اپل

اعتراض کارکنان در بزرگ‌‎‌ترین کارخانه تولید آیفون در جهان

بزرگ‌ترین کارخانه شرکت فاکسکان در شهر کنگژو که تولید آیفون‌های اپل را برعهده دارد، با اعتراضات کارکنان خود مواجه شده است.

بلوبمبرگ با انتشار گزارشی نوشت که این اعتراضات با درگیری‌های خشونت‌آمیزی همراه بوده و ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که صدها کارگر در حال راهپیمایی هستند. گفته می‌شود که این کارکنان، نسبت به حقوق و مزایا و همچنین عدم پرداخت دستمزدهای معوق خود اعتراض داشتند.

در یکی از کلیپ‌های منتشر شده، کارگران در حالی که با پلیس درگیر شده‌اند، فریاد می‌زنند «از حقوقمان دفاع کنید»، «از حقوق ما دفاع کنید». در ویدیویی دیگر، کارکنانی را نشان می‌دهد که یک مدیر این شرکت را در اتاق کنفرانس احاطه کرده‌اند.

یکی از کارگران در این ویدیوها می‌گوید: من واقعا از این مکان می‌ترسم، ممکن است همه ما به کووید مبتلا شده باشیم. فرد دیگری می‌گوید: شما ما را به کام مرگ می‌فرستید.

همچنین کلیپ‌های منتشرشده نشان می‌دهد که افرادی با لباس سفید به یکی از کارگران حمله می‌کنند و کارگران یک خودروی پلیس را احاطه کرده و آن را تکان می‌دهند. این معترضان می‌گویند که نسبت به وعده‌های غذایی ناکافی و همچنین عدم محافظت از آنها در برابر ابتلا به کووید، ناراضی‌اند.

با تدام شیوع کووید-۱۹، شرکت فاکسکان محدودیت‌ها و قرنطینه سختی را به اجرا گذاشت و کارگران مجبور بودند در همان محل کار خود بمانند و در آنجا و خارج از دنیای بیرون، زندگی کنند. یک نهاد مدافع حقوق کارگران گفته که اگر این اقدام فاکسکان به گسترش کووید به شهر جلوگیری می‌کند، اما این شرکت هیچ برنامه و اقدامی‌را برای کارگران کارخانه نداشته است.

فاکسکان در ماه گذشته و به دلیل نگرانی از شیوع بیشتر کووید-۱۹، تولید آیفون را در این کارخانه به شدت کاهش داد و اپل نیز مجبور شد تا اعلام کند تحویل مدل‌های آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ پرو مکس، به تعویق خواهد افتاد. کارخانه ژنگژو، بزرگ‌ترین کارخانه فاکسکان است که ۲۰۰ هزار کارگر در آن مشغول به کار هستند و ۷۰ درصد تولید آیفون‌های اپل از خط تولید این کارخانه بیرون می‌آیند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا