شبکه‌های اجتماعی

موج جدید تعدیل نیرو در توییتر آغاز شد

ایلان ماسک که طی روزها و هفته‌های اخیر به یکی از پرحاشیه‌ترین مردان دنیای فناوری تبدیل شده، در تازه‌ترین اقدام خود، گروه دیگری از کارمندان توییتر را اخراج کرد. 

بر اساس گزارش وب‌سایت The Information، توییتر اخیرا با بخشی از کارکنان بخش زیرساخت این شبکه اجتماعی خداحافظی کرد. اگرچه هنوز عدد دقیقی از میزان اخراجی‌ها اعلام نشده اما برخی از مهندسان توییتر اعلام کردند در نامه‌ای از طریق ایمیل، به آنها گفته شده توییتر دیگر نیازی به همکاری آنها ندارد. 

این تصمیم در حالی اتخاذ و اجرا شد که ایلان ماسک اخیرا نلسون آبرامسون، رئیس بخش زیرساخت توییتر را به مانند دیگر مدیران ارشد این شبکه اجتماعی، از سمتش برکنار کرد. توییتر هنوز هیچ واکنشی را در قبال انتشار این گزارش نشان نداده است و از آنجایی که تیم ارتباطات و روابط عمومی‌این شرکت نیز مدت‌ها قبل، منحل شده بود، پیگیری ماجرا و مسائل مرتبط با آن، کار سختی است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تعداد کارکنان توییتر پس از تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک تا 75 درصد کاهش یافته است. در زمان پاراگ آگراوال، مدیرعامل سابق این شرکت، چیزی حدود 7500 نفر در توییتر مشغول به کار بودند که تا هفته پیش، آمارها از شاغل بودن تنها 2000 نفر در این شرکت حکایت دارند. 

ایلان ماسک در ماه نوامبر گفته بود که کارمندان باقی‌مانده توییتر دیگر اخراج نخواهند شد. این اظهارنظر پس از استعفای حداقل 1200 کارمند این شرکت در پی اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه مطرح شد. 

حال افراد باقی‌مانده باید مدیریت و پیشبرد امور این شبکه اجتماعی را انجام دهند. کاری که سخت خواهد بود و بر اعتماد سرمایه‌گذاران و همچنین کاربران نسبت به آینده این پلتفرم تاثیرگذار خواهد بود. طبق آخرین اطلاعات، ایلان ماسک از شین آستین، از مهندسان تسلا خواسته که مدیریت بخش زیرساخت توییتر را پس از کناره‌گیری آبرامسون برعهده گیرد.

این اخراج‌ها همچنین از وضعیت مالی نابسامانی خبر می‌دهند که پس از تصاحب این پرنده آبی توسط ایلان ماسک تشدید شده است. چند روز قبل، ایلان ماسک و تعدادی از مدیران این شرکت در خصوص عواقب عدم پرداخت حق بیمه به هزاران نفری که در هفته‌های اخیر از شرکت اخراج شدند، گفت‌وگو کردند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا