ارز دیجیتال

خروج مشکوک سرمایه از والت‌های صرافی FTX و بلوکه شدن تتر

یکی از محبوب‌ترین بازارها در دنیای کریپتوکارنسی بازار ارز دیجیتال تتر است. خرید تتر برای کاربران خاصیت‌ها و کاربردهای فراوانی دارد زیرا تتر نوعی استیبل کوین است و به همین دلیل قیمت تتر با تمام نوسانات بازار همیشه ثابت باقی می‌ماند. در چند هفته اخیر اخبار بسیار حاشیه‌برانگیزی پیرامون ارز دیجیتال تتر وجود داشته است که در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به آن‌ها بپردازیم. خبرهایی که در نتیجه آن سبب شده است یکی از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال خارج از کشور یعنی صرافی FTX اعلام ورشکستگی کند و ضرر و زیان بالایی متوجه آن شود. پشت پرده اتفاقاتی که افتاد چه بوده است و چرا تتر ۳۱ میلیون توکن USDT را بلوکه کرده است. این خبرهایی که پیرامون تتر اتفاق افتاده باعث شده‌اند که خرید USDT دچار تحول و تغییراتی شود و به همین سبب است که اگر شما از جمله دنبال‌کنندگان ارز دیجیتال هستید بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

پرده اول: ماجرای صرافی FTX

در ابتدای روز بیست و یکم آبان ماه چندین آدرس مرتبط با صرافی FTX بدون این‌که هشدار رسمی‌ای داده شود تخلیه شدند و میلیون‌ها دلار سرمایه کاربران به آدرس‌های جدیدی انتقال پیدا کردند. در پی وقوع این حادثه، شایعات در دنیای کریپتوکارنسی افزایش پیدا کرد و چندین ساعت بعد صرافی FTX در تلگرام رسمی خود اعلام کرد که این انتقال‌ها در نتیجه حمله‌ای صورت گرفته است که هنوز ادامه دارد.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، خروج مشکوک سرمایه از والت‌های صرافی FTX در صبح ۲۱ آبان نگرانی جامعه کاربری این پلتفرم را برانگیخت. تنها یک روز قبل، سم بنکمن فراید، مدیر صرافی‌های FTX. US، FTX. com و شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda Research) مدارک مربوط به اعلام ورشکستگی این شرکت‌ها را تسلیم مقامات قانونی کرد.

پرده دوم: بلوکه شدن تتر و حواشی آن

پس از آنکه این اتفاق افتاد و اعلام ورشکستگی این شرکت‌ها به مقامات قانونی اعلام گردید شرکت تتر ۳۱.۴ میلیون دلار ارز تتر را که در حساب هکر موجود بود، بلوکه کرد. به گزارش بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس ۲۷.۵ میلیون دلار در شبکه سولانا و ۳.۹ میلیون دلار در شبکه آوالانچ بود. این موضوع سبب شد که تأثیراتی روی خرید تتر در میان کاربران دنیای ارز دیجیتال اتفاق بیفتد.

در پی این ماجراها ایلان ماسک که همیشه جزء یکی از حامیان جدی دنیای ارز دیجیتال بوده است توییتی را ارسال کند که مدتی بعد هم آن را حذف کرد. او در توییتش به شدت از کارهای سم بنکمن فراید (Sam Bankman-fried) که در واقع مالک اصلی صرافی FTX بوده است، انتقاد کرده بود.

پس از این‌که آدرس هکرها بلوکه شد، تتر از این انتقال و تبدیل شدن آن جلوگیری کرد. قراردادهای هوشمندی که ارز تتر از آن‌ها استفاده می‌کند طوری هستند که شرکت این قابلیت را دارد تا نه فقط موجودی کاربران را بلوکه کند بلکه حتی می‌تواند تمام توکن‌ها را بسوزاند. احتمال می‌رود که شرکت تتر پس از آنکه توکن‌ها را در حساب هکرها از بین برد مجدداً آن‌ها را ایجاد و به حساب صرافی FTX برگرداند.

پرده سوم: نتایج ورشکستگی FTX چه بود؟

بعد از تمام این ماجراها و اتفاقاتی که افتاد، دنیای ارز دیجیتال یک تکان جدی خورد و رسانه‌های مختلف واکنش‌هایی جدی به این موضوع نشان دادند. به گفته بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس، بایننس، OKX، کوکوین و برخی دیگر از صرافی‌ها اعلام کردند که خیلی زود کارهایی مؤثر و جدی برای بازیابی اعتماد کاربران خواهند کرد. این موضوع از اهمیتی جدی برخوردار است زیرا خدشه در امنیت حساب کاربران آن هم به این وسعت آسیبی جدی به استیبل کوین‌ها هم وارد می‌کند. زیرا قیمت USDT همیشه ثابت است و به همان میزان یک دلار باقی می‌ماند و اگر افراد برای حفظ سرمایه‌شان اقدام به خرید USDT کنند و پس از مدتی تمام آنچه خریداری کرده‌اند از بین برود، سرمایه‌شان نیست می‌شود! بنابراین این مسأله برای قیمت تتر و خرید تتر اهمیت و ارزش فراوانی دارد.

ورشکستگی FTX
ورشکستگی FTX

انتشار شفاف اطلاعات

در همین راستا یکی از مدیران ارشد تکنولوژی صرافی بیت‌فینیکس (Bitfinex) با منتشر کردن آدرس ۱۳۵ کیف پول ارز دیجیتال سرد و گرم این صرافی تمام دارایی‌های آن را شفاف به بقیه نشان داد. این صرافی بیش از ۲۰۰ هزار بیت کوین و یک میلیون اتر را در دست خود دارد. هرچند که این اقدام برای شفافیت بیشتر مسائل مالی در دنیای کریپتوکارنسی واکنش‌هایی مثبت را با خود به همراه داشت، اما خیلی از افراد و فعالان این حوزه به این موضوع اشاره کردند که انتشار این فهرست از دارایی بدون اشاره به تمام تعهدات و بدهی‌های مالی تصویر دقیقی از این ماجرا فراهم نمی‌کند.

قدرت استیبل کوین‌ها

دنیای ارز دیجیتال می‌تواند پر آشوب باشد و حاشیه‌هایی مانند تمام بازارهای مالی بر این دنیا نیز حمل خواهد شد. در این دنیای پر آشوب یکی از نقاط امن کاربران برای حفظ سرمایه‌شان استفاده از استیبل کوین‌هاست زیرا این توکن‌ها دارای پشتوانه حقیقی هستند. به همین دلیل خرید تتر چون پشتوانه دلاری دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و قیمت تتر در تمام این نوسانات و هیجانات بازار همواره ثابت باقی می‌ماند. شما نیز اگر می‌خواهید اقدام به خرید USDT کنید می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید تا در بستری امن و مطمئن سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شده است تا شما نسبت به یکی از حاشیه برانگیزترین اخبار این روزهای دنیای کریپتوکارنسی یعنی بلوکه شدن ۳۱ میلیون توکن تتر و همچنین ورشکست شدن صرافی ارز دیجیتال معروف FTX مطلع شوید. این ماجرا تأثیری جدی روی بازار ارز دیجیتال داشته است و هنوز این خبر تازه است و ماجرا به درستی روشن نشده است. شما می‌توانید برای دنبال کردن اخبار روز دنیای کریپتوکارنسی به بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید و در همان پلتفرم با اطمینان خاطر و ایمنی بالا می‌توانید اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا