گوناگون

بهترین مانیتورهای 4k بازار ایران

مسئولیت هر صفحه نمایشی، به وضوح و پردازش باکیفیت تصاویر خلاصه می‌شود و به همین دلیل مانیتورهای 4K با سرعت زیادی در میان مصرف‌کنندگان محبوبیت پیدا کرده‌اند. یکی از امتیازات اصلی این محصولات، نمایش تمامی جزئیات در محتواهای گوناگون است. به طوری که بیننده بدون کوچک‌ترین مشقت قادر خواهد بود تا به تصویر اشراف کامل داشته باشد. این موضوع برای افرادی که به طور همزمان بر روی امور مختلف فعالیت دارند بیشتر محسوس است. چرا‌ که مجبور به باز ‌کردن چندین پنجره همزمان هستند و کوچک شدن ابعاد مطالب، کار را کمی دشوار خواهد کرد. بنابراین با یک مانیتور گیمینگ 4K می‌توانند وضوح بیشتری دریافت نمایند و به راحتی امور خود را به پایان برسانند. این مسئله برای گیمرها نیز بسیار حائز اهمیت است. تصور کنید دقیقا میان یک بازی رقابتی و تیراندازی هستید که باید در صحنه‌ای تیره و تاریک و شلوغ، حریفان خود را جستجو کنید. به طور حتم خرید مانیتور با وضوح و شفافیت بالا می‌تواند امتیاز برتری را برای شما فراهم می‌سازد. ممکن است برای کاربرانی که تنها به امور عادی می‌پردازند، این سطح کیفی کارآمد نباشد اما مطمئنا استفاده از مانیتوری که کیفیت فوق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار دهد، به کلی تجربه شما را تغییر خواهد داد.

تنها اختلاف هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت که اگر توان پرداخت آن را دارید، بدون شک از خرید آن پشیمان نخواهید شد. در ‌واقع به دلیل قیمت بالای این محصولات، همه چیز به ارزش آن بستگی دارد. البته ناگفته نماند که هر چه به جلو پیش می‌رویم این تولیدات ارزان‌تر عرضه می‌شوند و امروزه مانیتورهای 4k مناسب هم در دسترس قرار دارند. برای مثال مانیتور VP28UQG ایسوس، با قیمت پایین‌تری ارائه شده است و می‌توانید آن را خریداری نمایید. محصولی با پنل TN که دارای ۳۰۰ لومن روشنایی است و از ۹۴ درصد طیف رنگی sRGB بهره‌مند می‌باشد و کیفیت UHD را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مانیتور 4k چیست؟

به طور کل مانیتورهای 4k جهت کاربردهای گوناگون طراحی و عرضه شده‌اند. تفاوتی ندارد که یک گیمر حرفه‌ای باشید و یا یک تدوین‌گر یا ویرایشگر فیلم و ویدئو، به هر حال مانیتور 4k مخصوص شما در بازار وجود دارد. از استفاده روزانه گرفته تا اجرای بازی‌های کنسولی، می‌توانید مانیتور مناسب خود را پیدا کرده و آن را خریداری نمایید.

کاربرد و مزایای خرید مانیتور 4k

عموما ویرایشگرهای فیلم و عکس از نمایشگری واضح و باکیفیت استفاده می‌کنند تا به جلوه واقعی تصاویر دسترسی داشته باشند و تغییرات را به صورت زنده دریافت نمایند. در حقیقت این کار به رنگ‌های ظریف و جزئیات دقیق وابسته است و همه اجزای فریم مهم هستند. بخصوص رنگ‌ها که نقشی حیاتی در ویرایش‌ها برعهده دارند و چنانچه به خوبی مدیریت نشوند، بازدهی مطلوبی به دست نمی‌آید. همچنین اگر به عنوان تولیدکننده محتوا فعالیت دارید، قطعا بهره‌گیری و خرید مانیتور 4k می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. چرا که تصاویری با کیفیت عالی مشاهده می‌کنید و در ‌نهایت می‌توانید پروژه‌هایی بی‌عیب و نقص ارائه دهید. اصولا ویرایش فیلم و عکس به خاطر اهمیت دریافت تصاویری زنده، به نمایشی واضح نیازمند است. از این رو هنگامی که با چنین نمایشگرهایی امور خود را اداره می‌کنید، تصاویری با دقت بالا و جزئیاتی واضح‌تر مشاهده خواهید کرد. بنابراین علاوه‌ بر افزایش سطح کیفی پروژه‌ها، لذتی دوچندان تجربه خواهید کرد.

خرید مانیتور
خرید مانیتور

البته به یاد داشته باشید که جهت بهره‌وری از چنین نمایشگری، می‌بایست توان سخت‌افزار رایانه خود را ارزیابی نمایید، زیرا رندر کردن محتوای 4K، نیازمند رم مناسب، فضای ذخیره‌سازی کافی و پردازنده‌های قدرتمند است. به هر ترتیب سیستمی که حاوی چنین مشخصاتی است، قطعا ارزش هزینه‌های بیشتر را خواهد داشت. این را هم در نظر بگیرید که بینندگان پروژه‌های شما، محتوایی باکیفیت مشاهده می‌کنند که وضوح عالی داشته و جزئیاتی آشکار ارائه می‌دهد.

جهت ادیت و تدوین تصاویر و ویدئو، مانیتور BenQ EW3280U می‌تواند گزینه مناسبی باشد. مانیتور ۳۱ اینچی که تصاویری با رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ را بر روی صفحه به نمایش درمی‌آورد و با پیکسل‌های انبوه منعکس می‌کند. وضوحی که تقریبا ۴ برابر محتوای Full HD بازدهی خواهد داشت. پنل این محصول از نوع IPS بوده و با بهره‌گیری از فناوری Adobe RGB، پوشش رنگی ۹۹ درصدی را ارائه می‌دهد که به نمایشی جذاب تبدیل خواهد شد. طراحی مانیتور بنکیو به گونه‌ای است که اشباع رنگ، کنتراست مناسب و روشنایی مطلوب در کنار هم قرار گرفته‌اند و تجربه‌ای منحصر برای کاربر فراهم می‌کنند.

مانیتورهای 4K، برای استفاده روزانه و انجام اموری چون: وب‌گردی، تماشای فیلم و مسابقات ورزشی هم بسیار ایده‌آل هستند، در صورتی که با پرداخت هزینه‌های اضافی مشکلی نداشته باشید. البته همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، در حال حاضر قیمت مانیتور 4k در بازار متغیر است. به طور قطع دیدن صحنه‌ای زیبای فیلم‌ها و رویدادهای ورزشی در نمایشگری که از وضوح 4K برخوردار است، تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود و از خرید خود پشیمان نخواهید شد. برای استفاده از این مانیتورها جهت استفاده روزانه، مادامی که که از آن جهت اجرای بازی‌ها استفاده نمی‌کنید، نیازی به بررسی قطعات رایانه خود ندارید. شما با تصاویری شفاف و باکیفیت روبه‌رو خواهد شد هیچ جزئیاتی از چشمان شما پنهان نخواهد ماند.

در ادامه به بررسی دو مانیتور گیمینگ با رزولوشن 4K UHD می‌پردازیم که گزینه‌ای کاملا مناسب برای بازی کردن و سرگرمی هستند. با پرواستور همراه باشید.

مانیتور 4k گیمینگ سامسونگ NEO G8

نمایشگر Samsung LS32BG852NNXGO در زمینه گیمینگ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. استفاده از پنل ۳۲ اینچی VA با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و زمان تاخیر ۱ میلی‌ثانیه، عواملی است که موجب شده این محصول مورد توجه گیمرهای حرفه‌ای قرار گیرد. حال تصور کنید چنین عملکرد سریعی با وضوح فوق‌العاده و رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ همراه باشد. قطعا دنیای بازی شما دگرگون خواهد شد و صحنه‌هایی روشن و شفاف مشاهده می‌کنید که هیچ حریفی نمی‌تواند خود در میان سایه‌ها پنهان کند. این در حالی است که فناوری‌های AMD FreeSync و NVIDIA G-SYNC هم جهت کاهش اختلالاتی مانند شبح‌سازی و تاری حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانیتور 4k سامسونگ مدل Odyssey NEO G8 با انحنای ۱۰۰۰R حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ لومن، کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ و ۱.۰۷ میلیارد رنگ، یکی از بهترین گزینه‌های فورکی برای اجرای بازی محسوب می‌شود.

مانیتور 4k و 5K سامسونگ
مانیتور 4k و 5K سامسونگ

مانیتور 4K ویوسونیک XG320U

در خصوص بازی و گیم، مانیتور Viewsonic XG320U به شما معرفی می‌شود که حاوی یک پنل ۳۲اینچی از نوع IPS است. نمایشگر مورد نظر از تکنیک HDR بهره‌مند می‌باشد که در کنار وضوح بالای 3840×2160، تصاویر شما را به نمایشی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند. مانیتور گیمینگ ویوسونیک برای نمایش‌های مورد علاقه شما ۱.۰۷ میلیارد رنگ، نسبت کنتراست 1000:1 و 600 نیت نوردهی را فراهم می‌سازد و پورت‌های HDMI ،Display Port را جهت دسترسی به تجهیزات در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه ‌بر موارد ذکر شده، کاهش سوسو زدن و فیلتر نور آبی از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر بشمار می‌روند.

قیمت مانیتور گیمینگ 4k پرو استور

برخی از مانیتورهای 4k برای گیمینگ فوق‌العاده هستند و مناظری به نمایش می‌گذارند، که تا به‌ حال آنها را مشاهده نکرده‌اید. بخصوص اگر این 4K Gaming Monitor از رفرش ریت و زمان پاسخ‌دهی مناسبی برخوردار باشند. اگر چه این تولیدات اغلب گران‌تر هستند و نیازمند صرف هزینه‌های بیشتر می‌باشند، اما قطعا نگاهی متفاوت به بازی‌های خود خواهید داشت و بدون توجه به مرور زمان، در دنیای بازی غرق خواهید شد. البته وقتی پای اجرای بازی در میان باشد، باید به دقت سخت‌افزار کامپیوتر خود را بررسی کنید و توان پردازشی آنها را در نظر بگیرید. تنها در این صورت عملکردی مناسب دریافت خواهید کرد. برای انتخاب و خرید مانیتور مورد نظر خود با کیفیت‌های متنوع می‌توانید با پرواستور با شماره تماس ۸۸۹۷۰۲۱۴ در تماس باشید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا