گوناگون

معرفی سامانه آنلاین ساخت رزومه فوری

چه به دنبال اولین شغل خود باشید یا یک تغییر شغلی ایجاد کنید، ساخت رزومه بخش مهمی از استخدام است. یک معرفی قوی و به دنبال آن یک رزومه منسجم، کامل و مختصر می‌تواند به پذیرش شما توسط استخدام‌کنندگان برای شغل مورد تقاضا کمک کند. رزومه معمولاً اولین معرفی شما به کارفرما به عنوان یک کارجو است. برداشت‌های اولیه در تثبیت خود به عنوان یک دارایی بالقوه ارزشمند برای تیم حرفه‌ای استخدام‌کننده بسیار مهم است. یک رزومه خوب و برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند دانش شما را از استانداردهای تجاری، توانایی‌های ارتباطی و دستاوردهای حرفه‌ای و شخصی نشان دهد. از طریق رزومه ساز آنلاین ایران استخدام و برنامه‌ریزی رزومه و معرفی و قالب‌بندی حرفه‌ای آن می‌توانید شانس استخدام خود را افزایش دهید. 

انواع متداول رزومه کدامند؟

سه نوع اصلی رزومه وجود دارد: زمانی، کاربردی و ترکیبی. 

رزومه زمانی:

رزومه‌ای است که بیش از همه بر سابقه کاری اخیر شما تمرکز دارد. موقعیت‌های خود را به ترتیب زمانی معکوس، با جدیدترین موقعیت‌ها در بالا و قدیمی‌ترین‌ها در پایین فهرست کنید. 

رزومه کاربردی:

از سوی دیگر، یک رزومه کاربردی، بر ارتباط و تجربه شما تأکید دارد. برای ایجاد یک رزومه کاربردی و حرفه ای‌، مهارت‌ها و بخش تجربه کاری شما را به‌ طور برجسته نشان ‌می دهد.

رزومه ترکیبی:

در رزومه ترکیبی از هر دو فرمت بالا استفاده می‌شود و شما خلاصه حرفه‌ و بخش مهارت‌های یک رزومه کاربردی را با بخش تجربه کاری یک رزومه زمانی ترکیب می‌کنید.

مراحل ساخت رزومه با استفاده از رزومه ساز ایران استخدام

  • به صورت رایگان در سرویس کاربران سایت ثبت نام نمایید و از منوی سمت راست پنل گزینه ساخت رزومه آنلاین را انتخاب کنید.
  • وقتی وارد فرم رزومه ساز شدید با دقت زیاد اطلاعات خود را در فرم وارد کنید.
  • زمانی که کار پرکردن اطلاعات مورد نیاز به اتمام رسید مجدداً اطلاعات وارد کرده خود را به صورت کامل بررسی نمایید سپس  بر روی دکمه ثبت و ادامه کلیک نمایید.
  • یکی از قالب های رایگان را جهت نمایش و دریافت رزومه خود، انتخاب نمایید.
  • پس از ورود به مرحله بعدی شما فقط به مدت 5 دقیقه فرصت دارید که با کلیک بر روی دکمه “دانلود رزومه با فرمت PDF” اقدام به تهیه نسخه پی دی اف از رزومه خود نمایید. 

توجه داشته باشید ساخت یک رزومه خوب برای قبولی در یک فرصت شغلی بسیار مهم است. طرح و قالب رزومه شما می‌تواند تاثیر خوب یا بدی را بر ذهن کارفرما بگذارد. اپلیکیشن‌ها و سایت‌های زیادی برای طراحی رزومه خوب وجود دارند. رزومه ‌ساز رایگان سایت ایران استخدام یک گزینه عالی برای ساخت رزومه متناسب با شغل مورد تقاضای شما است. شما می‌توانید رزومه خود را از طریق سایت و یا اپلیکیشن ایران استخدام که از طریق گوگل پلی یا کافه بازار قابل دانلود است برای کارفرمایان ارسال نمایید.

برای دانلود اپلیکیشن ایران استخدام از طریق گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

مواردی که باید در رزومه نویسی رعایت شود:

  • رزومه را کوتاه و مختصر نگه دارید.

اطلاعات مربوط به کارفرما را اولویت بندی کنید. افزودن اطلاعات نامربوط برای طولانی کردن رزومه کار درستی نیست.

  • سوابق تحصیلی و شغلی خود را به طور کلی شرح دهید.

تحصیلات و سابقه شغلی خود را به ترتیب زمانی معکوس، یعنی از جدیدترین آنها وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که عنوان، نام شرکت و تاریخ شروع و پایان (ماه و سال) جایی که در آن کار کرده اید یا تحصیل کرده اید را اضافه کرده اید.

  • رزومه خود را تصحیح کنید.

اشتباهات گرامری و املایی را بررسی کنید. داشتن اشتباهات تایپی و املایی نشان می دهد که شما جزئی گرا نیستید و دست و پا چلفتی هستید.

  • اظهارات خود را با حقایق و ارقام پشتیبانی کنید.

فهرست کردن موفقیت و دستاوردهای خود با اعداد ذهن مدیر استخدام را از کاری که انجام می دهید به ارزشی که در محل کار خود آورده اید تغییر می دهد. دستاوردها ابتکار عمل شما را نشان می دهد که چالش را به عهده می گیرید و اشتیاق به انجام کارهای بیشتر برای شرکت استخدام کننده را به وجود می آورید.

  • از فونت ها یا رنگ های جذاب استفاده کنید.

رزومه شما باید خوب به نظر برسد و خواندن آن آسان باشد. استفاده از فونت شکسته هیچ لطفی به شما نمی کند. در عوض، از فونتی استفاده کنید که تمیز باشد. همچنین از فونت های متعدد استفاده نکنید.

  • حقوق و مزایا را در رزومه بیان نکنید.

فهرست کردن حقوق و مزایا در رزومه کاری، تصوری منفی یا حتی محدودیتی در ذهن کارفرمایان بالقوه ایجاد می کند که ممکن است باعث شود آنها رزومه شما را برای کار در نظر نگیرند. همیشه بهتر است در مراحل بعدی استخدام، ترجیحاً در مصاحبه حضوری، حقوق و مزایا را شخصاً در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا