شبکه‌های اجتماعی

شورای اعتماد و امنیت توییتر منحل شد

توییتر در تازه‌ترین اقدام، از انحلال شورای اعتماد و امنیت (Trust and Safety Council) این پلتفرم خبر داد.  

تصمیمی‌که در قالب یک ایمیل و تنها چند ساعت پیش از آغاز جلسه این شورا در اپلیکیشن زوم، به اعضای آن اطلاع‌رسانی شد. بر اساس گزارش واشنگتن پست، این شورا قرار بود در زمینه تغییرات و تحولات اخیرا توییتر تحت رهبری ایلان ماسک، باهم بحث و گفت‌وگو کنند که در ایمیل ارسالی به اعضای این شورا، به آنها گفته شد که دیگر نیازی به کمک آنها نیست.

گفته می‌شود در این ایمیل، به اعضای شورای اعتماد و امنیت توییتر اعلام شد که این شرکت در حال ارزیابی مجدد بهترین راهکار برای ارائه دیدگاه‌های خارجی است و این شورا دیگر بهترین گزینه برای این کار نیست.  

توییتر در حالی این شورا را منحل کرد که همین چند روز پیش بود که سه عضو شورای اعتماد و امنیت، به صورت داوطلبانه از سمت‌های خود استعفا کردند. آنها در نامه خود اعلام کردند که علی‌رغم ادعاهای ایلان ماسک، آسودگی خاطر کاربران توییتر در حال کاهش است و نباید به این مدیر (ایلان ماسک) اجازه داده شود تا حد و مرز امنیت دیجیتال را تعریف کند.  

ماسک نیز در واکنش به خبر استعفای اعضای این شورا نوشت: این که آنها، طی سال‌ها هیچ اقدامی‌را علیه استثمار کودکان انجام ندادند، یک جنایت است. پس از این توییت، برخی از اعضای باقی‌مانده این شورا در نامه‌ای به توییتر، از ین شرکت خواستند تا از ارائه اطلاعات نادرست درباره نقش شورا دست بردارد چرا که حمله به مدیران سابق و فعلی، چیزی جز بدتر کردن شرایط را به دنبال ندارد.

اعضای شورا اعتماد و امنیت، قدرتی برای تصمیم‌گیری یا بررسی اکانت‌های مسدودشده ندارند و در واقع، گروهی از مشاورانی خارج از شرکت توییتر هستند که به صورت داوطلبانه، به توییتر برای مقابله با سوءرفتارها و مبارزه با گسترس نفرت و آزار و اذیت کمک می‌کنند.  

توییتر هنگامی‌که این شورا را در سال ۲۰۱۶ تشکیل داد، اعلام کرد که هدف گروه این است که این پلتفرم را به مکانی امن و کمتر خطرناک تبدیل کنند تا هر کسی در هر نقطه‌ی بتواند با خیال راحت و اطمینان خاطر، دیدگاه‌های خود را بیان کند.

جودی گینزبرگ، رئیس کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران درباره انحلال این شورا اعلام کرد: مکانیسم‌هایی همانند شورای اعتماد و امنیت، به پلتفرم‌هایی همانند توییتر کمک می‌کنند تا چگونه با آسیب‌ها مقابله کنند و علیه اقداماتی که روزنامه‌نگاران را هدف می‌گیرند، تصمیم‌گیری کنند.  

به گفته گینزبرگ، تصمیم امروز توییتر برای انحلال شورای اعتماد و امنیت، نگرانی شدیدی را به وجود آورده؛ به ویژه آنکه با اظهارات خصمانه از سوی ایلان ماسک، مالک توییتر، درباره روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها همراه است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    لیتوانی: شیائومی می‌تواند از راه دور محتوای گوشی‌های خود را سانسور کند

    سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با ساعت هوشمند هایلو RS3 LS04 شیائومی – Xiaomi Haylou RS3 LS04

    شیائومی Mi 11 پرو احتمالا نمایشگر روی برآمدگی دوربین پنل پشتی خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا