شبکه‌های اجتماعی

واکنش جک دورسی به ماجرای پرونده‌های توییتر

افشاگری‌های بری وایس از پشت پرده عملکرد مدیران توییتر به موضوع داغ این روزهای دنیای فناوری تبدیل شده و واکنش بسیاری از شخصیت‌ها از جمله جک دورسی، مدیرعامل سابق این شبکه اجتماعی را به دنبال داشته است. 

دورسی در واکنش به این افشاگری که در قالب اسنادی تحت عنوان «پرونده‌های توییتر» منتشر شد، از شیوه انتشار این فایل‌ها انتقاد و مورد هجمه قرار دادن مدیران توییتر را محکوم کرد. 

وی در این رابطه نوشت: من کماکان بر این باورم که هیچ نیت بد و یا برنامه پنهانی وجود داشته و همه (مدیران) طبق بهترین اطلاعاتی که در اختیار داشتند، عمل کردند. وی افزود: درباره این فایل‌ها، باید بگویم ای کاش این اسناد به سبک ویکی‌لیکس منتشر می‌شد. هیچ چیز پنهان وجود ندارد و فقط چیزهای زیادی وجود دارد که باید از آنها درس گرفت.

این توضیحات، اولین واکنش مدیرعامل توییتر به ماجرای پرونده‌های توییتر است. در این افشاگری، جزییاتی درباره برخی از تصمیمات جنجالی همانند مسدود کردن اکانت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و همچنین گزارش نیویورک پست درباره لپ‌تاپ‌هانتر بایدن افشا می‌شود. 

با این حال، این اسناد تنها در اختیار افراد معدودی قرار گرفته و هنوز به صورت عمومی‌منتشر نشده و یا در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. جک دورسی همچنین در متن انتقادی خود، به آزار و اذیت مدیران سابق توییتر پرداخت.

وی در این رابطه نوشت: حملاتی که علیه همکاران سابق من صورت می‌گیرد، می‌تواند خطرناک باشد و این مسائل، مشکلی را حل نمی‌کند. اگر می‌خواهید کسی را سرزنش کنید، من آن شخص هستم. سی‌ان‌ان اخیرا گزارش داد که یول راث، رئیس سابق Trust & Safetyتوییتر در پی افزایش تهدیدهای خشونت‌آمیز از خانه خود فرار کرده است. 

جالب اینجاست که جک دورسی در این پیام، هیچ نامی‌از ایلان ماسک نبرد. دورسی پیشتر گفته بود که ایلان ماسک، راه‌حل منحصر به فردی برای توییتر است که من به آن اعتماد دارم. هرچند مشخص نیست که آیا دورسی همچنین روی این عقیده مانده یا خیر. 

همانند دیگر اظهارنظرهای اخیر توییتر، او ایده‌هایی را نیز در خصوص نحوه عملکرد مدیریت محتوا در توییتر مطرح کرد. یکی از مواردی که دورسی به آن اشاره کرد، الگوریتمی‌هایی هستند که باید در راستای یک سیستم متمرکز کار کنند. 

او همچنین ابراز امیدواری کرد که یک پروتکل باز شکل گیرد تا شبکه‌های اجتماعی به عنصری بومی‌از اینترنت تبدیل شود. علاوه بر این، دورسی از تمایل خود برای اختصاص سالانه یک میلیارد دلار به اپلیکیشن سیگنال خبر دارد که در زمینه تحقق این پروتکل کار می‌کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا