خودروخودرو الکتریکی

کیا EV6 نسخه ۲۰۲۳ با قیمت ۴۹ هزار دلار عرضه می‌شود

شرکت خودروسازی کیا (Kia) به تازگی از قیمت مدل ۲۰۲۳ محصول جدید خود به نام EV6 رونمایی و اعلام کرد این خودروی الکتریکی با قیمت پایه ۴۹ هزار و ۷۹۵ دلار روانه بازار خواهد شد.  

با این حساب، می‌توان گفت که این کراس‌اور در مقایسه با مدل ۲۰۲۲ این محصول، حدود ۷۱۰۰ دلار گران‌تر خواهد بود. این خودروساز اعلام کرد که نسخه Trim این خودرو را که در مدل ۲۰۲۲ و با قدرت پیمایش ۲۳۲ مایل (۳۷۳ کیلومتر) وجود داشت، حذف کرده و مدل پایه این خودرو از نوع Wind RWD با پیمایش ۳۱۰ مایلی (۴۹۸ کیلومتری) خواهد بود.

به گفته این شرکت، مدل Wind RWD حدود ۱۰۰۰ دلار گران‌تر از مدل سال قبل است  و مجهز به قابلیت‌هایی همچون در برقی، پورت‌های برقی اتصال خودرو به دستگاه‌های الکتریکی، سیستم صوتی Meridian و صندلی‌های چرمی‌ تهویه ‌شونده عرضه خواهد شد.  

همچنین این امکان برای خریداران فراهم شده تا آپشن‌های دیگری همچون مشاهده نقاط کور، سیستم جلوگیری از برخورد در پارکینگ و فناوری کمکی هوشمند برای پارک کردن را در خودروی خود داشته باشند.

دیگر نسخه‌ها یا تریم‌های این خودرو نیز تغییراتی را در جهت بهبود عملکرد و هوشمند بیشتر خودرو به خود دیده‌‎اند. تریم GT-Line RWD با قیمت ۵۲ هزار و ۷۰۰ دلار و نسخه AWD آن نیز با قیمت ۵۷ هزار و ۴۰۰ دلار و مجهز به آپشن‌هایی همچون کروز کنترل هوشمند، سامانه‌های کمکی راننده در بزرگراه‌ها و فناوری تشخیص لاین در حین حرکت عرضه خواهد شد.  

کیا برای مدل EV6 GT اما قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ دلار را تعیین کرده که از پیشرانه‌ای با توان ۵۷۶ اسب بخار، سیستم تعلیق هدیت شونده الکترونیکی، دیفرانسیل عقب با لغزش محدود، ترمزهای پیشرفته و چرخ‌های ۲۱ اینچی بهره می‌برد.  

این خودروساز مدعی شد که EV6 GT می‌تواند در مدت زمان ۳.۴ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا