آپارات

سرویس آپارات گیم تعطیل می‌شود

طبق اعلام مدیرعامل هلدینگ صباایده٬ سرویس آپارات گیم تحت فشارهای متعدد تعطیل می‌شود.

محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات) در پی حواشی سرویس آپارات گیم طی دو ماه گذشته، با انتشار یک ویدیو به ارائه توضیحاتی درباره این سرویس پرداخت و گفت:

«در جلسه هیئت مدیره شرکت تصمیمی گرفته‌ایم که از طریق این ویدیو به عرض شما می‌رسانم.

همانطور که می‌دانید حدود دو ماه قبل، جناب آقای جبلی رییس محترم سازمان صدا و سیما در دانشگاه صنعتی شریف به حوزه گیم استریمینگ و آپارات گیم پرداختند و فضای آن را پر از محتواهای مستهجن و شیطان پرستی اعلام کردند. در پی آن، میزگردهایی در سازمان صدا و سیما برگزار شد و روزنامه‌ها این موضوع را تیتر کردند و همچنین به تمجید سرویس‌های مشابه، مثل توییچ پرداختند. در مکالمه‌ای هم که چند روز پیش، با مجموعه ساترا داشتم اعلام کردند که طی نامه‌هایی از سمت برخی نهادها، موظف به نظارت دقیق و درست بر این فضا شده‌اند.

با توجه به تجربه ۱۹ ساله ما در اکوسیستم دیجیتال کشور ما این بار از این که بخواهیم انرژیمان را صرف توضیح دادن و جنگ‌های رسانه‌ای متفاوت بکنیم خسته شده‌‎ایم و می‌خواهیم نوع مواجهه‌مان را با این چالش تغییر دهیم. این میدان را به خودشان واگذار می‌کنیم. می‌توانند روی تلوبیون، سرویس استریمینگ راه اندازی کنند. علی‌رغم ‌میل باطنی و‌ در نهایت تاسف و ناراحتی، آپارات گیم از روز جمعه ۱۸ شهریور برای همیشه خاموش می‌شود.

آپارات گیم از سال ۹۶ آغاز به کار کرد و طی ۵ سال با تلاش‌های شبانه روزی بهترین اعضای تیم فنی، به توسعه پرداخت.

در یکسال گذشته، ۷۱ هزار گیم استریمر منحصر به فرد داشته‌ایم که برای نزدیک به ۲.۴ میلیون مخاطب این حوزه، محتوای آنلاین تولید کرده‌ایم.

کاربران نگران نباشند. ما محتویات این سرویس را در کانال‌های کاربران حفظ خواهیم کرد و تمامی پرداخت‌های کاربران بابت اشتراک و روبی، تا آخر شهریور ماه به طور دقیق بازپرداخت خواهد شد.

ما از کارکردن دست بر نمی‌داریم اما زمین بازیمان را عوض می‌کنیم. تقصیر ما نیست اگر اینجا درک درستی از این پدیده‌های جدید وجود ندارد. سرویس آپارات گیم تا انتهای سال میلادی جاری یک ماژول از یک پورتال گیم عربی خواهد شد. برند جدایی نخواهد داشت اما همچنان به توسعه‌اش ادامه خواهد داد.

این یک پدیده تاریخی است که رو به تکرار است. از موضوع وبلاگ و شبکه اجتماعی تا پیام رسان و تماس تصویری و اشتراک ویدیو و سینمای خانگی و الان هم حوزه گیم استریمینگ که ما را به چالش انداخته‌اند.

دلیل اصلی این موضوع این است که رگولاتور‌ها، تنظیم گران و یا مسئولین این حوزه، با چیستی و چگونگی پدیده‌های جدید آشنا نیستند و به دور از تخصص و آگاهی تصمیم می‌گیرند.

صدا و سیما، ساترا و وزرات ارشاد در حال حاضر مسئولان این حوزه هستند که به اندازه کافی در سازمان‌های خودشان مسئله دارند. پرداختن به این پدیده‌های جدید، نیاز به افراد آگاه‌تری دارد که ممکن است در بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای یا شورای عالی فضای مجازی باشند.

ما در این ۱۵ سال فعالیت به این رفتار‌ها عادت کردیم و از کار خسته نشدیم و نمی‌شویم؛ اما از اینکه مدام مجبورمان کردند؛ تا زمین بازی را تغییر دهیم، خسته شده‌ایم. مسئولیت چنین تصمیماتی مستقیما بر عهده کسانی است که بدون آگاهی و تخصص وارد حوزه‌ای می‌شوند و قبل از شناخت، تصمیم می‎گیرند و از بخش خصوصی برای مشورت و راهنمایی، بهره نمی‌برند.

ما از مهاجرت کاربران و نخبگان به مهاجرت خدمات و سرویس‌ها و شرکت‌ها رسیده‌ایم و این جای تاسف دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا