اپل

آپدیت ‌های جدید آی او اس 16.1، مک او اس ونتورا و آیپد او اس 16 منتشر شد

اپل ساعاتی پیش عرضه به روزرسانی ‌های جدید آی او اس 16.1، مک او اس ونتورا و آیپد او اس 16 را آغاز کرد.

اگرچه کاربران آیفون پیشتر نسخه آی او اس 16 را دریافت کرده بودند اما آپدیت ‌ها برای دارندگان تبلت ‌های سری آیپد و سیستم ‌های مک، جدید است و ‌می‌تواند تجربه متفاوتی از کار با قابلیت ‌های جدید این نسخه ‌ها را برای کاربران به ارمغان آورد.

همانطور که ‌می‌دانید اپل به دلیل آنچه بهبود قابلیت اجرای همزمان چند کار Stage Manager عنوان شده بود، عرضه آیپد او اس 16 را به تاخیر انداخت. حال این نسخه چند روز قبل از عرضه رس‌می‌مدل جدید آیپد پرو و همچنین آیپد ارزان‌قیمت این شرکت، عرضه شده است.

در نسخه جدید آیپد او اس، قابلیت ‌های مشابهی با آنچه در آی او اس 16 تعبیه شده، مشاهده ‌می‌شود. از جمله این موارد ‌می‌توان به تغییرات و آپدیت در اپلیکیشن ‌های Mail، Safari، Messages و … اشاره کرد.

همچنین اپلیکیشن ‌های Clock و Weather به این نسخه از آیپد او اس اضافه شدند و طبق گفته این شرکت، پشتیبانی از نمایشگر اکسترنال برای استفاده از قابلیت Stage Manager نیز طی چند ماه آینده عرضه خواهد شد.

اپل همچنین در اواخر سال جاری میلادی قصد دارد یک اپلیکیشن کاربردی تحت عنوان Freeform را عرضه کند که چیزی شبیه به وایت‌برد را در اختیار کاربران قرار ‌می‌دهد تا بتوانند از طریق قلم اپل پنسل، طرح ‌ها و ایده ‌های خود را روی آن پیاده کنند.

این شرکت اعلام کرد که کاربران ‌می‌توانند هر نوع فایل اعم از تصویر، ویدیو، صدا، PDF، اسناد، آدرس ‌های اینترنتی و پیش‌نمایش محتوا‌های آنلاین را الصاق (Attach) کنند.

قابلیت Stage Manager یکی از ویژگی ‌های جالب مک او اس ونتورا نیز خواهد بود. این قابلیت ‌می‌تواند تجربه بهتری از اجرای همزمان چند کار را برای کاربران در سیستم ‌های مک فراهم کند.

قابلیت دیگر Continuity Camera نام دارد که امکان استفاده از گوشی آیفون به عنوان دوربین مک را فراهم ‌می‌کند. همچنین قابلیت ‌های جدیدی همچون Shared Tab Groups و Passkeys به سافاری در این سیستم عامل اضافه شده است.

اپل در مک او اس ونتورا، قابلیت لایو کپشنز (Live Captions) را برای تما‌می‌محتوای صوتی ارائه کرده است. ویژگی ‌های دیگری همچون Type to Speak برای تماس ‌ها، ابزار ویرایشی Text Checker و چند ابزار کاربردی دیگر نیز به این نسخه اضافه شده است.

در خصوص آی او اس 16.1 نیز باید گفت که قابلیت لایبرری تصاویر به اشتراک گذاشته‌شده از طریق آی‌کلاد و ذخیره نیروی باتری از جمله ویژگی ‌های جدیدی است که در این نسخه مشاهده ‌می‌شود.

همچنین قابلیت اپل فیتنس پلاس (Apple Fitness +) در گوشی ‌های آیفون بدون نیاز به اپل واچ قابل استفاده و در دسترس است. همچنین آیکون میزان شارژ باتری در این نسخه، بهبود یافته و پشتیبانی از اپلیکیشن ‌های شخص ثالث در Live Activities نیز به این آپدیت اضافه شده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا