خودرو

راهنمای خرید خودرو دست دوم

زمانی که خرید یک وسیله نقلیه جدید بسیار گران است یا احتمال استهلاک قابل توجه آن بسیار زیاد است، بازار وسیع خودروهای دست دوم بهترین مکان برای چرخش است. یک ماشین، کامیون یا SUV دست دوم به این معنی نیست که فاقد مزایای خاص خود است. آنها تقریبا همیشه مقرون به صرفه‌تر هستند، برخی با گارانتی ارائه می‌شوند و بسیاری از آنها به خریداران اجازه می‌دهند دقیقاً آنچه را که می‌خواهند به دست آورند. تحقیق بخش مهمی از خرید هر وسیله نقلیه است. خرید کارکرده، چه از یک نمایندگی یا یک شخص خصوصی، نیاز به بررسی بیشتری دارد تا مطمئن شوید خرید احتمالی شما قابل اعتماد است. ام کو پارت فروشگاه خرید لوازم یدکی هیوندای راهنمای خرید خودرو دست دوم را گردآوری کرده‌است تا به شما کمک کند تا با شناسایی مزایا و معایب خرید یک وسیله نقلیه کارکرده و پاسخ به سؤالاتی که در این مسیر به‌طور اجتناب‌ناپذیری پیش می‌آیند، روند را طی کنید.

کدام خودرو دست دوم بهتر است؟

تصمیم برای خرید یک ماشین دست دوم در مقابل یک ماشین جدید معمولاً به هزینه بستگی دارد. از آنجایی که وسایل نقلیه قبلی ارزان‌تر از وسایل نقلیه جدید هستند، در مقایسه با آن‌ها، برای خریدارانی که بودجه کمی دارند منطقی‌تر است. به عنوان مثال، خودروی سال قبل – معمولاً در مقایسه با نسخه مشابه از امسال قیمت کمتری دارند.

با این حال خرید یک وسیله نقلیه دارای گواهینامه قبلی (CPO) که معمولاً بین دو تا سه سال عمر دارد و مسافت پیموده شده نسبتاً کمی دارد، به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از خرید یک نسخه کاملاً جدید از همان مدل است. از آنجایی که CPO‌ها دارای ضمانت نامه پشتیبانی شده توسط سازنده و بازرسی کامل توسط یک مکانیک آموزش دیده در کارخانه هستند، می‌توانند مانند وسایل نقلیه تازه از خط مونتاژ، آرامش خاطر و محافظت در برابر مسائل فاجعه بار را فراهم کنند.

اکثر خودروسازان برنامه CPO دارند، به این معنی که خریداران بسته به موجودی محلی، طیف گسترده‌ای از مدل‌ها را برای انتخاب دارند. در حالی که یک وسیله نقلیه CPO گرانتر از خرید یک مدل غیر CPO معادل است، هزینه‌های اضافه شده خطرات را جبران میکند، به خصوص که برخی از آنها شامل سیاست بازگشت خودرو هستند. با این حال، همیشه مطمئن شوید که شرایط را درک می‌کنید زیرا برنامه‌های CPO در بین مارک‌ها متفاوت است.

چرا ماشین دست دوم بخریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا خرید یک ماشین دست دوم در واقع بهتر از خرید یک ماشین جدید است. باور نمی‌کنید؟ بیایید آنها را بشماریم:

  • خودروهای مستعمل با گذشت زمان از ارزش شان کاسته نمی‌شود.
  • اکثر خودروهای دست دوم به اندازه خودروهای جدید قابل اعتماد هستند اما بسیار ارزان‌تر هستند.
  • خرید دست دوم باعث صرفه جویی در هزینه بیمه خودرو می‌شود.
  • خرید کارکرده به این معنی است که احتمال فراخوانی سازنده یا مشکلات مدل جدید کمتر است.

خرید ماشین دست دوم از کجا بهتر است؟

با گسترش سایت‌های خرید خودروهای دست دوم – با کیفیت و اعتبار متفاوت، به خاطر داشته باشید – راه‌های بیشتری برای خرید یک وسیله نقلیه کارکرده وجود دارد. سنتی‌ها همیشه می‌توانند در نمایندگی‌ها قدم بزنند و اگر این چیزی است که آنها ترجیح می‌دهند، حضوری خرید کنند. به عبارت ساده، انتخاب بهترین مکان برای خرید خودروی دست دوم به ترجیح شخصی بستگی دارد، و این اغلب شامل مزایا و معایب خرید آنلاین یا حضوری است.

خریدارانی که به دنبال خرید پیش مالکیت گواهی شده (CPO) هستند، می‌توانند به نمایندگی محلی خود یا وب سایت فروشنده مراجعه کنند. خرده‌فروشان آنلاین خودروهای دست دوم به شما امکان می‌دهند به راحتی در خانه خود خرید کنید و در عین حال از مزایای پیشنهادات مالی و تجارت آنها لذت ببرید.

راهنمای خرید ماشین دست دوم

پس از تصمیم گیری برای خرید یک وسیله نقلیه دست دوم، توجه شما باید به انتخاب مناسب معطوف شود. مهمتر از همه، لیست نامزدها و انتخاب نهایی باید براساس بودجه شما تعیین شود. پس از یافتن محدوده قیمتی راحت و مقرون به صرفه، جستجو می‌تواند با شناسایی نوع وسیله نقلیه یا تمرکز بر برندها و مدل‌های خاص آغاز شود.

البته خرید خودروی دست دوم با خطراتی نیز همراه است. به همین دلیل است که شما باید تکالیف خود را قبل از متعهد شدن به یک وسیله نقلیه انجام دهید. اگر تحقیقات خود را انجام ندهید، ممکن است بیش از آنچه باید برای ماشین خود بپردازید یا حتی بدتر از آن، در نهایت یک خودروی دست دوم پیدا کنید که در واقع یک قطعه آشغال است. این هشت نکته که در ادامه ذکر شده است به شما کمک می‌کند تا در مسیر درست هدایت شوید.

۱: بودجه تان چقدر است؟

کارشناسان توصیه می‌کنند که بیش از ۲۵ درصد از پرداخت خالص خود را برای تمام هزینه‌های وسیله نقلیه – از جمله بیمه و نگهداری، خرج نکنید. اگر به بودجه محدودی پایبند هستید، ممکن است بخواهید حتی کمتر هزینه کنید. خودروهای دست دوم هر از گاهی به کمی توجه بیشتر نیاز دارند، از جمله تایرهای نو، تعمیر و نگهداری و موارد مشابه. و سپس سایر هزینه‌های مالکیتی نیز وجود دارد که خریداران گاهی فراموش می‌کنند که در نظر بگیرند، مانند سوخت و بیمه.

۲: یک لیست هدف بسازید

پس از تعیین بودجه؛ مدل‌های مطمئن و قابل اعتمادی را که متناسب با نیازها و بودجه شما هستند، جستجو کنید. فهرستی از پنج گزینه برتر خود را ایجاد کنید و آن را بر اساس بررسی‌ها و رتبه بندی‌های ایمنی از موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه‌ها محدود کنید.

بر کسی پوشیده نیست که هوندا CR-V و تویوتا RAV-4 خودروهای دست دوم خوبی هستند. اما ممکن است چند هزار بیشتر از یک فورد اسکیپ یا کیا اسپورتیج قیمت داشته باشند. بنابراین اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، بیش از یک برند را در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم لیستی از سه خودرو تهیه کنید که نیازهای شما را برآورده می‌کند و در بودجه شما قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید وسیله نقلیه‌ای بخرید که کمتر از ۵ سال از عمر آن می‌گذرد، وسیله‌ای را در نظر بگیرید که دارای گواهی پیش مالکیت (CPO) باشد. خودروهای CPO دارای ضمانت نامه‌های بلندمدت هستند که توسط خودروساز پشتیبانی می‌شود، نه فقط نمایندگی که آن را به شما می‌فروشد.

۳. در منطقه اطراف خود خرید کنید

برای یافتن موجودی موجود برای وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهید خریداری کنید، یک جستجوی آنلاین سریع انجام دهید. حتما بررسی کنید که نمایندگی ها، مالکان خصوصی و حتی شرکت‌های کرایه خودرو چه پیشنهادی دارند.

هر وسیله نقلیه‌ای را که علاقه شما را برانگیخته است را تست کنید. هنگامی که چند گزینه را بررسی کردید، لیست گزینه‌های خود را به تعداد کمی کاهش دهید – و حتماً VIN یا شماره شناسایی خودرو را یادداشت کنید.

۴: با فروشنده تماس بگیرید

هنگامی که یک ماشین بالقوه خوب پیدا کردید، ابتدا با فروشنده تماس بگیرید. این مرحله راهی عالی برای برقراری ارتباط با فروشنده و تأیید اطلاعات مربوط به خودرو است. می‌توانید از فروشندگان بپرسید که چرا قصد فروش خودرو را دارند یا اینکه آیا خودرو مشکلی دارد یا خیر. و اگر از یک فروشنده خرید می‌کنید، یک تماس تلفنی یا پیامک بهترین راه برای اطمینان از موجود بودن خودرو است.

گاهی اوقات فروشنده به چیزی اشاره می‌کند که در آگهی نبوده است که ممکن است تصمیم شما را برای خرید خودرو تغییر دهد.  اگر کارها خوب پیش برود، قرار ملاقاتی را برای تست رانندگی تعیین کنید. در صورت امکان، آن را برای ساعات روز بسازید تا راحت‌تر وضعیت خودرو را ببینید.

۵: ماشین را تست کنید

تست رانندگی ماشین بهترین راه برای دانستن اینکه آیا خودروی ساخت و مدل مناسب شماست یا خیر. همچنین روش خوبی برای ارزیابی وضعیت یک خودروی خاص است. وقتی ماشین را برای اولین تست رانندگی می‌برید، استریو را خاموش کنید تا بتوانید صداهای داخل ماشین را بشنوید. مسیری با تپه ها، دست اندازها و، بله، حتی چاله‌ها انتخاب کنید. حتی اگر قصد دارید از خودرو در بزرگراه‌ها و جاده‌های مسطح استفاده کنید، خودرو را در جاده‌های ناهموار آزمایش کنید تا از نحوه عملکرد آن مطلع شوید.

از تست درایو خود برای پاسخ به این سؤالات استفاده کنید:

  • آیا سوار و پیاده شدن از ماشین آسان است؟
  • آیا فضای سر، فضای مناسب و فضای پا کافی است؟ به یاد داشته باشید که فضای صندلی عقب را نیز بررسی کنید.
  • آیا موقعیت رانندگی راحت است؟ آیا خیلی پایین، خیلی بلند یا درست در ماشین می‌نشینید؟ آیا می‌توانید برای تناسب بهتر فرمان را کج کنید؟
  • آیا صندلی‌ها راحت هستند؟ آیا به راحتی قابل تنظیم هستند؟ آیا تنظیم پشتیبانی کمر برای راننده وجود دارد؟ سرنشین جلو چطور؟
  • آیا چراغ موتور چک روشن است؟ اگر چنین است، قبل از خرید آن مشکل را بررسی کنید.
  • دید چگونه است؟ آینه عقب و آینه‌های جانبی را بررسی کنید. به دنبال نقاط کور احتمالی باشید.
  • از بینی خود استفاده کنید آیا بوی گاز، نفت سوزان یا هر چیز دیگری را حس می‌کنید؟
  • لاستیک‌ها را چک کنید. چند ساله هستند؟ آیا آج کافی باقی مانده است؟
  • ترمزها چطور است؟ آیا به راحتی ماشین را متوقف می‌کنند؟ جیرجیر می‌کنند؟
  • کاپوت را باز کنید. لازم نیست چیزهای زیادی در مورد اتومبیل بدانید تا ببینید آیا چیزی اشتباه به نظر می‌رسد. اگر چیزی نشت یا بخار می‌کند یا با روغن پوشانده می‌شود، وقت آن است که سؤال کنید.
  • آیا با تهویه مطبوع؛ هوا سرد می‌شود؟ آیا چراغ‌های جلو، چراغ‌های ترمز و نشانگرها کار می‌کنند؟ آنها را تست کنید تا مطمئن شوید.

۶: ماشین را بازرسی کنید

حتی اگر مکانیک نیستید، می‌توانید از این لیست توصیه‌های بخش وسایل نقلیه موتوری برای بررسی علائم آسیب استفاده کنید. در حالی که هیچ یک از این موارد به تنهایی نباید شما را از خرید ماشین باز دارد (به جز آسیب‌های عمده، مانند یک واشر سرسیلندر منفجر شده)، یک سری از این موارد می‌تواند شما را از تجربه خرید بد نجات دهد.

در زیر کاپوت

  • سطح روغن و رنگ را بررسی کنید.
  • رنگ روغن زیر درپوش روغن را بررسی کنید.
  • تسمه‌ها را چک کنید.
  • میله مایع انتقال را بررسی کنید.
  • سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید.
  • روغن ترمز را چک کنید.

ظاهر خودرو

  • به کار رنگ ماشین نگاه کنید.
  • لاستیک‌ها را چک کنید
  • درها، صندوق عقب، درب بنزین و درب بنزین را باز و بسته کنید.
  • چراغ‌ها را چک کنید

داخل خودرو

  • سایش فرمان، صندلی و پدال‌ها را بررسی کنید.
  • همه درها را قفل و باز کنید.
  • تهویه مطبوع و سیستم گرمایش را بررسی کنید.
  • ماشین را خاموش و دماسنج را تماشا کنید.

۷: ماشین را به مکانیک قابل اعتماد ببرید

اگر خودرو از بازرسی شخصی شما عبور کرده باشد، خوب است. حالا بیایید ببینیم که آیا از بازرسی مکانیک عبور می‌کند یا خیر. اگر فروشنده نمی‌خواهد یک مکانیک ماشین را بازرسی کند، این نشانه بدی است. همیشه یک مکانیک بخواهید یک ماشین دست دوم را بدون توجه به شرایط آن بازرسی کند. یک مکانیک خوب به شما می‌گوید که آیا قصد خرید یک ماشین دست دوم قابل اعتماد را دارید یا خیر. یک بازرسی پیش از خرید هزینه زیادی ندارد و می‌تواند به شما در مورد مشکلاتی که ممکن است متوجه آن نشوید هشدار دهد. این یک سرمایه گذاری هوشمندانه است.

۸: خرید خود  را انجام دهید

نکته آخر ام کو پارت این است که معامله را امضا کنید، اما شما باید در مورد قیمت خرید منصفانه‌ای که برای هر دو طرف مفید است، مذاکره کنید. از قبل تصمیم بگیرید که چقدر حاضرید برای تهیه ماشین هزینه کنید و پس از آن با فروشنده مذاکره کنید. پیشنهادی را ارائه دهید که کمتر از حداکثر قیمت شما باشد. اگر به قیمتی رسیدید که خوب به نظر می‌رسد، معامله را انجام دهید. و به یاد داشته باشید، فروشندگان نیز احتمالاً از مذاکره خوششان نمی‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا