ایراناینترنت

فیلترینگ به اسکایپ و لینکدین رسید

فردای اقتصاد – موج قطعی و فیلترینگ برنامه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی امروز به پلتفرم‌های اسکایپ و  لینکدین رسید. لینکدین یک سرویس شبکه اجتماعی فعال در حوزه شغلی است و از طریق وب‌ و برنامه تلفن‌های همراه فعالیت می‌کند. این پلتفرم در سال 2005 شروع به فعالیت کرده است و در ایران هم از مقبولیت بالایی میان کسب و کارها، کارفرمایان و کارمندان برخوردار است. شبکه اجتماعی لینکدین در سالهای اخیر به یک پلتفرم اصلی پیدا کردن شغل تبدیل شده بود.

اسکایپ نیز یک پلتفرم محبوب برای جلسات کاری بود که به خصوص بین شرکتها و کسب وکارهای ایرانی به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در همین حال زومجی گزارش داد بازی موبایلی Clash of Clans نیز از دسترس کاربران ایرانی خارج شده و امکان استفاده از آن با آی پی ایرانی وجود ندارد.

Clash of Clans را می‌توان یکی از بازی‌های پرطرفدار بین کاربران موبایل دانست و بین کاربران ایرانی هم هواداران بسیاری دارد. این بازی پیش‌تر هم یک بار اتفاق مشابهی را در ایران تجربه کرده بود که پس از مدتی رفع شد و باید دید از دسترس خارج شدن فعلی هم موقتی است یا خیر.

به هر حال این اتفاق باعث شده تا بازیکنان ایرانی نتوانند به آی‌پی ایران از بازی Clash of Clans استفاده کنند و فعلا تنها روش تجربه آن تغییر آی‌پی است.

همچنین دیجیاتو گزارش داد که «از شامگاه جمعه، امکان دسترسی به وب‌سایت استارلینک بدون استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی روی بسیاری از اپراتورهای موبایل و ثابت ممکن نیست». دیجیاتو تاکید کرد که این اولین اقدام وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی برای مقابله با فراگیری اینترنت ماهواره‌ای در ایران است تا امکان ثبت سفارش وجود نداشته باشد.

واتس‌اپ و اینستاگرام نیز از هفته پیش فیلتر شده‌اند که به خصوص مورد استفاده بسیاری از کسب و کارها قرار داشتند.

یک عضو کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق ایران امروز به ایلنا گفته است: به نظر می‌رسد قطعی اینترنت ۳۰ تا ۴۰ درصد بر روند فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تاثیر بگذارد و باعث افت فعالیت اقتصادی آن‌ها شود.

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا