موبایل

گوشی جدید شیائومی ‌با قابلیت اتصال به لنز دوربین عکاسی رونمایی شد

شیائومی اخیرا از یک محصول مفهومی‌جدید به نام «شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت» رونمایی کرد که می‌توان لنزهای دوربین قابل تعویض شرکت لایکا (Leica) را به آن متصل کرد.

این گوشی که با همکاری غول آلمانی تولید دوربین لایکا طراحی شده، از لحاظ ظاهری تفاوتی با مدل معمولی ۱۲ اس اولترا این شرکت ندارد. اما در قسمت پشتی گوشی جدید شیائومی و در قسمت میانی، یک دوربین ۵۰.۳ مگاپیکسلی یک اینچی تعبیه شده است.  

سنسور دوم از نوع IMX989 شرکت سونی است و در زیر یک تکه شیشه دایره‌ای یاقوت کبود جای دارد که لنزهای دوربین روی آن قرار می‌گیرند. فرآیند اتصال میان لنز و سنسور نیز از طریق یک آداپتور انجام می‌شود. می‌توان یکی از لنزهای سری M را که از دیافراگم f/۱.۴ تا f/۱۶ متغیر هستند، به این دوربین متصل کرد.

به گفته شیائومی، این گوشی از فناوری ۵G بهره می‌برد و به قابلیت‌هایی همانند حداکثر فوکوس، خطوط Zebra، هیستوگرام و فیلمبرداری ۱۰ بیتی RAW مجهز است. همانطور که از نام این گوشی پیداست، ۱۲ اس اولترا کانسپت در حد یک مدل مفهومی‌است و هنوز هیچ قطعیتی در خصوص عرضه آن به بازار وجود ندارد.

تنها چیزی که در مورد این گوشی می‌دانیم این است که تنها ۱۰ نسخه از آن تولید شده و در اختیار چند اینفلوئنسر قرار گرفته است. اما با توجه به قیمت بالای آن که چیزی بالغ بر ۴۱ هزار دلار عنوان شده، بعید به نظر می‌رسد که خیلی‌ها توان خرید آن را داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا