ایراناینترنت

رئیسی : مشکل اینترنت امروز به دلیل توسعه نیافتن زیرساخت در گذشته است

رئیس جمهوری امروز (۷ شهریور) در نشست خبری خود دلیل کاهش کیفیت و سرعت اینترنت در یک سال گذشته را به توسعه پیدا نکردن زیرساخت‌ها در سنوات گذشته ارتباط داد. 

در یک سال اخیر کیفیت و سرعت اینترنت براساس اعلام نظر کارشناسان اینترنتی و کاربران به شکل قابل توجه‌ای کاهش پیدا کرده است. کاهش سرعت اینترنت در چند ماه اخیر بیشتر هم شده و این موضوع در ایجاد اختلال دسترسی کاربران به برخی پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام این شائبه را به وجود آورده که دولت به شکل عمدی در حال ایجاد اختلال در اینترنت است.

اما ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، در نشست خبری امروز (۷ شهریور) اعلام کرد که مشکلات امروز اینترنت کشور به دلیل توسعه پیدا نکردن زیرساخت‌های ارتباطی در سنوات گذشته بوده است.

ابراهیم رئیسی در این مورد گفت:‌ «نکته‌ای که باید به شما عرض کنم و به اصحاب رسانه بگویم این است که کارهایی باید در سنوات گذشته در رابطه با تهیه زیرساختها انجام می‌شد کهانجام نشده است.»

او افزود: «اجازه بدید این را دقیق عرض کنم اگر زیرساختها در این سنوات گذشته کامل شده بود، ما الان مشکل نداشتیم. این مشکلاتی که امروز شاهد آن هستید به این دلیل است که زیرساختهایی که باید در حوزه اینترنت و ارتباط انجام می‌شد، انجام نشده است. این موضوع خودشان هم قبول دارند وحالا ما باید عقب‌ماندگیها را جبران کنیم.»

رئیسی تاکید کرد که هدف دولت سیزدهم این است که نه در بخش مسکن و بیکاری که در در حوزه ارتباطات هم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند. او گفت: «در حوزه ارتباطات زیرساخت‌هایی که در سالهای گذشته باید فراهم می‌شد در بخش مخابرات و زیرساخت انجام نشده و این توسط دولت ما و با همکاری بخش خصوصی دنبال خواهد شد و انشالله این زیرساخت‌ها ایجاد می‌شود.» 

رئیسی تاکید کرد که دولت او تا آخر سال بخشی‌ از این عقب‌ماندگی را جبران می‌کند و جبران کامل عقب‌ ماندگی در این بخش تا آخر کار دولت او رقم خواهد خورد. 

همچنین ابراهیم رئیسی به تلاش دولت برای گسترش دسترسی اینترنت بر مبنای فیبرنوری اشاره کرد و گفت که با فیبرنوری مردم می‌توانند به سرعتی ۱۰ برابر بالاتر دسترسی داشته باشند.

او ادامه داد: «طبق گزارش وزیر ارتباطات از ابتدای شروع کار دولت سیزدهم و ظرف این یک سال  ۱ نیم میلیون  خانواده و محیط کسب و کار به فیبرنوری دسترسی پیدا کرده‌اند و تا پایان دولت هم انشالله ۲۰ میلیون خانواده یا محیط کسب و کار ارتباطشان یا دسترسی‌شان با فیبرنوری برقرار خواهد شد.» 

در حالی رئیسی اعلام می‌کند که در حال حاضر ۱ و نیم میلیون نفر به فیبرنوری دسترسی دارند که طبق گزارش رگولاتوری تا آخر مرداد سال جاری ۳۶۳ هزار و ۷۱۸ نفر به اینترنت فیبرنوری و VDSL دسترسی داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا