ایرانشبکه‌های اجتماعی

وزیر ارتباطات: هنوز برای به رسمیت شناختن دارایی نامشهود افراد در فضای مجازی آئین نامه نداریم  

آی تی ایران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که دولت دارایی نامشهود افراد در فضای مجازی را به رسمیت شناخته است.  

عیسی زارع‌پور در این مورد گفت: «اینکه کاربری در یک شبکه که الان محدود شده پروفایل دارد این پروفایل دارایی فرد است. نگرانی این روزها این است که با محدودیت روی پلتفرم‌های خارجی دارایی مردم در این پلتفرم چه خواهد شد. دولت در این زمینه این دارایی را به رسمیت شناخته ولی هنوز آئین‌نامه‌ای برای آن تدوین نکرده است.»  

او تاکید کرد باید یک دستورالعملی تدوین شود که چگونه دارایی نامشهود افراد که اکانت آنهاست در جاهای دیگر هم استفاده شود.  

در حالی وزیر ارتباطات می‌گوید که دستورالعملی برای چگونگی استفاده از دارایی نامشهود افراد و استفاده آن در پلتفرم‌های مختلف تدوین نشده، که طبق آیین‌نامه جدید دولت برای حمایت از کسب‌وکارها، آنها می‌توانند از حساب کاربری خود به‌عنوان وثیقه وام استفاده کنند.  

حمایت جدید از پیام‌رسان‌های بومی 

در شرایطی که محدودیت‌های اینترنت روز به روز بیشتر می‌شود و دسترسی آزاد به پلتفرم‌های خارجی به دلیل فیلترینگ امکان‌پذیر نیست وزارت ارتباطات در یک گام جدید امتیاز قابل توجه‌ای را در اختیار پیام‌رسان‌های بومی گذاشته است. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات اعلام کرده که تعرفه هر دقیقه تماس بین پیام‌رسان بومی و شبکه مخابراتی ۲۵ تومان است. در حال‌حاضر و طبق مصوبه رگولاتوری هزینه هر دقیقه مکالمه موبایل از ۵۹.۹ تومان برای سیم‌کارت‌های دائمی و تا ۸۹.۹ تومان برای سیم‌کارت‌های اعتباری است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح این حرکت حمایتی این وزارتخانه برای پیام‌رسان‌های داخلی به خبرگزاری فارس گفت: «هرینه هر دقیقه تماس Call Out مبلغ ۲۵ تومان است که از این رقم، ۱۰ تومان سهم اپراتور مخابراتی، ۱۰ تومان سهم پیام‌رسان و ۵ تومان هزینه‌های فنی است.» 

عیسی زارع پور در پیگیری راه اندازی سرویس برقراری تماس بین پیام رسان های اجتماعی ایرانی و شبکه مخابراتی ایران، توضیح داد: «طبق آیین نامه موجود در این زمینه هر پیام رسانی که بیش از ۳ میلیون کاربر وجود داشته باشد می تواند برای برقراری سرویس Call Out درخواست دهد.» 

زارع پور با تاکید بر اینکه هیچ منع قانونی در این باره وجود ندارد، گفت: «به دنبال راه اندازی این امکان هستیم و اپراتورهای مخابراتی مکلف به ارائه این سرویس هستند.» 

او درباره هزینه این تماس، اعلام کرد که هزینه هر دقیقه تماس Call Out مبلغ ۲۵ تومان است که از این رقم، ۱۰ تومان سهم اپراتور مخابراتی، ۱۰ تومان سهم پیام رسان و ۵ تومان هزینه‌های فنی است. سرویس Call Out به معنای برقراری تماس بین پیام رسان های اجتماعی ایرانی و شبکه مخابراتی ایران است. 

حداقل از سال 96 بارها دولت بسته‌های تشویقی از وام‌های چند میلیاردی یا ارائه زیرساخت ارزان قیمت در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی گذاشته است؛ اما در نهایت نام این پیام‌رسان‌های بومی تنها در ایامی که سرویسی فیلتر شده، شنیده می‌شود.

نوشته های مشابه

‫1,301 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا