور، هر سیستم‌عامل و نرم‌افزار مورد نظر خود را نصب کنید. هاست اختصاصی برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک سنگین و با حجم زیاد بسیار مناسب است.

  • سرور مجازی 

در سرور مجازی یا VPS، سرور فیزیکی با استفاده از تکنولوژی مجازی‌ساز به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود و در اختیار وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرد. در VPS منابع مشخصی به وب‌سایت شما اختصاص داده می‌شود و شما می‌توانید در صورت نیاز به منابع بیش‌تر، منابع وب‌سایت را ارتقا دهید.

  • هاست وردپرس 

از میزبانی وردپرس برای وب‌سایت‌هایی با سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می‌شود. هاست وردپرس دارای افزونه‌هایی است که باعث بهبود عملکرد و سرعت وب‌سایت می‌شود. این نوع سرویس میزبانی، به بارگذاری سریع و کاهش احتمال خرابی وب‌سایت کمک می‌کند.

هاست وردپرس دارای امکاناتی مانند تم‌های از پیش نصب شده، افزونه‌های بهینه‌سازی و بروزرسانی اتوماتیک است. هاست وردپرس، با استفاده از کنترل‌پنل سی‌پنل (Cpanel) به کاربران ارائه می‌شود.

  • میزبانی ابری

در هاست ابری، هنگام استفاده کاربران چند سرور مشغول به کار هستند. میزبانی ابری عملکرد و امنیت بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. در صورت افزایش حجم ترافیک یا بروز مشکل در یکی از سرورها، سرور بعدی شروع به کار می‌کند و کمبودهای به وجود آمده را جبران می‌کند. هاست ابری برای مجموعه‌های بزرگ با چند وب‌سایت مانند فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی، بسیار مناسب است.

مزایای خرید هاست وردپرس از برتینا

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • آپتایم ۹۹.۹٪
  • نصب خودکار وردپرس
  • بروزرسانی اتوماتیک
  • ضمانت بازگشت وجه تا ۷ روز
  • استفاده از کنترل‌پنل Cpanel
  • بکاپ اتوماتیک و دستی

نکات مهم برای خرید هاست وردپرس

اگر وب‌سایت شما، پیشرفت کند، ممکن است به منابع، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند بیش‌تر نیاز داشته باشد که در این صورت، لازم است شما هاست وردپرس خود را ارتقا دهید. برای خرید میزبانی وب وردپرس مناسب با نیاز خود، لازم است به چند نکته توجه کنید:

  •  فضای ذخیره‌سازی

فضای ذخیره‌سازی، فضایی است که سرور برای بارگذاری فایل‌ها و محتوای وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. ممکن است فضای ذخیره‌سازی شما برای آپلود فایل‌ها، کامل شود و شما نیاز به فضای بیش‌تر داشته باشید، به همین دلیل توجه به فضای هاست بسیار مهم است.

  • پهنای باند 

یکی از مهم‌ترین موارد هنگام خرید میزبانی وب، توجه به پهنای باند است. پهنای باند به استفاده از حجم مشخصی ترافیک در بازه زمانی مشخص گفته می‌شود. اگر شما از ترافیک مشخص خود استفاده کنید و پهنای باند شما به اتمام برسد، وب‌سایت شما غیرفعال می‌شود. راه‌حل مشکل اتمام پهنای باند، استفاده از پهنای باند دیگری است.

  • پشتیبانی 

شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های هاستینگ لازم است، پاسخ‌دهی و پشتیبانی خوبی داشته باشند. یک سیستم ارائه دهنده هاست باید پشتیبانی و پاسخ دهی خوبی داشته باشد. شما ممکن است، هنگام استفاده از سرویس خود دچار مشکل شوید و به همین دلیل، نیازمند پشتیبانی و حل مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید. اگر ارائه‌دهنده، پشتیبانی خوبی نداشته باشد، امکان بروز خسارت‌های بزرگ وجود دارد.

  • امنیت

تامین امنیت سرور و حفظ اطلاعات کاربران، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. شرکت ارائه‌دهنده لازم است، بالاترین سطح امنیت، فایروال‌های بروز شده و قدرتمند را روی سرور به کاربران ارائه دهند تا اطلاعات مشتریان از خطر هک و حملات سایبری، محفوظ بماند.

راهنمای کامل خرید هاست وردپرس از برتینا

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاست بسیاری وجود دارند اما همه آن‌ها معتبر نیستند و خدمات مناسبی را ارائه نمی‌دهند. برای خرید هاست لازم است، ابتدا با انواع شرکت‌های ارائه‌دهنده هاستینگ و خدمات قابل ارائه آن‌ها، آشنا شوید و سپس با توجه به نیاز خود، یکی از شرکت‌ها را انتخاب کنید. یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، برتینا است که دارای دیتاسنتر اختصاصی در مجموعه و خدمات‌رسانی با بهترین کیفیت و امنیت به کاربران است.

در ادامه نحوه خرید هاست وردپرس از برتینا را به صورت گام به گام توضیح می‌دهیم:

گام اول:

برای خرید هاست وردپرس برتینا، ابتدا لازم است به وب‌سایت برتینا مراجعه کنید و از مگامنوی بالای صفحه، در بخش هاست، شما می‌توانید انواع سرویس‌های هاست را مشاهده کنید. هاست وردپرس را انتخاب نمایید و یا به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://www.bertina.ir/host/wordpress

گام دوم:

در صفحه هاست وردپرس، با مشاهده انواع پلن‌های متفاوت سرویس هاست وردپرس، سرویس متناسب با نیاز خود را انتخاب و روی گزینه ثبت سفارش کلیک کنید.

گام سوم:

با ورود به صفحه جدید، دامنه‌ای  که قصد خرید هاست وردپرس برای آن را دارید وارد می‌کنید و سپس روی گزینه بررسی کلیک کنید.

گام چهارم:

پس از بررسی دامنه با کلیک روی ادامه، شما به صفحه پرداخت نهایی هدایت می‌شوید. بعد از پرداخت نهایی، سرویس هاست وردپرس شما فعال شده و قابل استفاده است.

جمع‌بندی

وب‌سایت‌ها برای مشاهده توسط کاربران، نیازمند هاست هستند و هاست وردپرس یکی از محبوب‌ترین انواع هاست در بین کاربران است. در این مقاله، نکات مهم در هنگام انتخاب هاست وردپرس و راهنمای کامل خرید هاست وردپرس از برتینا بررسی کردیم تا بتوانید به راحتی سرویس متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید برای خرید هاست وردپرس و مشاهده انواع سرویس‌های آن به برتینا مراجعه کنید و با راهنمایی گام به گام، خرید خود را به آسانی انجام دهید. همچنین، می‌توایند با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا