اپلموبایل

تعمیر آیفون 14 پرو سخت‌تر از آیفون 14 است

مرکز iFixit به تازگی، گوشی‌های جدید آیفون 14 اپل را زیر تیغ برد و با بررسی‌های خود اعلام کرد که تعمیر آیفون 14، آسان و کم‌هزینه خواهد بود.

متخصصان این شرکت اما در گام بعد، کار روی آیغون 14 پرو مکس را آغاز و آن را کالبدشکافی کردند. نتایج نشان داد که برخلاف مدل استاندارد، تعمیر این گوشی سخت‌تر است.

به گفته iFixit، این گوشی نیز همانند پنج نسل قبلی آیفون، از جلو باز ‌می‌شود و با نگاهی به قطعات داخلی آیفون 14 پرو، شاهد تغییراتی در طراحی سنسور فیس آیدی، استفاده از سیستم دوربین بزرگ‌تر و تعبیه هیت سینک جدید هستیم.

اگرچه باز شدن از جلو، کار تعویض نمایشگر را راحت‌تر ‌می‌کند اما ‌می‌تواند تعویض باتری و گلس پشتی را به چالشی برای تعمیرکاران تبدیل کند. همچنین در مدل‌های آیفون 14 پرو که در آمریکا عرضه ‌می‌شوند، خبری از سیمکارت نیست و به همین جهت، فضای خالی آن در این گوشی مشاهده ‌می‌شود که گفته ‌می‌شود اپل احتمالا در آینده، از این فضای برای گنجاندن سایز اجزا استفاده خواهد کرد.

بنابر پیش‌‎بینی iFixit، این شرکت شاید در آینده بخواهد از این فضا برای گنجاندن یکی از قابلیت‌های مورد انتظار که همان درگاه کارت حافظه جانبی است، استفاده کند. اضافه شدن این قابلیت به کاربران کمک ‌می‌کند تا فضای بیشتری را برای ذخیره‌سازی تصاویر و ویدیوهایی که با دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی ثبت ‌می‌کنند، در اختیار داشته باشند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که اپل چرا در چیدمان و طراحی قطعات داخلی مدل‌های آیفون 14 تغییری اعمال نکرده و کار را برای تعمیرکاران همچنان سخت کرده است. در همین رابطه، iFixit مدعی شد که اپل احتمالا قصد دارد تا از این طریق، هرگونه مشکل در تامین قطعات از زنجیره تامین را به حداقل برساند چرا که آیفون 14 پرو مکس به دوربین و فناوری نمایشگر جدیدی مجهز شده و هرگونه تغییر ‌می‌توانست عرضه این گوشی را به تاخیر بیندازد.

ناگفته نماند که در کالبدشکافی iFixit، نشانه‌ای از آنتن‌های ماهواره‌ای اختصاصی برای ارتباط‌های ضروری مشاهده ن‌می‌شود و این احتمال وجود دارد که اپل از همان آنتن‌های موجود گوشی و یا وای‌فای برای ارسال پیام‌های SOS استفاده کند.

با این حال، محققان iFixit به مانند کالبدشکافی‌های دیگر گوشی‌های هوشمند، امتیازی را به تعمیرپذیری این گوشی اختصاص دادند که این نمره 6 از 10 تعیین شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا