شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک: اگر چاره‌ای نداشته باشم، یک گوشی هوشمند جدید می‌سازم

خط و نشان مدیرعامل توییتر برای کمپانی اپل.

اگرچه اوضاع این روزهای توییتر تعریف چندانی ندارد و این شرکت، روزهای پرتلاطمی‌را پشت سر می‌گذارد، اما شاید اوضاع برای این پرنده آبی، از این هم بدتر شود.  

یکی از سناریوهای محتمل که می‌تواند کابوس مدیران توییتر باشد، تصمیم اپل و گوگل برای حذف توییتر از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود است. تصمیمی‌که به دلیل حذف برخی از سیاست‌های تعدیل محتوا در این شبکه اجتماعی دور از ذهن نیست.  

اگر این اتفاق بیتفد، ایلان ماسک احتمالا راه‌حل خود را برای حل این معضل ارایه خواهد داد و آن چیزی نیست جز تولید یک گوشی هوشمند کاملا جدید و اختصاصی.  

مالک جدید توییتر طی هفته‌های اخیر، به مرد شاره یک دنیای فناوری تبدیل شد و بخش زیادی از اخبار و شایعات این حوزه را به خود اختصاص اد. وی در بحبوحه اخراج نیمی‌از کارکنان این شرکت و خانه‌تکانی اساسی در رابطه با حساب‌های تاییدشده، اخیرا برخی از اکانت‌های مسدودشده متعلق به چهره‌هایی همچون دونالد ترامپ، کانیه وست و جردن پترسون را به این شبکه اجتماعی برگرداند و این قول را داد که طی روزهای پیش رو، به تعداد این اکانت‌ها اضافه خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد که این تغییرات به مذاق برخی از تبلیغات‌کنندگان در این پلتفرم خوش نیامده و تعدادی از آنها، تبلیغ در توییتر را به حالت تعلیق درآورده‌اند. این نگرانی نیز اکنون به وجود آمده که در صورت کم شدن سخت‌گیری‌ها نسبت به انتشار محتوا در این شبکه اجتماعی، ممکن است این برنامه از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور حذف شوند.  

در همین رابطه، لیز ویلر که در زمینه تولید پادکست فعالیت دارد، این سوال را پرسیده که اگر آیا ایلان ماسک با تولید گوشی هوشمند خود از این سناریویی احتمالی فاجعه‌بار عبور خواد کرد؟ برای مردی که به موشک‌های خود را به مریخ می‌فرستد، ساخت یک گوشی هوشمند ساده خواهد بود، مگر نه؟

ویلر همچنین با ایجاد یک نظرسنجی از کاربران پرسید که آیا این گوشی را می‌خرند؟   پاسخ ۵۱ درصد از ۱۳۰ هزار و ۱۶۱ پاسخ‌دهنده، «بله» بود. وی در ادامه نوشت نیمی‌از کشور با خوشحالی، گوشی‌های آیفون و اندروید متعصب و جاسوس را کنار خواهند گذاشت.

نکته جالب آنکه ایلان ماسک شخصا به این توییت لیز ویچر واکنش نشان داد و نوشت: مطمئنا امیدوارم کار به اینجا نرسد. اما بله، اگر چاره‌ای نباشد یک تلفن جایگزین خواهم ساخت.

حال سوالی که بر ذهن نقش می‌بندد این است که آیا واقعا، شرکت‌های گوگل و اپل می‌توانند توییتر را از فروشگاه‌های خود حذف کنند؟ قطعا چنین اقدامی‌محتمل است؛ به ویژه در مورد اپل که دستورالعمل‌ها و سیاست‌هایی سخت‌گیرانه‌ای را در قبال برنامه‌های انتشاردهنده محتواهای ناراحت‌کننده یا توهین‌آمیز دارد.

گفتنی است اخیرا فیل شیلر، از مدیران ارشد اپل، پس از آنکه ایلان ماسک از این شرکت به دلیل دریافت کارمزد و مالیات ۳۰ درصدی انتقاد کرده بود، حساب خود را در این شبکه اجتماعی حذف کرد. با این حال، ثروتمندترین فرد جهان، منابع کافی برای ساخت یک گوشی هوشمند را دارد اما ساخت تلفنی که بتواند جذابیت‌های خاص به خود را داشته باشد و جای دستگاه‌های اندروید و اپل را بگیرد، کار ساده‌ای نخواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا