شبکه‌های اجتماعی

مالک اسنپ‌چت، ۲۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند

مدیرعامل شرکت اسنپ (مالک اسنپ‌چت) از اخراج حدود ۲۰ درصد از کارکنان این شرکت طی روزهای آینده خبر داد.
ایوان اسپیگل، مدیرعامل اسنپ طی پیامی‌خطاب به کارمندان این شرکت از آغاز طرحی جدید خبر داد که به منظور احیای دوباره شرکت، جلوگیری از افت درآمد و متحمل شدن زیان‌های مداوم دنبال می‌شود.
اشپیگل که این طرح را روز ۳۱ آگوست و در قالب پیامی‌داخلی به کارمندان این شرکت تشریح کرد، گفت: اسنپ در این حرکت رو به جلو، روی سه حوزه متمرکز خواهد بود که شامل رشد جامعه کاربران، واقعیت افزوده و رشد درآمد می‌شود.
به گفته این مدیر دنیای فناوری، پروژه‌هایی که در راستای این اولویت‌ها نباشند و کمکی به آنها نکنند، متوقف خواهند شد و یا از میزان توجه و سرمایه‌گذاری در آن حوزه‌ها کاسته می‌شود.
پروژه‌هایی که احتمال حذف آنها در پی اجرای این طرح وجود دارند عبارتند از اسنپ Originals، Games، Minis و پهپاد Pixy که از ابعاد بسیار کوچکی بهره می‌برد و برای دنبال کردن کاربر و ثبت عکس و ویدیو از وی طراحی شده است.
شرکت اسنپ چندی پیش، این پهپاد را رونمایی و قیمت آن را برابر با ۲۲۹.۹۹ دلار تعیین کرد که البته برای خرید یک پک باتری اضافه، می‌بایست ۱۹.۹۹ دلار بیشتر پرداخت کرد.
اسنپ همچنین تایید کرد که اخیرا فرآیند حذف اپلیکیشن‌هایی همچون Zenly و Voisey را آغاز کرده است. در این طرح، کاهش قابل‌توجه نیروی کار نیز مشاهده می‌شود که بر اساس آن، حدود ۲۰ درصد از تیم ۶۰۰۰ نفری اسنپ اخراج خواهند شد.
با این حال، اشپیگل عنوان کرد که این تعدیل نیرو می‌بایست به گونه‌ای اتفاق بیفتد که دیگر در آینده مجبور به تکرار مجدد این اقدام نباشیم. وی افزود که حتی با وجود این تعداد از اخراجی‌ها، تیم اسنپ همچنان بزرگ‌تر از این بازه زمانی در سال گذشته خواهد بود.
به گفته این شرکت، افرادی که تحت تاثیر این طرح بازسازی قرار می‌گیرند، به زودی مشخص و به آنها اعلام خواهد شد. برای این افراد حداقل تا چهار ماه تسهیلات و کمک مالی اختصاص خواهد یافت.
شرکت اسنپ در اوایل سال ۲۰۱۷ به شرکتی سهامی‌عام تبدیل شد و در سپتامبر گذشته، ارزش آن به بیش از ۸۳ میلوین دلار رسید. اما از آن زمان تا کنون، ارزش سهام این شرکت با افتی محسوس مواجه شد و حدود ۷۶ درصد کاهش یافته است.
اشپیگل همچنین در ادامه این پیام، از انتصاب جری ‌هانتر به سمت مدیر ارشد عملیات این شرکت خبر داد که مسائل مربوط به درآمد این شرکت را مدیریت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا