ایراناینترنت

آغاز رفع محدودیت برخی پلتفرم‌های اینترنتی 

لینکدین، اسکایپ٬ گوگل ادز و اپ‌استور رفع فیلتر شدند.

دسترسی به برخی پلتفرم‌های خارجی از جمله لینکدین، اسکایپ و گوگل ادز بدون استفاده از فیلترشکن از ظهر امروز ممکن شد. دقایقی پیش روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرد این اتفاق با پیگیری این وزارتخانه رخ داده است.

احسان خرامید، روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییتر خود نوشته است: «با پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برخی از پلتفرم‌هایی که اثرات کمتری در دامن زدن به التهابات اخیر داشتند رفع فیلتر شدند. بر همین اساس پلتفرم های لینکدین،گوگل ادز و اپ‌استور از ساعت ۱۲ امروز، مجددا در دسترس کاربران قرار گرفت.» با این حال هنوز دسترسی به اپ استورها به صورت سراسری برای همه کاربران فراهم نیست.

همچنین حسین اسلامی، رئیس سازمان نصر تهران هم در توییتی اعلام کرده که با پیگیری این نهاد برخی محدودیت‌ها برداشته شده است.

اسلامی در توییتر خود نوشته است: «با پیگیری‌های بی‌وقفه در صنف، گشایش‌هایی در برخی از پلتفرم‌ها از جمله لینکدین، Web engage و گوگل ادز حداقل روی اینترنت ثابت اتفاق افتاده است.»

اسلامی در توییتر خود تاکید کرده که کف مطالبات بازگشت به شرایط طبیعی دسترسی به اینترنت است که تا رسیدن به نتیجه این نهاد صنفی پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که رفع محدودیت‌های کلی چه زمانی برداشته می‌شود. طبق گزارش اخیر سازمان نظام صنفی محدودیت‌های اینترنت به صورت روزانه بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون خسارت به کسب‌وکارها وارد می‌کند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا