گوگل

نحوه سئو سایت فروشگاهی

نحوه سئو سایت فروشگاهی

امروزه فضای مجازی توانسته درب جدیدی به سمت بازار فروش در سطوح جهانی باز کند. سال‌ها پیش را به خاطر بیاورید؛ حتی معروف‌ترین و حرفه‌ای‌ترین برندهای جهان نیز به مکان‌های جغرافیایی خاصی محدود می‌شدند؛ به همین خاطر، شاید تعداد افراد آشنا با این برندها در مقایسه با جمعیت جهان، ناچیز بود. اما این روزها به راحتی امکان خرید از سایت‌های معتبر جهانی نیز فراهم شده و پیشرفت تکنولوژی بر معرفی برندها به مردم دنیا نقش بسزایی داشته است. حال فکر می‌کنید یک کسب و کار نوپا چگونه می‌تواند برند خود را بیشتر به دیگران معرفی کند؟ آیا به صرف داشتن یک سایت، می‌توان در زمینه فروش موفق بود؟ در این مقاله قصد داریم شما را با رمز و راز موفقیت یک سایت فروشگاهی آشنا کنیم. برای یادگیری نحوه سئو سایت فروشگاهی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مروری بر سئو سایت

سئو به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست و جو است. با کمی تفکر از روی همین عبارت ساده در می‌یابید که سئو باید اشاره به فعالیت‌هایی داشته باشد که در نهایت، منجر به شناخته شدن توسط موتورهای جست‌وجو می‌شوند. در واقع هر سایت برای آن که نتیجه بهتری را در جست‌وجوی گوگل به دست آورد، از یک سری تکنیک‌ها استفاده می‌کند و در صورت به‌کارگیری درست است تکنیک‌ها، در نهایت می‌تواند جزو سایت‌های اول لیست در نتایج گوگل باشد. حال خودتان قضاوت کنید؛ رتبه اول لیست جست‌وجو بازدید بیشتری خواهد داشت یا سایتی که در صفحه پنجم قرار دارد؟ بدیهی است که هرچه رنکینگ سایت در نتایج بالاتر باشد، مراجعه به سایت و نهایتاً استفاده از خدمات و یا خرید محصول از سایت بیشتر خواهد شد.

مروری بر سئو سایت
مروری بر سئو سایت

باید بدانید که سئو می‌تواند به صورت سئوی محتوا یا سئوی تکنیکال باشد. در سئو محتوا باید به کلمات به کار رفته در متون سایت توجه شود. هرقدر مطالب شما به خواسته کاربران نزدیک‌تر باشند، بازدید بیشتری از سایت به عمل خواهد آمد. از طرفی بخش قابل توجهی از سئوی سایت به لینک‌های خارجی مرتبط است. لینک‌دهی از سایت‌های دیگر به منزله تبلیغ بوده و باعث جذب بیشتر مخاطبان می‌شود. حال اگر بخواهید بر بخش تکنیکال سئو سایت فروشگاهی یا هر سایت دیگر تمرکز کنید، باید به فکر یک کدنویسی و تعیین ساختاری استاندارد برای سایت باشید. نکته مهم دیگری که در سئو سایت مهم است، رضایت کاربران از سایت شماست. قرار نیست به هر نحو کاربر را به سمت سایت بکشانیم ولی نیازهای او را در این جست‌وجو برآورده نکنیم. طبیعتاً در چنین شرایطی او هرگز برای بار دوم به سایت شما مراجعه نخواهد کرد. در ادامه با نحوه سئو سایت فروشگاهی بیشتر آشنا خواهید شد.

چگونه یک سایت فروشگاهی را سئو کنیم؟

برای سئو سایت فروشگاهی اقدامات متعددی نیاز است که باید از همه آن‌ها آگاه بوده و تا حد امکان در اجرایی کردن آن‌ها بکوشید. در ادامه مختصر توضیحی درباره نحوه سئو سایت فروشگاهی خواهیم داشت:

  • نخستین گام، انتخاب عنوان مناسب:

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن اهمیت دهید، عنوان محصولات است. تیتر محصول به عنوان نخستین چیزی که خریدار با آن مواجه می‌شود، می‌تواند نقش بسیار پررنگی بر تصمیم او برای ورود به سایت داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید تا حد امکان از عناوین خریدارپسند استفاده کنید. برای مثال اغلب افراد به کلمات «ارزان»،«رایگان» و مواردی از این دست علاقمندند. طبیعی است که مشتریان در خرید اینترنتی نیز به دنبال تخفیف‌ها و قیمت‌های مناسب‌اند. استفاده از این کلمات اعجاب‌انگیز را فراموش نکنید‌.

  • بررسی تخصصی محصول:

تا زمانی که اطلاعات کامل و جزء به جزء را به مشتریان خود ارائه نکنید، نباید انتظار خرید از آن‌ها داشته باشید. زمانی می‌توانید خیال مشتری را از بابت محصولات خود آسوده کنید که با توضیحات اختصاصی کامل، جای هیچ شبهه‌ای باقی نگذاشته باشید. بنابراین به ارائه توضیحات مناسب توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • تقویت بخش نظرات سایت:

بخش نظرات سایت بیش از آن چه فکرش را می‌کنید بر سئو سایت فروشگاهی تأثیر می‌گذارد. اغلب افراد پیش از خرید، اول قسمت نظرات سایت را مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید می‌کنند. بنابراین در آموزش نحوه سئو سایت فروشگاهی، اهمیت بخش نظرات ضروری است. می‌توانید برای ثبت نظر و امتیازدهی به محصول، امتیاز تشویقی در نظر بگیرید تا مخاطب به این کار ترقیب شود.

  • به سئوی تکنیکال توجه ویژه داشته باشید:

با وجود این که قسمت قابل توجهی از سئو سایت را می‌توان با سئو محتوا پیش برد، اما این تمام ماجرا نیست. برای آن که یک سایت حرفه‌ای و موفق داشته باشید، باید ساختارها و اصول را در پیکره سایت نیز رعایت کنید. کدنویسی‌ها و لینک‌سازی‌ها نقش بسیار مؤثری بر جذب مخاطب سایت دارند.

در نهایت تمام این اقدامات به انضمام چندین و چند مورد دیگر که بیان آن‌ها در این فرصت نمی‌گنجد،

مطمئناً در آموزش نحوه سئو سایت فروشگاهی موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند. در ادامه منبعی برای مطالعه کامل نحوه سئو سایت فروشگاهی را به شما معرفی خواهیم کرد.

تیم حرفه‌ای سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی

اگر به دنبال تقویت وبسایت فروشگاهی خود هستید، بهتر است با یک تیم حرفه‌ای در این زمینه که فقط تخصص فروشگاهی دارد، همکاری داشته باشید تا پروژه خود را با موفقیت صد درصد به پایان برسانید. مجموعه «متا وبز»، متشکل از یک تیم حرفه‌ای و موفق است که در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت، برنامه‌نویسی، مشاوره سئو  ، خدمات سئو ، دیجیتال مارکتینگ، ثبت برند و خدمات cms فعالیت می‌کند. که تمامی لینک های آن موجود می باشد و می توانید بر روی آن کلیک نمائید و از این خدمات بهره مند شوید .

مجموعه متاوبز می‌تواند شما را در داشتن سایتی موفق یاری کرده و در موفقیت شما سهیم باشد. برای آشنایی بیشتر با خدمات گروه متاوبز می‌توانید سری به سایت آن‌ها زده و با کارشناسان این گروه در تماس باشید.

کلام آخر

در این مقاله به آموزش نحوه سئو سایت فروشگاهی به طور مختصر پرداخته و در نهایت شما را با گروه حرفه‌ای متاوبز به عنوان ارائه دهنده خدمات سئو سایت فروشگاهی و چندین و چند خدمت دیگر آشنا کردیم. در صورت تمایل به ارتقاء سایت خود، می‌توانید به سایت متاوبز مراجعه کرده و ضمن مطالعه مطالب کاربردی، از کارشناسان حرفه‌ای نیز کمک بگیرید.

منبع : متا وبز | www.metawebz. org

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. نحوه سئو سایت فروشگاهی :
    بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا بخش بررسی تخصصی دارند که وجود آنها حائز اهمیت می باشد .
    بسیاری از مشتریان، قبل از اینکه قصد خرید داشته باشند، در جستجوی نقد و بررسی محصولات هستند.
    دلیل موفقیت این فروشگاه ها وجود چنین مواردی از جمله اعتماد سازی می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا