اپل

سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری اپل برای توسعه قابلیت Emergency SOS

اپل به تازگی از سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری در حوزه شبکه ماهواره‌ای و ایستگاه‌های زمینی برای توسعه قابلیت Emergency SOS خبر داد.  

قابلیتی که به عنوان بخشی از برنامه Advanced Manufacturing Fund محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند با کمک آن و در مواقع اضطراری، از طریق ارتباط ماهواره‌ای، تماس ضروری برقرار کنند. این قابلیت فعلا در مدل‌های آیفون ۱۴ قابل استفاده است که البته عرضه آن تا چند هفته دیگر آغاز خواهد شد.  

گفته می‌شود که بخش زیادی از این سرمایه، به شرکت گلوبال‌استار اختصاص خواهد یافت که ارائه‌دهنده سرویس ماهواره‌ای Emergency SOS است. بخشی نیز به تولید آنتن‌های سفارشی برای برقراری این ارتباط تعلق خواهد گرفت که در حال حاضر، شرکت Cobham Statcom تامین‌کننده آن است.  

برخی از این آنتن‌ها اخیرا در چند ایستگاه زمینی واقع در نوادا، هوایی، تگزاس، آلاسکا، فلوریدا و پورتوریکو نصب شده‌اند. جی مورنو، رئیس اجرای گلوبال‌استار در این باره می‌گوید: راه‌اندازی Emergency SOS از طریق ماهواره و ارتباط آن با گوشی‌های آیفون یک پیشرفت بزرگ در ارتباطات ماهواره‌ای به شمار می‌شود و ما مفتخریم که ماهواره‌های گلوبال‌استار و تجهیزات آن، نقشی اساسی را در نجات جان انسان‌ها ایفا کند.

وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری اپل در این زیرساخت‌ها، ما تیم‌های خود را در کالیفرنیا و دیگر مناطق برای ساخت، توسعه و ارتقای ایستگاه‌های زمینی خود بیشتر خواهیم کرد و مشتاقانه منتظر عرضه فناوری نجات‌بخش گلوبال‌استار هستیم.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، قابلیت Emergency SOS از داده‌های معمولی همانند صوت وی ا متن پشتیبانی ن‌می‌کند و هشدارها را با ارائه موقعیت مکانی و دیگر اطلاعات کلیدی کاربر ارائه می‌دهد.

در استفاده از این روش، پیام از طریق متون از پیش نوشته‌شده به همراه میزان شارژ باتری و اطلاعات سلامتی فرد به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس ارسال می‌شود. طبق گفته اپل، این قابلیت برای کاربران مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو رایگان خواهد بود و قرار است در اواخر ماه جاری میلادی، عرضه شود.

نوشته های مشابه

‫873 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا