ارز دیجیتال

روش کار با ماشین حساب ارز دیجیتال برای محاسبه قیمت اتریوم

بررسی، مقایسه و تبدیل قیمت‌ها در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند تا بهترین معامله را شناسایی و انجام دهید. بسیاری از صرافی‌ها ابزاری را در قالب مبدل ارز دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تا علاوه بر اطلاع از قیمت‌های لحظه‌ای بازار، بتوانند در سریع‌ترین زمان و همگام با بازار جهانی، قیمت دو ارز دیجیتال با یکدیگر یا با ارز فیات را مقایسه و تبدیل کنند. در این مقاله به بررسی تاریخچه و علت به وجود آمدن اتریوم می‌پردازیم و بعد از آن یک ابزار کاربردی برای محاسبه سود و زیان به ریال یا تومان که «ماشین حساب ارز دیجیتال» نامیده می‌شود را معرفی می‌کنیم.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک سیستم بلاک‌چین غیرمتمرکز منبع باز است که ارز دیجیتال آن اتر است. این پروژه به عنوان یک پلتفرم برای بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر و همچنین برای اجرای قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز عمل می‌کند.

تاریخچه و بنیانگذاران اتریوم

اتریوم اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط ویتالیک بوترین عرضه شد. بوترین و دیگر بنیانگذاران، بودجه پروژه را در یک فروش عمومی آنلاین در تابستان ۲۰۱۴ تضمین کردند. این تیم موفق شد با فروش بیش از ۶۰ میلیون اتر در عرضه اولیه به قیمت ۰.۳۱۱ دلار چیزی بالغ بر ۱۸.۳ میلیون دلار بیت کوین به دست آورد. با در نظر گرفتن قیمت اتریوم در حال حاضر، بازده سرمایه گذاری (ROI) با نرخ سالانه بیش از ۲۷۰ درصد می‌شود که اساساً از تابستان ۲۰۱۴ هر سال سرمایه گذاری شما تقریباً چهار برابر می‌شد.

بنیاد اتریوم در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۵، بلاک‌چین را به طور رسمی تحت نمونه اولیه با نام رمز «Frontier» راه‌اندازی کرد. اتریوم از آن زمان، چندین به روزرسانی شبکه داشته است از جمله: در ۲۸ فوریه ۲۰۱۹، «آپدیت استانبول»، در ۸ دسامبر ۲۰۱۹، «Muir Glacier»، در ۲ ژانویه ۲۰۲۰ «آپدیت برلین» و در ۱۴ آوریل ۲۰۲۱، و اخیراً در ۵ آگوست ۲۰۲۱، هارد فورک «لندن».

هدف اتریوم

هدف ادعایی خود اتریوم تبدیل شدن به یک پلتفرم جهانی برای برنامه‌های غیرمتمرکز است که به کاربران از سراسر جهان اجازه می‌دهد نرم‌افزارهایی را بنویسند و اجرا کنند که در برابر سانسور، خرابی و تقلب مقاوم است.

چرا اتریوم منحصر به فرد است؟

اتریوم در مفهوم پلتفرم قرارداد هوشمند بلاک‌چین پیشگام بوده است. قراردادهای هوشمند برنامه‌های رایانه‌ای هستند که به طور خودکار اقدامات لازم برای انجام توافق بین چندین طرف را در اینترنت انجام می‌دهند. آنها برای کاهش نیاز به واسطه‌های قابل اعتماد بین پیمانکاران طراحی شده‌اند، در نتیجه هزینه‌های مبادله را کاهش می‌دهند و درعین حال قابلیت اطمینان معاملات را نیز افزایش می‌دهند.

نوآوری اصلی اتریوم طراحی پلتفرمی بود که به آن اجازه می‌داد قراردادهای هوشمند را با استفاده از بلاک‌چین اجرا کند، که مزایای موجود فناوری قراردادهای هوشمند را بیشتر تقویت می‌کند. به گفته گوین وود، یکی از بنیانگذاران، بلاک چین اتریوم به عنوان نوعی «یک رایانه برای کل سیاره» طراحی شده است که از نظر تئوری قادر است با اجرای آن بر روی یک شبکه جهانی توزیع شده، هر برنامه‌ای را قوی‌تر و مقاوم در برابر سانسور اجرا کند.

از آنجایی که علاقه‌مندان زیادی در ایران برای سرمایه‌گذاری در بازار اتریوم جذب می‌شوند؛ بهتر است راهی مناسب برای تبدیل قیمت اتریوم به تومان که ساده و سریع باشد پیدا کرد؛ راهکار در استفاده از ماشین حساب یا مبدل ارز دیجیتال است. در ادامه مقاله در مورد این ابزار کاربردی در بازار ارز دیجیتال که تبدیل ارزهای دیجیتال را به یکدیگر راحت‌تر کرده است صحبت می‌کنیم.

ماشین حساب ارز دیجیتال

ماشین حساب ارز دیجیتال ابزاری است تا به وسیله آن به مقایسه و تبدیل ارزش بازار توکن یا کوین مورد نظر شما با ارزش بازار یک کوین دیگر یا ارزهای فیات بپردازیم. این ابزار کاربردی، با محاسبه و وارد کردن قیمت لحظه‌ای هر دو ارز به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید ارزش بازار ارز دیجیتال مورد نظر شما در بازار یک رمزارز دیگر چقدر است. این ابزار تبدیل ارزهای دیجیتال از نظر قیمت، به شما برای انتخاب بازار مناسب و سرمایه گذاری در آن کمک بزرگی می‌کند. مزیت اصلی این ابزار اطلاع رسانی بدون درنگ قیمت‌های جهانی ارزهای فیات و تبدیل ارزهای دیجیتال و مقایسه آنها با یکدیگر است.

ماشین حساب ارز دیجیتال والکس
ماشین حساب ارز دیجیتال والکس

محاسبه قیمت اتریوم با مبدل ارز دیجیتال

در کشور ما کاربران بیشتر از ماشین حساب ارز دیجیتال برای تبدیل قیمت ارزهای دیجیتال به تومان یا دلار استفاده می‌کنند. این مقایسه و تبدیل قیمت‌ها، به خرید و فروش و انتخاب معامله مناسب شما کمک می‌کند. ماشین حساب ارز دیجیتال، همچنین امکان تخمین قیمت رمزارز مورد نظر شما را بر پایه ارز فیات دلخواه شما فراهم می‌کند. صرافی واکس نیز ماشین حساب خود را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند مقایسه قیمت دو رمزارز مختلف یا یک ارز دیجیتال با ارز فیات را در سریع‌ترین زمان مشاهده کنند. برای محاسبه قیمت ریالی اتریوم باید قیمت اتریوم (به تتر) را ضربدر قیمت روز تتر کنیم تا قیمت لحظه‌ایی اتریوم را داشته باشیم.

ماشین حساب ارز دیجیتال والکس

همانطور که مطرح شد ماشین حساب ارز دیجیتال ابزاری برای تبدیل قیمت ارزهای دیجیتال به تومان یا دلار است که می‌تواند به شما در خرید ارز دیجیتال کمک کند. ماشین حساب ارز دیجیتال دو کار برای شما انجام می‌دهد:

  • امکان تخمین قیمت رمز ارز مورد نظر بر پایه ارز فیات دلخواه
  • امکان مقایسه قیمت دو ارز مختلف

صرافی ارز دیجیتال والکس با ارائه یک ماشین حساب ارز دیجیتال، امکان محاسبه سود، تخمین ارزش دارایی و تبدیل ارزها به یکدیگر را برای کاربرانش فراهم کرده است. برای استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال والکس کافی است مقدار دارای خود را بدانید، ارز فیات خود را انتخاب کنید و با یک کلیک تخمین مربوطه را مشاهده کنید.

شما از طریق این مبدل ارز دیجیتال هر کدام از اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تبدیل دارای ریالی به ارزهای دیجیتال
  • تبدیل دارای دلاری به ارزهای دیجیتال
  • تبدیل ارزهای دیجیتال به تومان (دارایی ریالی)
  • تبدیل ارزهای دیجیتال به دلار
  • تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

جمع بندی

بلاک‌چین اتریوم و رمز ارز بومی آن، اتر از بزرگترین و بهترین بسترها برای برنامه‌های غیر متمرکز و سایر پروژه‌های بلاک‌چین است. سرمایه گذاری روی آن نیازمند شناخت اتریوم و رصد لحظه‌ای قیمت اتریوم و استفاده از ابزارهای پرکاربردی است که مسیر را برای ما دلپذیرتر و راحت‌تر کنند. «ماشین حساب ارز دیجیتال» می‌تواند محاسبه سود و زیان و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را به سریع‌ترین روش ممکن انجام دهند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا